فرد تحصیل کرده کیست؟ مهمترین ویژگی های آن چیست؟

[ad_1]

روشنفکر کیست؟

تعاریف بسیاری از اصطلاح روشنفکر وجود دارد که برجسته ترین آنها عبارتند از:

  1. روشنفکر ، همانطور که چامسکی تعریف کرده است: “کسی که حقیقت را پیش از نیرو حمل می کرد.”
  2. فور می گوید روشنفکر: روشنفکر: شخصی که ایده هایش فراتر از حرفه او باشد و با مشکلات و مسائل واقعی سروکار داشته باشد.
  3. هوشمند ، همانطور که توسط شیلر تعریف شده است: روشنفکران: آنها بخشی از افراد تحصیل کرده هستند که به دنبال شکل دادن به وجدان جامعه خود هستند تا بتوانند در جهت منطقی حرکت کنند و تصمیمات اساسی آن جامعه را تحت تأثیر قرار دهند.
  4. تعریف روشنفکر در جوامع مدرن: “هوشمند: شخصی است که توانایی تعامل و برخورد با ایده ها و فرهنگ های مختلف را دارد.”

خصوصیات یک فرد تحصیل کرده چیست؟

بسیاری از ویژگیهای خوب یک فرد تحصیل کرده وجود دارد که از مهمترین آنها خوانندگان عزیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. صداقت:

یکی از مهمترین ویژگیهای یک فرد تحصیل کرده “صداقت” است. او حتی در ساده ترین چیزها هم نمی تواند دروغ بگوید. زیرا او دروغ را توهین به کسانی که به حرفهای او گوش می دهند می داند و بنابراین دروغ او را در نظر دیگران نسبت به وضعیتی شرم آور قرار می دهد و فرد تحصیل کرده تمایل به شایعات و صحبتهای پوچ ندارد ، بعلاوه ، این کار را نمی کند نظرات خود را به دیگران تحمیل کند.

2. استعدادهای او را ارزیابی کنید:

یک فرد تحصیل کرده استعدادهای خود را که به حق از آنها برخوردار است ، ارزش قائل است و از کسب این مهارت ها و استعدادها احساس افتخار می کند ، حتی اگر این امر به ازای محرومیت از استراحت باشد و همیشه با کمال تلاش و کوشش در تکمیل و شکوفایی این استعدادها تلاش می کند و حتی اگر مجبور به فداکاری شود ، آنها را توسعه دهد. فرد تحصیل کرده کاملاً آگاه است که “استعداد بدون پشتکار ثمربخش نیست”.

3. همدلی:

روشنفکر هم با گربه ها و هم با گدایان خیابانی همدردی می کند. او نسبت به همه وقایع رخ داده در جهان ، احساسی و حساس است و نه فقط درد و بی عدالتی که با آن روبرو است.

4. کرامت:

یکی از ویژگیهای خوب یک روشنفکر “کرامت” است. او برای اینكه ترحم آنها را تحریك نكند ، گریه نكند و غصه نخورد ، كسی را آزرده خاطر نكند و اجازه ندهد كسی از او سوerstand تفاهم كند ، خود را دست كم نمی گیرد و همیشه سعی می كند راه حل های مناسب پیدا کنید و از شرایط پیرامون خود استفاده کرده و به جای شکایت و شکایت از آنها به نفع خود استفاده کنید.

5. فروتنی:

روشنفکر انسانی فروتن است که از کیفیت باطل برخوردار نیست ، اهمیتی برای معروف شدن در میان مردان ندارد ، توانایی خود را برای ورود به مکان هایی که انسان عادی حق ورود به آنها را ندارد ، نمی بالد ، و چراغ های آن را دوست ندارد. به هیچ وجه به شهرت نمی رسد و به آنچه می داند افتخار نمی کند.

6. احترام به افراد دیگر:

یک فرد تحصیل کرده به دیگران و طرز تفکر و رفتار آنها احترام می گذارد ، حتی اگر افکار و عقاید او با آنها متفاوت باشد و انعطاف پذیر باشد و از نظر افراد دیگر و ماهیت آنها پذیرفته شود و همچنین با مهربانی و تحمل نسبت به دیگران مشخص شود ، حتی اگر چنین باشد یک منبع ناراحتی برای او.

ویدیو را مشاهده کنید: 8 عملی که باعث احترام دیگران می شوند.

https://www.youtube.com/watch؟v=xCY1O1cItkk

قضاوت و گفته ها برای یک روشنفکر:

  1. وقتی بازیکنی توپ را خطا می کند ، به او کارت زرد می دهند و وقتی به روشنفکر برخورد می کند ، مادام العمر ممنوع بازی می کند. (محمد الرثیان).
  2. روشنفکری که درد مردم خود را احساس نمی کند لایق عنوان روشنفکر نیست. (آنتونیو گرامشی).
  3. هرکسی که می تواند بخواند تحصیل کرده محسوب می شود و این مشکلی است در کشوری که اکثر آنها نادان و بی سواد هستند. (محمود قاسم).
  4. یک فرد باهوش شخصی است که می تواند ذهن او را کنترل کند. (آلبر کامو).
  5. مشخصه ذهنی تحصیل کرده ، توانایی لذت بردن از ایده بدون پذیرش آن است. (ارسطو).
  6. کارکرد افراد تحصیل کرده این است که چارچوب گروهها را گسترش دهند ، در مقیاس ملت باشند ، نه در مقیاس فرقه ها. (علی احمد الدیری).
  7. در اصل ، روشنفکر هیچ پاسخ قطعی برای یک س definال ندارد و همچنین نمی تواند چنین پاسخ قطعی را تصور کند. (محمد حسین هایکال).
  8. روشنفکر فرصت طلب تا پایان جنگ سکوت کرد و اعلام کرد که به اکثریت پیوسته است. (فاطیمای آفریقایی).
  9. فقط روشنفکر هر روز در مورد خودش تجدید نظر می کند و وقتی چیزی در زندگی او تغییر می کند در ارتباط خود با جهان و چیزها تجدید نظر می کند. (ویلیام شکسپیر).
  10. فرد باهوش کسی است که در آنچه مربوط به او نیست دخالت کند و توانایی گفتن حقیقت را داشته باشد. (ژان پل سارتر).
  11. روشنفکر: شخصی که کمی چیزهای بیشتری می داند که باعث می شود زندگی پیچیده تر به نظر برسد. (احمد صبری گوباشی).
  12. سه نفر آنها را نصیحت نمی کنند: یک روشنفکر متکبر ، یک نوجوان جوان و یک زن زیبا. (ویلیام شکسپیر).
  13. روشنفکر یک مقام است ، نه یک حرفه. (ژان پل سارتر).
  14. هر روشنفکری که صریحاً در مورد بیماری ها و رسوباتی که مردم از آن رنج می برند صحبت کند او را در برابر مردم می داند. (هاشم صالح).
  15. شخصیت خوان ، یادگیرنده و کتاب خوان ، روشنفکر است. (نقیب محفوظ).
  16. در این قرن ، که مزخرفات بی شماری را در رسانه ها پخش می کند ، انسان تحصیل کرده به خاطر آنچه نادیده می گیرد شناخته شده است ، نه به خاطر آنچه می داند. (گومز داویلا).

بنابراین ، خوانندگان گرامی ، ما شما را با تحصیل کرده ها آشنا کرده ایم؟ مهمترین ویژگی های آن چیست؟

منابع: 1، 2، 3

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید