5 راه برای بهبود مهارت های ارتباطی خود

ارتباطات یکی از مهمترین مهارتهایی است که می توانیم یاد بگیریم.

این همه کارهایی را که ما انجام می دهیم پیش می برد – خواه در تلاش برای رسیدن به مهلت های تعیین شده و ارائه نتایج باشیم ، یا اینکه با دوستان ، خانواده و شرکای خود ارتباط برقرار کنیم.

در واقع ، بسیاری از مشکلات ناشی از ارتباطات ضعیف است و واقعاً جای تعجب نیست. متأسفانه ، ما نمی آموزیم که چگونه در مدرسه به درستی ارتباط برقرار کنیم. این چیزی است که ما باید آن را “از بین مردم اطراف خود” بگیریم.

همچنین متأسفانه ، مگر اینکه به اندازه کافی خوش شانس باشیم که ارتباطات عالی در حلقه نزدیک خود داشته باشیم ، ما اغلب عادت های بد .

من خودم یاد گرفتم که یک یا دو چیز در مورد ارتباطات یاد بگیرم ، و امروز قصد دارم چند نکته اساسی را با شما در میان بگذارم. یکی از مهمترین مهارتهای ارتباطی که نادیده گرفته می شود:

شنونده خوبی باشید

درست است – اکثر مردم تصوری ندارند که گوش دادن بخشی ضروری از روند ارتباطات است ، اما حقیقت این است که گوش دادن بخشی اساسی از ارتباطات است: نه تنها به شما کمک می کند با دیگران رابطه برقرار کنید ، بلکه یک راهی برای نشان دادن احترام به دیگران.

وقتی افراد احساس احترام می کنند ، ایجاد روابط طولانی و شاد بسیار آسان خواهد بود. فقط فکر کنید که وقتی شخصی با دقت به شما گوش می دهد و در آن زمان هایی که کاملاً غرق در صحبت های شما هستند چه احساس خوبی دارد.

شنیدن خوب باعث می شود که احساس قدردانی کرده و معجزه هایی برای کمک به ارتباطات انجام دهید.

مردم فقط می خواهند صدای آنها شنیده شود ، بنابراین با گوش دادن دقیق می توانید اعتماد به نفس را در سطح ناخودآگاه ایجاد کنید.

می توانید به روش دیگری به آن نگاه کنید:

همه ما شنونده های واقعا بدی را می شناسیم. آنها آنقدر صدای صدایشان را دوست دارند که حتی نمی توانید حرفی بزنید تا بگویید چقدر از حرف های آنها خوشتان آمده است.

و وقتی نوبت شما برای صحبت است ، آنها واقعاً گوش نمی دهند. از طرف دیگر ، چه احساسی دارید؟ : قطعاً احساس ناامیدی و استهلاک خواهید کرد.

مطمئناً ، با گوش ندادن ، طرف مقابل اساساً به شما می گوید که شما چیزی ارزش گفتن ندارید.

نکته ای که می خواهم در اینجا روشن کنم این است که گوش دادن و خجالتی بودن یک چیز نیستند. از آنجا که گوش دادن خوب غالباً با کمرویی اشتباه گرفته می شود ، فرض بر این است که شخصی که بیش از آنچه صحبت می کند گوش می دهد ، خجالتی یا مردد است.

گوش دادن فعال مهم است: توجه ، سپس نشان دادن درک خود از مکالمه با تکرار نکات کلیدی در پاسخ های خود. در پایان روز ، مردم فقط می خواهند احساس کنند که درک شده اند.

چرا مردم شنونده های بدی هستند؟

یکی از دلایل این است که ما خیلی سریعتر از صحبت خود فکر می کنیم.

تحقیقات نشان داده است که ما با سرعت بین 120 تا 150 کلمه در دقیقه صحبت می کنیم ، اما معتقدیم که با سرعت 600-800 کلمه در دقیقه است!

معنی این امر این است که وقتی افراد با ما صحبت می کنند آسان است حواسمان را پرت کنیم زیرا ذهن ما خیلی سریعتر از دهان ما کار می کند!

این بدان معنی است که ما ممکن است به جای گوش دادن ، به چیزهای دیگری مثل آنچه آن شب برای شام می خوریم یا اینکه به کدام سمت خانه می رویم فکر کنیم.

