خوش بینی: آیا افراد خوش بین عمر طولانی تری دارند؟

تحقیقات اخیر به بسیاری از مزایای اساسی نوع خاصی از خوش بینی در سلامتی اشاره دارد.

آیا یک فرد خوشبین با افزایش سن از مزایای سلامتی برخوردار است؟

این س isال مهم است زیرا اگر خوش بینی منجر به پیری سالم تری شود ، می توان برنامه هایی را برای پرورش ذهنیت خوش بین سالمندان و جوانان بسیار بهتر تهیه کرد.

تحقیقات قبلی تصویری شگفت انگیز از رابطه بین خوش بینی و عمر طولانی ترسیم کرده است. به عنوان مثال ، هوارد اس. فریدمن و لزلی آر. مارتین در سال 2011 در كتاب “عامل طول عمر” استدلال كرده اند كه بعید است خوشرویی و خوش بینی منجر به طول عمر شود.

با ردیابی تاریخچه زندگی كودكانی كه والدین و معلمان آنها را شاد ، خوش بین و خوشحال توصیف كردند ، آنها دریافتند كه “كودكان خوش خلق و خوش بین نسبت به هم سن ترهای هوشیارتر خود احتمال زندگی در پیری كمتر است” و حدس می زنند كه نگرش منفی ممکن است منجر به رفتارهای خطرناک تری مانند نوشیدن مشروبات الکلی ، سیگار کشیدن یا موارد دیگر در رابطه با یک سبک زندگی سالم و مفید بطور کلی شود.
در مقابل ، تحقیقات آنها از ویژگی شخصیتی وجدان به عنوان کلید یک زندگی طولانی و سالم حکایت داشت.

با این حال ، تحقیقات اخیر تصویر دقیق تر و خوش بینانه تری از رابطه بین خوش بینی ، طول عمر و سلامتی را ارائه می دهد.

در اینجا نتایج مطالعات اخیر آورده شده است که داستان شادتری درباره تأثیر خوش بینی بر طول عمر ، حافظه و روابط صمیمی را بیان می کند.

پس از توصیف تحقیق ، دلیل تضاد مطالعات قبلی و اخیر را با هم بررسی خواهم کرد.

بعد ، با توجه به اینکه به نظر می رسد یک نگرش خوش بینانه مزایای سلامتی دارد ، من چهار فعالیت را برای تحریک ذهنیت خوش بینانه و شادتر پیشنهاد می کنم.

رابطه خوش بینی و طول عمر:

تحقیقی که بر روی 69،744 زن و 1429 مرد در بازه زمانی 10-30 ساله انجام شد ، محققان دریافتند که

“افرادی که خوش بینی بیشتری دارند بیشتر عمر می کنند و به موفقیت می رسند”

طول عمر فوق العاده ، “یعنی کسانی که تا 85 سال یا بیشتر زندگی می کنند.” این نتیجه حتی پس از محاسبه بیماریهای مزمن ، رفتارهای سالم ، افسردگی و سن درست باقی ماند.

خوش بینی چگونه می تواند بر طول عمر تأثیر بگذارد؟

نویسندگان این مطالعه توضیح می دهند که “افراد خوش بین تمایل به دستیابی به اهداف و اعتماد به نفس دارند ؛ بنابراین ، خوش بینی ممکن است با افزایش تعامل با اهداف فرد ، حل موثرتر مشکلات و اصلاح آنها ، عادات تقویت کننده سلامتی را تقویت کرده و مقاومت در برابر انگیزه های ناسالم را تقویت کند. اهداف غیرقابل دستیابی شوند. ”

این نتایج با مطالعات قبلی مطابقت دارد که نشان داده است خوش بینی خطر مرگ زودرس را در دو سنین میانسالی و سنین بعدی کاهش می دهد.

خوش بینی و حافظه:

نگاه مثبت به زندگی با کاهش الگوی کاهش حافظه همراه است …

این نتیجه یک مطالعه در سال 2020 در مجله روانشناسی است. در افرادی که “تأثیر مثبت” داشتند ، یعنی در افرادی که احساس اشتیاق و نشاط می کردند ، با افزایش سن ، حافظه کاهش می یابد.

همانطور که توسط دو نفر از نویسندگان مطالعه خلاصه شده است ، “یافته های ما نشان داد که حافظه با افزایش سن کاهش می یابد … با این حال ، افرادی که دارای سطح مثبت بالاتری هستند ، طی مدت نزدیک به یک دهه کاهش حافظه شدید دارند.”

خوش بینی و سلامت شریک

به نظر می رسد خوش بینی نه تنها برای سلامتی فرد بلکه برای سلامتی شریک زندگی او نیز مفید است.

در تحقیقی که به مدت 45 سال 4500 شریک دگرجنسگرا دنبال شد ، محققان دریافتند که یکی از این دو شریک خوشبین به دفع عوامل خطرساز منجر به بیماری آلزایمر ، زوال عقل و کاهش شناختی در شریک زندگی دیگر کمک می کند. چگونه این کار را انجام دادید؟

اگر شریک خوش بین رفتارهای سالمی مانند غذا خوردن و ورزش سالم داشته باشد ، شریک دیگر احتمالاً این کار را دنبال می کند. این نتایج مطابق با مطالعاتی است که نشان می دهد زوال عقل اجتناب ناپذیر نیست اما با اصلاح انواع رفتارهای سالم می توان از آن جلوگیری کرد. P>

دو تعریف عالی و بسیار مهم از خوش بینی …

چگونه تحقیقات اخیر درباره خوش بینی با تحقیقات قبلی به ویژه در زمینه طول عمر مغایرت دارد؟

پاسخ ممکن است در تعاریف مختلف خوش بینی باشد.

در تحقیق ذکر شده در پروژه طول عمر ، خوش بینی به عنوان “نگرش بی تفاوت” نسبت به زندگی تعریف شده است.

با این حال ، در تحقیقات طول عمر 2020 ، خوش بینی به عنوان “یک انتظار کلی از اتفاقات خوب ، یا یک اعتقاد به اینکه آینده مطلوب خواهد بود ، تعریف می شود ، زیرا ما می توانیم نتایج مهم را به طور قابل توجه و قابل توجهی کنترل کنیم.”

این تعاریف بسیار متفاوت هستند. مورد دوم این ایده را برمی انگیزد که افراد می توانند اهداف تعیین کنند و جنبه های مهم آینده خود را کنترل کنند.

با این تعریف ، خوش بینی با احساس اختیار و هدف ارتباط نزدیک دارد. “هدف” قبلاً در چندین مطالعه به عنوان یک عامل اصلی در خوشبختی افراد مسن با افزایش سن نشان داده شده است.

علاوه بر این ، همانطور که در کتاب جدید خود ، جرقه های نقره ای: افکار درباره رشد ، خرد و خوشبختی اشاره کردم ، خطر مرگ زودرس را کاهش می دهد ، رفتارهای سالم و دوستی را ارتقا می بخشد و ممکن است تنهایی را برطرف کند.

کاری که اکنون می توانید انجام دهید

در حالی که خوش بینی جنبه ژنتیکی دارد ، این باور که خوش بینی کاملاً توسط ژن های فرد تعیین می شود ، نه تنها نادرست بلکه خود محدود کننده است.

محققین لوینا لی با اشاره به مطالعه ای که بین خوش بینی و زندگی طولانی تر است ، ادعا می کند که “خوش بینی ممکن است با استفاده از تکنیک ها یا روش های درمانی نسبتاً ساده قابل اصلاح باشد.”

تحقیقات بسیاری بسیار مهم ایده او را تأیید می کنند. این مطالعات ، مانند تمرین “سه چیز خوب” ، به شدت نشان می دهد که شما می توانید با یک تمرین آگاهانه و مداوم ، رفاه ایجاد کنید.

به عبارت دیگر ، خوشبختی ، خوش بینی و سایر احساسات مثبت تحت آموزش های مفیدی قرار می گیرند.

برای افزودن خوش بینی بیشتر به دیدگاه خود ، این چهار فعالیت ساده را که می تواند به شما کمک کند آینده مثبت تری را برای خود ببینید ، امتحان کنید:

  1. یک یا چند هدف قابل دستیابی را تنظیم کنید که با ارزش های شما همسو باشد. از کوچک شروع کنید و کار را راحت کنید.
    کار بر روی این اهداف ، هرچند اندک ، حس خوبی را در شما ایجاد می کند.
  2. تصمیم بگیرید که می خواهید در طی پنج سال طولانی زندگی شما چگونه باشد. از این اطلاعات برای تصمیم گیری خوب ، چه در مورد سلامتی ، روابط ، کار یا تحصیل استفاده کنید. یک راه حل و راه حل بسیار مهم تر: به دنبال درمان کوتاه مدت یا مشاوره تخصصی باشید تا بتواند آینده بهتری را برای خود متصور شوید.
  3. سعی کنید قدردانی یا شادی را تمرین کنید. به عنوان مثال ، در پایان روز فقط به مدت یک هفته ، بر “سه اتفاق خوب” آن روز که از آنها سپاسگزار هستید و همچنین دلیل فکر کردن آنها ، تمرکز کنید.
  4. برای انجام یک عمل خوب با کسی برنامه ریزی کنید – کارت یا ایمیل ارسال کنید ، یک تماس بگیرید یا داوطلب شوید. افعال مهربان ، تصادفی ، مانند تعارفات خود به خودی ، نیز مهم هستند.

خواننده گرامی

از آنجا که برای ما مهم است ، امیدواریم که در مورد موضوعات مورد نظر و علاقه مند به ما برای ما بنویسید تا بتوانیم آنها را به شما ارائه دهیم ، زیرا ما می خواهیم سایت ما علایق خود را بیان کند خواننده  .

اگر مطالب را دوست دارید ، از شما می خواهیم مقاله را به اشتراک بگذارید.

توصیه می کنیم مقالات زیر را بخوانید:

خوش بینی و زندگی زناشویی: داشتن یک شریک خوش بین ممکن است از افت شناختی جلوگیری کند

خوش بینی: تفاوت بین خوش بین ها و بدبین ها چیست

خوش بینی: 7 مهارت که افراد خوش بین بدون زحمت از آنها استفاده می کنند

دیدگاهتان را بنویسید