قدرشناسی: فواید پرورش شکرگذاری برای از بین بردن استرس

قدردانی: مزایای پرورش شکرگذاری برای از بین بردن استرس

در مورد مزایای شکرگذاری در کاهش تنش می دانید … آیا تا به حال متوجه شده اید که به نظر می رسد برخی از افراد هستند قادر به حفظ نگرش نسبتاً مثبت بدون توجه به آنچه در اطراف آنها اتفاق می افتد است؟

مانند سایر افراد ، آنها می توانند از اوقات خوب استقبال کنند ، اما به نظر می رسد که در مقابل برخی از رویدادهای منفی نیز می توانند بر مثبت سازی تمرکز کنند.

آنها خوبی ها را در افراد دشوار می بینند ، در شرایط دشوار فرصت می بینند و برای آنچه که دارند حتی برای مواجهه با ضرر ارزش قائل هستند.

آیا می خواهید توانایی خود را برای حفظ نگرش مثبت در زندگی ، حتی در شرایط استرس شدید افزایش دهید؟

خوشبختانه ، با کمی تمرین می توان نگرش مثبت را پرورش داد و رشد داد.

حتی اگر ما با گرایش خاص مزاجی به دنیا آمده ایم ، مغز یک عضله است و اگر روی آن کار کنید می توانید تمایل طبیعی مغز خود را به سمت خوش بینی تقویت کنید.

خوشبختانه کار بر روی ساختن “عضله قدرشناسی” به تنهایی می تواند لذت بخش باشد. اما فوایدی که می گیرید ارزش تلاش آن را حتی برای کار سخت و دشوار خواهد داشت.

سپاسگزاری در را به حالت مثبت باز می کند

اگرچه عوامل زیادی در انعطاف پذیری و خوش بینی عاطفی دخیل هستند ، اما مطالعات نشان می دهد که ایجاد احساس قدردانی می تواند به شما کمک کند تا در زندگی روزمره روحیه مثبت تری داشته باشید ، به افزایش بهزیستی عاطفی و همچنین دستیابی به مزایای اجتماعی مختلف کمک کند.

پرورش شکرگذاری یکی از روشهای ساده برای احساس بیشتر بهزیستی عاطفی ، رضایت کلی بالاتر از زندگی و احساس شادی بیشتر در زندگی است.

افرادی که سطح شکرگذاری بالاتری دارند تمایل دارند که روابط قویتری داشته باشند زیرا از عزیزان خود برای دیگران بیشتر ارزش قائل هستند و عزیزانی که احساس می کنند از این افراد قدردانی می کنند تلاش بیشتری برای به دست آوردن آن خواهند داشت.

از آنجا که این افراد خوشحال ، بهتر خوابیده و از روابط سالم لذت می برند سالم ترند ، افرادی که قدردان هستند از سلامتی بیشتری برخوردار هستند.

خوشبختانه ، از آنجا که می توان شکرگذاری را پرورش داد و پرورش داد ، از چند طریق می توان به آن دست یافت. طی چند هفته آینده ، برخی از تمرینات زیر را امتحان کنید ، و متوجه افزایش محسوس احساس قدردانی خواهید شد – به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که چیزهای مثبت بیشتری را در زندگی خود مشاهده می کنید ، و متوجه می شوید که از منفی یا دور می شوید حوادث استرس زا و احساسات عده معدودی ، و احساس شکرگزاری بزرگی خواهید داشت. قدردانی عمیق از مردم و چیزهای زندگی خود.

خود را به یادآوری شیرینی تبدیل کنید h2> h2>

وقتی متوجه شدید که از یک اتفاق منفی یا استرس در زندگی خود شکایت دارید ، سعی کنید به چهار یا پنج چیز فکر کنید که از آنها سپاسگزار هستید.

به عنوان مثال ، وقتی در محل کار خود دچار استرس شدید هستید ، سعی کنید به چندین نکته در مورد شغل خود فکر کنید. مطمئناً می توانید همین کار را با استرس در رابطه ، استرس مالی یا سایر دردسرهای روزمره انجام دهید.

بدانید که هرچه نکات مثبت را به آرامی به خود یادآوری کنید ، تغییر مهم به سمت سپاسگذاری آسان تر خواهد بود.

مراقب مقایسه باشید

بسیاری از افراد با مقایسه باعث ایجاد استرس غیرضروری می شوند. به طور دقیق تر ، آنها با مقایسه های اشتباه باعث استرس خود می شوند.

آنها فقط خود را با کسانی مقایسه می کنند که:

  • آنها چیزهای بیشتری دارند
  • یا زیاد کار کنید
  • یا ، تا حدودی نزدیکتر به ایده آل های آنها

و آنها به خود اجازه می دهند احساس حقارت کنند تا اینکه الهام بگیرند.

از طرف دیگر ، اگر احساس قدردانی کنید ، اگر خود را در چنین مقایسه هایی قرار دهید یکی از دو گزینه پیش رو دارید:

  • می توانید خودتان را با افرادی که کمتر از شما دارند مقایسه کنید (که به شما یادآوری می کند چقدر ثروتمند و واقعی هستید)
  • یا ، شما می توانید از اینکه در زندگی شما افرادی هستند که می توانند به شما الهام بگیرند ، سپاسگزار باشید.

هر یک از مسیرها می تواند شما را از استرس و حسادت دور کند و به احساس شکرگزاری نزدیکتر باشد.

یادداشت سپاسگزاری سفارشی قرار دهید

یکی از بهترین راه های افزایش قدردانی ، یادداشت سپاسگذاری است. به این ترتیب شما مزایای وبلاگ نویسی را با یک مقابله موثر با ذهنیت مثبت تر ترکیب نمی کنید ، اما یک یادداشت سپاسگزاری لیست خوبی از خاطرات شاد و لیست طولانی از چیزهایی را در زندگی شما سپاسگزار می کنید.

(و خواندن این دفتر خاطرات در مواقعی که یادآوری این موارد دشوار است می تواند بسیار عالی باشد.)

از آنجا که عادت ها معمولاً طی دو یا سه هفته شکل می گیرند ، شما باید کم کم فعالانه بر حفظ قدرشناسی متمرکز شوید و رفتار مثبت تر (و استرس کمتر) معمولاً خودکارتر خواهد بود. ممکن است احساسات شما برای بهزیستی عاطفی بیشتر شود.

منبع p >>

دیدگاهتان را بنویسید