توجه چگونه کار می کند؟

ما می دانیم که توجه انتخابی است و ظرفیت محدودی دارد. اما چگونه می توان اطلاعات غیرضروری را فیلتر و توجه خود را بر روی موارد واقعاً مهم متمرکز کرد؟

بسیاری از مفروضات در مورد موضوع توجه تأکید دارند که ما دقیقاً چگونه توجه خود را متمرکز می کنیم ، در حالی که در تعریف راهی که ما از همه تأثیرات پیرامون خود ، که برای منابع توجه و توجه رقابت می کنند ، چشم پوشی می کنیم ، ناتوانیم.

برخی از مطالعات اخیر در واقع بر روی علوم اعصاب زمینه این فرآیند متمرکز شده است ، و فرآیندهای بالقوه ای را تحت تأثیر قرار می دهد که نحوه تنظیم عوامل حواس پرتی .

توجه در سطح عصبی: h2>

مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه نیوکاسل در سال 2013 انجام شد ، نشان می دهد که نحوه پاسخ دادن سلول های عصبی به محرک های خارجی بر توانایی های شناختی ما تأثیر می گذارد. محقق اصلی مطالعه ، الکس تیل ، توضیح داد: ” هنگامی که با دیگران ارتباط برقرار می کنید ، می توانید با بلندتر یا بلندتر صحبت کردن به آنها گوش دهید تا بهتر به شما گوش دهند.

به نظر می رسد که نورون ها هنگام دریافت هشدار برای چیزی ، کارهای مشابه خود را انجام می دهند ، پیام خود را با شدت بیشتری به سلولهای عصبی دیگر می فرستند ، مانند بلندتر صحبت کردن. اما مهمترین نکته این است که دقت پیام خود را افزایش می دهد ، مثل این که واضح تر صحبت کنید. ”

مناطق مغز را همگام سازی کنید: h2>

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس دریافتند که به نظر می رسد مغز می تواند فعالیت را در مناطق مختلف آن هماهنگ کند ، این به فرد اجازه می دهد تا تمرکز کند به یک کار خاص بستگی دارد.

محققان این فرآیند را به استفاده از واکی تاکی تشبیه کردند. به عبارت دیگر: مناطق مختلف مغز به منظور ایجاد خط ارتباطی مشخص به همان “فرکانس” متصل می شوند.

همانطور که محقق امی دایتچ توضیح داد ، “ما فکر می کنیم که مغز نه تنها مناطق تسهیل کننده توجه را در حالت آماده باش قرار می دهد ، بلکه همچنین اطمینان حاصل می کند که این مناطق دارای خطوط ارتباطی باز با یکدیگر هستند.”

این مطالعه شامل یک بررسی مستقیم از مناطق خاص مغز در بیماران صرع هنگام مشاهده افراد بینایی در جایی که از شرکت کنندگان خواسته شد بدون حرکت چشم خود ، اهداف روی صفحه را کشف کنند ، سپس یک دکمه را فشار دهید تا نشان دهد که آنها هدف را واقعاً دیده اند.

آنچه محققان دریافتند این است که وقتی شرکت کنندگان توجه خود را بر روی یک هدف متمرکز می کنند ، مناطق خاصی از مغز که مسئول توجه هستند چرخه های تحریک آنها را تغییر می دهد ، به طوری که چرخه های این مناطق با یکدیگر مطابقت دارد. سایر مناطق بدون واکنش از نظر تحریک چنین تغییراتی را نشان ندادند.

محققان پیشنهاد می کنند هنگامی که نواحی مغز درگیر در شناسایی محرک در سطح تحریک پذیری بالایی قرار دارند ، افراد بیشتر متوجه محرک می شوند. در مقابل ، وقتی سطح تحریک در این مناطق کم باشد ، احتمال تشخیص سیگنال محرک بسیار کمتر می شود.

ویدئو را مشاهده کنید: 11 روش برای تقویت ظرفیت ذهنی ، حافظه و انگیزه.

سیستم تمرکز ضد پراکندگی مغز: h2>

مطالعه اخیر دیگری نشان می دهد که مغز در واقع برای جلوگیری از حواس پرتی در تلاش است تا سیگنال های خاصی را مسدود کند و محققان معتقدند توانایی تمرکز ما بر روی موضوعی فقط یک قسمت از معادله است توجه. P>

همانطور که محقق ارشد جان گاسپار توضیح می دهد: “نتایج ما به وضوح نشان می دهد که این تنها یک قسمت از معادله است و سرکوب م suppثر سیگنال های اشیا un غیرمرتبط نیز قسمت دیگری از اهمیت زیادی است.” >

محققان همچنین پیشنهاد می کنند که این کشف این رژیم ضد حواس پرتی می تواند چشم اندازهای امیدوارکننده ای را برای اختلالات روانی مربوط به توجه فراهم کند ، از جمله: اختلال بیش فعالی با کمبود توجه (ADHD) ؛ کسانی که دارای مشکلات توجه هستند ممکن است به جای تلاش برای تمرکز بیشتر ، از انسداد حواس پرتی بهره مند شوند.

چرا این عملیات مهم هستند؟ h2>

درک فرآیندهای اساسی توجه بسیار مهم است. دلیلش این است که ما در جهانی پر از حواس پرتی و حواس پرتی هزاران چیز می توانند هر لحظه برای توجه ما رقابت کنند. با این وجود توانایی ما در جهت گیری تمرکز خود بر روی آنچه واقعاً برای ما مهم است بسیار حیاتی است که گاهی اوقات می تواند به معنای تفاوت بین مرگ و زندگی باشد.

به عنوان مثال: هنگامی که در ترافیک سنگین رانندگی می کنید ، توانایی شما در تمرکز بر جاده و سایر رانندگان و چشم پوشی از حواس او را پرت می کند ، می تواند تفاوت بین رسیدن سالم به مقصد یا تصادف رانندگی باشد.

محقق جان مک دونالد توضیح می دهد: “حواس پرتی علت اصلی است به جراحت و مرگ هنگام رانندگی و در سایر محیط های پرخطر. تفاوت های فردی در توانایی مقابله با حواس پرتی و محصولات الکترونیکی جدید برای جلب توجه طراحی شده اند. جلوگیری از چنین سیگنال هایی نیاز به تلاش زیادی دارد و ممکن است گاهی اوقات به نظر نرسد که همه مردم توانایی چنین کاری را دارند.

تحقیقات جدید در مورد نحوه برخورد مغز با مشکلات حواس پرتی و چگونگی تمرکز آن ، بینایی در مورد چگونگی عملکرد این فرآیند به ما می دهد و محققان و پزشکان همچنین روش های جدیدی برای مقابله با مشکلات کمبود توجه دارند.

منبع

p>

دیدگاهتان را بنویسید