بنابراین باید از زمان وقوع این امر آگاه باشیم تا بتوانیم روی مکالمه فعلی متمرکز شویم – هیچ چیز بدتر از این نیست که متوجه شویم کسی ذهن خود را از دست داده است وقتی که باید به شما گوش دهد.

و در صورت تعجب ، گوش دادن (در مقابل صحبت کردن) است نمی توانید بیش از حد از آن استفاده کنید .

مثالی مانند این را تصور کنید: “شما با دوست خود سامر به اینجا رسیدید! تمام کاری که او انجام می دهد گوش دادن ، گوش دادن و گوش دادن است!

او هرگز گوش دادن را متوقف نمی کند! طاقت شنیدن بیشتر را ندارم ، این مرا دیوانه می کند! یا شاید این سناریوی محتمل تر باشد: “احمد هرگز گوش نمی دهد!” او فقط صدای صدای خودش را دوست دارد. تمام کاری که او می کند این است که بارها و بارها با من صحبت می کند!

احساس می کنم هرگز به حرفهای من گوش نمی دهد!

اگر به افراد برتر این دنیا نگاه کنید ، همه آنها شنوندگان عالی هستند. نمی بینید که آنها در وسط مکالمه با دیگران صحبت می کنند یا رانندگی می کنند. این به این دلیل است که آنها قدرت گوش دادن را درک می کنند

5 راه برای بهبود مهارت های ارتباطی خود.

1 فقط به این دلیل صحبت نکنید که افراد دیگر صحبت خود را تمام کرده اند.

این نشان دهنده عدم احترام واقعی است. با گفتگو با کسی از این طریق ، وضعیت به این صورت خواهد بود که اساساً آنچه شما می گویید “من به حرفهای شما اهمیتی نمی دهم – آنچه من باید بگویم مهمتر است.”

2 جملات دیگران را تکمیل نکنید.

من قبلاً زیاد این کار را می کردم و فکر می کنم در اتمام جملات افراد برای آنها مفید بودم.

هنگام برقراری ارتباط با دیگران این یک اشتباه بزرگ است. تحقیقات با این کار نشان داده است که شخص مقابل را آزار می دهید زیرا کنترل مکالمه را بر عهده دارید ، بنابراین کاری که باید انجام دهید این است که زبان خود را گاز بگیرید!

3 پارافز

اگر می خواهید نشان دهید که واقعاً شخصی را می فهمید ، پاراگراف ابزاری عالی برای آن است.

تمام کاری که شما انجام می دهید این است که قبل از اینکه در مورد خودتان نظر دهید ، آنچه را که طرف مقابل فقط گفته است تکرار کنید.

این مثالی است:

“خوب ، دوست من (و نام او را به خاطر می آورم) ، آنچه من می شنوم این است ، نتایج در حال حاضر هدف شماره یک شما هستند ، و ما باید راه حل های سریع برای شما پیدا کنیم؟”

4 فعالانه گوش دهید.

به جای گوش دادن منفعل بر شنیدن فعال و فعال تمرکز کنید. تفاوت در این است که گوش دادن فعال به این معنی است که شخص مقابل را بر اساس گفته های او درگیر کرده و به او پاسخ می دهید. گوش دادن منفعل به سادگی عمل گوش دادن بدون پاسخ دادن است.

5 تماس چشمی خود را حفظ کنید.

با نگاه کردن به چشمان فرد سخنران ، ثابت می کنید که به گفته های او علاقه مند هستید. این امر همچنین باعث تمرکز شما می شود و حواس شما را پرت نمی کند.

خواننده گرامی h4>

از آنجا که برای ما مهم است ، امیدواریم که شما در مورد موضوعات مورد نظر و علاقه خود برای ما بنویسید تا بتوانیم آنها را به شما ارائه دهیم ، زیرا ما می خواهیم سایت ما علاقمندان خواننده  را بیان کند.

اگر مطالب را دوست دارید ، از شما می خواهیم مقاله را به اشتراک بگذارید.

توصیه می کنیم مقالات زیر را بخوانید:

ارتباط ضعیف چگونه باعث ایجاد استرس می شود؟

ارتباط شریک: چگونه می توان با شریک زندگی خود ارتباط بسیار خوبی برقرار کرد (حتی پس از آمدن بچه ها)

دیدگاهتان را بنویسید