اعتماد به نفس: 5 راه برای افزایش اعتماد به نفس

هرکسی از توانایی و اعتماد به نفس در توانایی های خود رنج می برد. اعتماد به نفس را می توان احساس اعتماد به نفس در توانایی ها ، ویژگی ها و قضاوت های فرد تعریف کرد.
اعتماد به نفس برای سلامتی و سلامت روانی شما مهم است.

مطمئنا ، به دست آوردن سطح سالم اعتماد به نفس می تواند به فرد كمك كند تا در زندگی شخصی و حرفه ای خود موفق باشد.

مزایای اعتماد به نفس

وقتی به خودتان ایمان داشته باشید ، آمادگی بیشتری برای امتحان کردن چیزهای جدید خواهید داشت.

این که آیا شما برای ارتقاء مشاغل خود درخواست می کنید ، یا خانم من – برای یادگیری آشپزی ثبت نام کنید ، اعتقاد به خودتان کلید اصلی قرار دادن خود در آنجا در مکان مناسب است.

و البته ، هنگامی که به خود اطمینان دارید ، می توانید منابع خود را به کاری که می خواهید انجام دهید اختصاص دهید.

به جای هدر دادن وقت ، تلاش و انرژی نگران کننده این که شما به اندازه کافی خوب نیستید ، می توانید انرژی خود را به انجام آنچه می خواهید اختصاص دهید.
سرانجام ، وقتی احساس اطمینان می کنید بهتر عمل خواهید کرد
به عنوان مثال ، اگر نسبت به ارائه خود اطمینان داشته باشید ، تمرکز خواهید کرد که پیام خود را به مخاطبان خود منتقل کنید. با این حال ، اگر به توانایی ارتباط خود اعتماد به نفس ندارید ، ممکن است نگران باشید که مردم به شما گوش نمی دهند.

شما ممکن است برای تمرکز تلاش کنید ، و ممکن است در سخنانتان گیر بیفتید – که ممکن است اعتقاد شما را در ارائه بد بودن تقویت کند.

خوشبختانه ، مواردی وجود دارد که می توانید برای تقویت اعتماد به نفس خود انجام دهید.

این که آیا شما در یک منطقه خاص – از زندگی خود بی اعتماد هستید یا می خواهید در هر چیزی اعتماد به نفس داشته باشید ، این استراتژی ها می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

مقایسه خود را با دیگران متوقف کنید

چه خودتان را با دوستان فیسبوک خود مقایسه کنید یا حقوق خود را با حقوق دوستتان مقایسه کنید ، مقایسه ها خوب نیست.

در واقع ، مطالعه 2018 ارسال شده در شخصیت و تفاوت های فردی ، ارتباط مستقیمی بین حسادت و نحوه احساس خود در مورد خود وجود دارد.
محققان دریافتند افرادی که خود را با دیگران مقایسه می کنند نیز حسادت را تجربه می کنند. هرچه حسادت بیشتری داشته باشند ، نسبت به خودشان نیز بدتر می شوند. این شرایط می تواند یک حلقه شرور باقی بماند.

به زمانهایی که ثروت ، دارایی ، مهارت ، موفقیت و ویژگی های خود را با دیگران مقایسه می کنید ، توجه کنید.

فکر کردن که افراد دیگر بهتر هستند یا اینکه تعداد بیشتری دارند ، اعتماد به نفس شما را تضعیف می کند.

هنگامی که متوجه می شوید مقایسه های خاصی انجام می دهید ، به خود یادآوری کنید که انجام این کار مفید و بیهوده نیست. همه مردم تلاش خود را انجام می دهند و تمام تلاش خود را می کنند و زندگی رقابتی نیست

از بدن خود مراقبت کنید

اگر سوء استفاده از بدن خود داشته باشید ، احساس خوب در مورد خود دشوار است. کم خوابیدن و کمبود ، خوردن رژیم غذایی ناسالم و پرهیز از ورزش تأثیر منفی بر سلامتی شما خواهد گذاشت.

مطالعات به طور مداوم نشان می دهد که فعالیت بدنی باعث افزایش اعتماد به نفس و بهبود روحیه می شود.

و یک مطالعه 2016 منتشر شده در بیماری و روان درمانی عصبی نشان داد که فعالیت بدنی منظم باعث بهبود تصویر بدن شرکت کنندگان می شود.

هنگامی که تصویر بدن آنها بهبود یافت ، احساس اعتماد به نفس بیشتری نسبت به خود نشان دادند.

مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید. از آنجا که وقتی احساس می کنید در بهترین وضعیت جسمی خود هستید ، به طور طبیعی احساس اطمینان بیشتری به خود خواهید کرد.

خود شفقت را تمرین کنید

دلسوزی یا دلسوزی شامل رفتار با مهربانی خود در هنگام اشتباه ، عدم موفقیت و یا هنگامی که دچار یک عیب خاص هستید می شود.

و مطمئناً صحبت کردن با خود سخت و سخت شما را به پیشرفت بهتر انگیزه نخواهد داد

از آنجا که ، در واقع ، مطالعات نشان می دهد ، این تمایل به تأثیر متضاد دارد.

مطالعه سال 2009 ، که در مجله شخصیت به چاپ رسیده است ، می گوید که دلسوزی به خود موجب افزایش اعتماد به نفس می شود.

فکر کردن منجر به گفتن ، “همه گاهی اوقات به هم می خورند” ، به جای اینکه “من خیلی احمق هستم ، من همه چیز را نابود کردم” ، می تواند به شما کمک کند احساس خوبی داشته باشید حتی اگر عملکردی انجام ندهید ، همانطور که امیدوار بودید.

به جای اینکه خودتان را نفرین کنید یا خود را با نام های بد صدا کنید ، سعی کنید با خود صحبت کنید انگار با یک دوست قابل اعتماد صحبت می کنید. خود را سنگین نکنید ، به خود بخندید و به خود یادآوری کنید که هیچ کس کامل نیست

ترس و شک و تردید خود را در آغوش بگیرید

بعضی اوقات ، افراد به انجام کارهای خاص – مانند دعوت از کسی در تاریخ یا درخواست ارتقاء – تا زمانی که احساس اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند ، تأخیر می کنند. اما گاهی اوقات ، بهترین راه برای به دست آوردن اعتماد به نفس از طریق اقدام مستقیم است.

تمرین برخی از نگرانی های شما ناشی از عدم اعتماد به نفس است. اگر می ترسید از خود خجالت بکشید یا فکر کنید اشتباه می کنید ، به هر حال آن را امتحان کنید.

البته ، این بدان معنی نیست که شما البته نباید آمادگی یا آموزش دهید
به عنوان مثال ، اگر سخنرانی بزرگی دارید ، جلوی دوستان و خانواده خود را آموزش دهید تا اطمینان داشته باشید.

اما قبل از شروع صبر نکنید تا 100٪ احساس اطمینان کنید. شما ممکن است هرگز به آنجا نرسید.

در واقع ، پذیرش کمی شک و تردید به شما کمک می کند تا بهتر عمل کنید

یک مطالعه 2010 که در روانشناسی ورزشی و ورزش منتشر شد ، نشان داد که ورزشکارانی که شک و تردیدهای خود را پذیرفته اند ، از ورزشکارانی که 100٪ به خود اطمینان دارند ، پیشی گرفتند.

انجام آزمایش های رفتاری

هنگامی که مغز شما به شما می گوید نقشی برای صحبت کردن در جلسه ندارید ، یا قادر به کار خوب نیستید ، به خود یادآوری کنید که افکار شما همیشه دقیق نیستند. گاهی اوقات بهترین راه برای مقابله با گفتگوی منفی ، به چالش کشیدن این عبارات است.

سعی کنید چیزهایی را انجام دهید که مغز به شما می گوید شما نمی توانید انجام دهید
با خود بگویید که این فقط یک آزمایش است و ببینید چه اتفاقی می افتد. سپس خواهید دانست که نگران کردن کمی یا اشتباه کردن به همان اندازه فکرش را نمی کنید. و هر بار که پیشرفت می کنید ، می توانید خودتان اعتماد به نفس بیشتری کسب کنید.

خواننده گرامی

از آنجا که ما اهمیت می دهیم ، امیدواریم که شما در کامنت های مربوط به مباحث مورد نظر خود و علاقه مند شوید تا بتوانیم آنها را به شما ارائه دهیم ، زیرا ما می خواهیم سایت ما ابراز علاقه های خواننده عرب را انجام دهد.
اگر دوست دارید این مطلب را به اشتراک بگذارید.

توصیه می کنیم مقالات زیر را بخوانید:

تمرینات دلسوزانه برای ارتقاء خوشبختی

ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس

اعتماد به نفس اول: 5 عادت محبوب ترین

دیدگاهتان را بنویسید