عواقب سلامتی تنهایی

علل و پیامدهای سلامتی در تنهایی

تنهایی یک احساس انسانی جهانی ، پیچیده و منحصر به فرد است. و از آنجا که هیچ دلیل مشترک واحدی برای آن وجود ندارد ، ممکن است رویکردهای مختلفی از نظر پیشگیری و درمان این حالت روانی وجود داشته باشد که ممکن است به طرز گسترده ای ویرانگر باشد.

به عنوان مثال ، یک فرزند تنها که در مدرسه خود برای پیدا کردن دوست تلاش می کند ، نیازهای متفاوتی از تنها پیرمردی دارد که همسرش اخیراً از دنیا رفته است. برای درک تنهایی ، مهم است که دقیقاً منظور ما از اصطلاح “تنها” و همچنین دلایل مختلف ، پیامدهای سلامتی ، علائم و درمان های بالقوه تنهایی را دقیقاً بررسی کنیم.

تعریف واحد:

در حالی که تعاریف رایج از تنهایی ، آن را حالت انزوا یا تنها بودن توصیف می کند ، اما (تنهایی) در حقیقت یک حالت روحی یا روانی است. محققان تنهایی را احساس تنهایی بیش از یک بار در هفته تعریف می کنند.

تنهایی باعث می شود افراد احساس پوچی ، تنهایی و ناخواسته کنند. افراد تنها غالباً خواهان تماس انسانی هستند ، اما وضعیت روحی آنها ایجاد روابط با افراد دیگر را دشوار می کند.

و از نظر بسیاری از کارشناسان ، تنهایی لزوما نباید تنها باشد. متناوباً ، اگر احساس تنهایی و گوشه گیری می کنید ، به این ترتیب است که تنهایی حالت روحی یا روانی شما را دستکاری می کند.

به عنوان مثال ، یک دانشجوی دانشگاه ممکن است با وجود محاصره شدن توسط هم اتاقی ها و سایر همسالان ، احساس تنهایی کند.

سربازی که کار نظامی خود را آغاز کرده است ، ممکن است بعد از استقرار در یک کشور خارجی ، علی رغم اینکه دائماً توسط اعضای دیگر نیرو احاطه شده باشد ، احساس تنهایی کند.

دلایل تنهایی:

عوامل موثر در تنهایی شامل متغیرهای موقعیتی مانند انزوای جسمی ، انتقال به مکان یا مکان جدید و طلاق است. همچنین ممکن است مرگ یک شخص قابل توجه در زندگی یک شخص منجر به تنهایی شود. علاوه بر این ، می تواند نشانه ای از یک اختلال روانی ، مانند افسردگی باشد.

تنهایی را می توان به عوامل درونی مانند عزت نفس پایین نیز نسبت داد. غالباً افرادی که فاقد اعتماد به نفس هستند فکر می کنند که شایسته توجه و احترام دیگران نیستند. این می تواند منجر به انزوا و تنهایی مزمن شود.

خطرات بهداشتی مرتبط با تنهایی:

تنهایی تأثیرات منفی گسترده ای بر سلامت جسمی و روانی دارد ، از جمله:

1- افسردگی و خودکشی

2- بیماری قلبی عروقی و سکته مغزی.

3- افزایش سطح استرس

4- کاهش حافظه و یادگیری

5- رفتار ضد اجتماعی

6- تصمیم گیری ضعیف.

7- اعتیاد به الکل و سو drug مصرف مواد مخدر.

8- پیشرفت بیماری آلزایمر.

9- تغییر عملکرد مغز

در اینجا لازم به ذکر است که این طیف گسترده ای از تأثیرات منفی تنها مناطقی نیست که احساس تنهایی می کند.

و بزرگسالانی که تنها هستند نسبت به افرادی که تنها نیستند یا تنها نیستند کمتر ورزش می کنند.

رژیم غذایی آنها از نظر چربی بیشتر است ، آنها با کمترین خواب می خوابند و در طول روز خستگی را گزارش می کنند.

این واحد همچنین در تنظیم فرآیندهای سلولی در اعماق بدن اختلال ایجاد می کند ، که ما را در معرض پیری زودرس قرار می دهد.

آنچه واحد جستجو پیشنهاد می کند:

محققان دریافتند که پایین آمدن سطح تنهایی با ازدواج ، درآمد بالاتر و سطح تحصیلات بالاتر مرتبط است. سطح بالای تنهایی همچنین با علائم سلامت جسمی ، زندگی تنها ، شبکه های اجتماعی کوچک و روابط اجتماعی بی کیفیت همراه است.

داشتن دوستان نزدیک می تواند به مبارزه با تنهایی کمک کند:

محققان همچنین اظهار داشتند که تنهایی در ایالات متحده بیشتر دیده می شود. از سال 1985 ، تعداد افراد در ایالات متحده بدون دوستان نزدیک سه برابر شده است.

جالب و از قضا ، افزایش اینترنت و رسانه های اجتماعی تا حدودی مقصر است.

بنابراین ، داشتن سه یا چهار دوست صمیمی برای دفع تنهایی و کاهش پیامدهای منفی سلامتی مرتبط با این وضعیت روانی کافی است.

واحد می تواند عفونی باشد

یک مطالعه نشان می دهد که تنهایی در حقیقت عفونی است. در یک تحقیق 10 ساله ، محققان نحوه گسترش تنهایی در شبکه های اجتماعی را بررسی کردند.

نتایج نشان داد که افراد نزدیک به فردی که از تنهایی رنج می برد نیز 52٪ بیشتر دچار تنهایی نیز می شوند.

نکاتی برای پیشگیری و مبارزه با تنهایی:

شکی نیست که می توان بر تنهایی غلبه کرد ، اما برای ایجاد تغییر خاصی نیاز به تلاش آگاهانه شما دارد. در طولانی مدت ، تغییر می تواند شما را خوشبخت و سالم کند ، زیرا به شما این امکان را می دهد تا بر دیگران در اطرافتان تأثیر مثبت بگذارید.

برای جلوگیری از تنهایی ، در اینجا ، خواننده عزیز ، چند روش وجود دارد:

1- بدانید که احساس تنها بودن نشانه این است که چیزی باید تغییر کند.

2- تأثیرات تنهایی را در زندگی خود چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی (روحی) درک کنید.

3- به انجام خدمات اجتماعی یا هر فعالیت دیگری که از آن لذت می برید فکر کنید. این شرایط فرصت های خوبی را برای ملاقات با مردم ، پیدا کردن دوستان جدید و تعاملات اجتماعی فراهم می کند.

4- بر ایجاد روابط خوب با افرادی که نگرش ، علاقه و ارزش یکسانی دارند تمرکز کنید.

5- انتظار بهترین ها را داشته باشید. افراد رانده غالباً منتظر طرد شدن هستند ، بنابراین به جای آن در افکار و نگرش های مثبت در روابط اجتماعی خود تمرکز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید