چگونه اهداف رشد فردی را تعریف و اندازه گیری کنیم

روش های زیادی برای رشد شخصیت بزرگ وجود دارد.

قبلاً از فریدریش نیچه نقل شده بود که می گفت:

“آنچه ما را نمی كشد ، ما را قویتر می كند” ، و این می تواند كاملاً درست باشد. با این حال ، چالش هایی که تقریباً ما را نابود می کنند ، تنها راه رشد شخصیت قوی تر و بهتر نیستند.

تعیین اهداف خاص برای رشد شخصیت می تواند روشی م effectiveثر (و استرس زا) برای رشد عاطفی و فکری باشد.

تعیین اهداف می تواند به شما کمک کند در راههایی که برای شما مهم است موفق باشید و همچنین می تواند در ساده سازی زندگی ، کاهش استرس و تبدیل شدن به شخصی که قرار است در مدت زمان کمتری باشید.

همچنین می تواند به شما کمک کند تا از نظر ذهنی تیز بمانید ، همان چیزی است که هر زبان آموز می تواند به شما بگوید.


اهدافی که قابل پیگیری است …

شکی نیست که رشد شخصی برای افراد مختلف معنای مختلفی دارد ، اما اهداف زیر می توانند به طور کلی در ایجاد زندگی پر از عادات سالم ، خوشبختی بیشتر و افزودن معنی به زندگی مفید باشند.


– بدانید چه چیزی برای شما مهمتر است …

همه ما ارزشهایی داریم که بخشی حیاتی از آنچه که هستیم هستیم. برای برخی از افراد ، بیان هنری یک قسمت ضروری از هویت آنهاست و اگر حداقل در زندگی خود برای مدتی خلاق باشند ، وضعیت بهتری دارند. در مورد برخی ،

کمک به دیگران کاری است که آنها باید انجام دهند ، بنابراین معنایی که برای آنها و دیگران به ارمغان می آورد همان چیزی است که زندگی را برای آنها ارزشمند می کند. برخی دیگر نیز برای احساس زنده بودن به حل کننده مشکل نیاز دارند.

دلیل این اهمیت بسیار زیاد این است که بسیاری از افراد وقت خود را با چیزهایی پر می کنند که مهم هستند اما با ارزش های آنها مطابقت ندارند ، بلکه با آنچه که در زندگی بیشتر از همه برای آن سازگار هستند همسو و هماهنگ هستند. بنابراین ، اگر آنچه را برای شما مهم است تجزیه و تحلیل کنید ، می توانید اهداف خود را بهتر تعریف کنید تا اطمینان حاصل کنید که این قسمت بزرگتری از زندگی شما است.


– تعیین کنید که با خود چه کار کنید …

بسیاری از افراد به نوعی خود را خراب می کنند بدون اینکه حتی متوجه آن شوید . ممکن است فکر نکنید که می توانید به چیزهایی برسید که واقعاً می خواهید به آنها دست پیدا کنید و خود را محدود به تلاش نکنید. ممکن است به خودتان اجازه ندهید زمان کافی را به اهداف خود اختصاص دهید زیرا در برنامه خود درگیر موارد دیگری می شوید که اهمیت کمتری دارند اما احساس می کنید “باید” انجام شوند.

یكی از راههای تشخیص این خودكاربینی ظریف این است كه هر روز به زندگی بپردازید گویی كه در موفقیت شما در زندگی مهم است. برای تسهیل این روند ، ممکن است این س yourselfال را از خود بپرسید:

آیا هر کاری که انجام می دهید برای موفقیت شما مهم است؟

اگر از طریق این لنز به چیزها نگاه کنید ، شناسایی منابع انرژی و اتلاف وقت و همچنین مواردی که شما را متوقف می کند آسان خواهد بود.


– از سلامتی خود مراقبت کنید …

وقتی سلامتی شما در معرض خطر است ، تمرکز روی اهداف زندگی دشوارتر است. این امر در صورت مواجه شدن با شرایط جدی بهداشتی به وضوح درست است ، اما در مورد انواع مصالحه های بهداشتی که بسیار کم شدت هستند نیز صدق می کند.

به عنوان مثال ، وقتی چند شب متوالی خواب کافی نداریم یا چند روز غذای ناسالم می خوریم ، بیشتر ما استرس بیشتری داریم و در بهترین حالت نیستیم. بنابراین تمرکز بر مراقبت از سلامتی می تواند تأثیر زیادی در بقیه زندگی شما داشته باشد.


– از زمان خود عاقلانه استفاده کنید …

مدیریت زمان به خودی خود یک هدف مهم است. وقتی وقت خود را عاقلانه مدیریت می کنید ، انرژی و توانایی بسیار بیشتری برای پیگیری موارد دیگری در زندگی دارید که برای شما مهم هستند. مدیریت زمان همچنین به شما این امکان را می دهد که زمانی را که صرف فعالیتهایی می کنید که باعث تغذیه ، انگیزه و کمک به پیشرفت خود به عنوان شخص می شوند ، افزایش دهید.

– حداقل یک عادت در ماه ایجاد کنید …

ممکن است در عرض چند هفته نتوانید خود را تغییر دهید ، اما تمرکز بسیار زیاد روی ایجاد عادت های جدید به طور منظم می تواند طی چندین ماه یا چند سال تغییر شکل دهد. ترفند این است که به شکل گیری عادت ها عادت کنید.

بنابراین ، شما باید قسمت عمده ای از انرژی خود را معطوف به ساختن چیز جدیدی به بخشی استاندارد از زندگی خود کنید و سپس به محض احساس راحتی با آن کار را پیش ببرید. این زمان ایجاد عادت جدید است.


– خود را با الگوهای عالی احاطه کنید …

در همان مسیری که امیدوارید طی کنید یک دوست دور داشته باشید.

جایی که “مربیان زندگی” از این افراد به عنوان “دوستان متخصص” یاد می کنند و می توانند زندگی را تغییر دهند ، زیرا آنها مشاوره و الهام می گیرند که فقط با تماشای آنها می توانید دریافت کنید.

این نیز توسط تئوری یادگیری اجتماعی پشتیبانی می شود ، که توضیح می دهد چگونه وقتی دوستی دارید که در این راه به شما کمک می کند کارها را آسان تر کنید.


– گروه پشتیبانی از افراد اطراف خود را ایجاد کنید …

می توان از رانش گروهی استفاده کرد واقعاً می تواند به شما کمک کند تا به اهداف خود برسید.

دلیل این امر آن است که فشار اطرافیان می تواند قدرتمند باشد ، بنابراین استفاده از آن به نفع خود خوب و عاقلانه است. همچنین ، داشتن افرادی که می توانند در هنگام پیروزی روحیه شما را بدهند و به شما کمک کنند تا در هنگام باخت احساس بهتری داشته باشید ، می تواند در موفقیت شما تأثیر بسزایی ایجاد کند.

متأسفانه ، همه دوستان نمی توانند از این طریق از شما حمایت کنند. بعضی از افراد به طور طبیعی احساس حسادت می کنند که دوستانشان بسیار موفق هستند.

بنابراین ، اگر متوجه شوید که دوست شما هنگام رسیدن به هدفی کمتر از او پشتیبانی می کند و از او حمایت می کنید ، ممکن است به راحتی از تقسیم موفقیت های خود با آن دوست خودداری کرده و به دوستانی متوسل شوید که از موفقیت شما واقعاً خوشحال هستند و در مواقعی که به اندازه موفقیت خود موفق نیستید ، بتوانید از شما حمایت کند.

و به یاد داشته باشید که این نوع دوست ها نیز باشید. شما می توانید گروهی را پیدا کنید که واقعاً روی اهدافی که می خواهید به آن برسید متمرکز باشد. بنابراین ، شما پشتیبانی ، اشتیاق و توصیه های عملی درونی خواهید داشت.


– هر ماه (یا هر سال) چیز جدیدی بیاموزید ..

توسعه خود نیاز دارد تمرکز واقعی . به عنوان مثال یادگیری یک زبان جدید یا توسعه یک مهارت جدید می تواند مدت ها طول بکشد و تمرکز قسمت عمده ای از انرژی خود را در غرق شدن در رسیدن به یک هدف راهی عالی برای رسیدن به آن است.

وقتی می خواهید در دانش و توانایی خود فرو بروید این ایده آل است.

احساسات خود را دنبال کنید ..

برای کاوش کامل در آن ، لازم نیست که به دنبال سرگرمی های خود باشید. خوب است اگر بتوانید با انجام کاری که دوست دارید درآمد کسب کنید ، اما لازم نیست یک حرفه باشد تا ارزش وقت خود را داشته باشد. فعالیت هایی از این قبیل به شما امکان می دهد جریان را احساس کنید ، که باعث افزایش سطح شادی شما و همچنین کاهش استرس می شود.

این بدان معنی است که مزایایی را تجربه خواهید کرد که فراتر از کسب سرگرمی جدید است.

خواننده گرامی h4>

از آنجا که برای ما مهم است ، امیدواریم که شما در مورد موضوعات مورد نظر و علاقه خود برای ما بنویسید تا بتوانیم آنها را به شما ارائه دهیم ، زیرا ما می خواهیم سایت ما علاقمندان خواننده  را بیان کند.

اگر مطالب را دوست دارید ، از شما می خواهیم مقاله را به اشتراک بگذارید.

توصیه می کنیم مقالات زیر را بخوانید:

تعادل شخصیت را بدست آورید: 3 نوع کمال گرایی – فقط یکی از آنها خوب است

قدرت شخصیت: انعطاف پذیری چیست؟

خودسازی: 7 نکته از بهترین نکات مربوط به خودسازی

دیدگاهتان را بنویسید