تمرینات خود شفقت برای تقویت شادی

اکثر مردم فکر می کنند که خود شفقت به معنای مهربانی با خود است.

اگرچه این قطعاً بخشی از این خود شفقت است ، اما خود شفقت شامل روشی منحصر به فرد برای برقراری ارتباط با خود است به گونه ای که به شما امکان می دهد از نظر عاطفی انعطاف پذیر شوید ، >

قادر است احساسات دشوار را کنترل کرده و ارتباط شما را با خود و دیگران تقویت کند.

ممکن است توانایی ارتباط دلسوزانه با خودمان تا حدودی آسان به نظر برسد ، اما در حقیقت می تواند یک چالش واقعی باشد.

ممکن است به راحتی برخورد با یک دوست یا یکی از عزیزان که با درگیری شخصی (از خود) یا شرایط دشوار به سراغ شما می آیند ، آسان باشد.

و پاسخ شما به آنها ممکن است درک ، امید ، راهنمایی و تشویق باشد.

با این حال ، هنگامی که با چالش های زندگی خود روبرو می شویم ، تمایل داریم که نسبت به خود سختگیرانه تر یا انتقاد بیشتری داشته باشیم.

در حالی که افکار و رفتارهای خود را به گونه ای بررسی می کنیم که احساس بی اهمیت و بی ارزشی می کنیم و از خود احساس شرمندگی و ناامیدی می کنیم.

در تلاش برای ادامه حرکت به جلو ، ممکن است با خود بگوییم که “روحیه خود را بالا ببریم” یا “از مانعی که پیش روی ما قرار دارد عبور کنیم” .

اگرچه هدف کمک به جلو بردن ما در مواقع چالش عاطفی است ، اما این روش ارتباط با خود می تواند استرس زیادی ایجاد کند و مانعی بزرگ برای توانایی ما در تجربه شادی در درون خود و با دیگران شود. همچنین


سه عنصر خود شفقت
h2>

دکتر کریستین نف ، روان شناس و محقق برجسته در زمینه خود شفقت ، سه م criticalلفه مهم خود شفقت را شناسایی می کند:

1 مهربانی از خود: وقتی افرادی که خود شفقت را انجام می دهند در موقعیت های دشواری قرار می گیرند ، متوجه می شوند که نقص یا کاستی در بعضی مواقع بخشی اساسی از زندگی است. مطمئناً ، توانایی هدایت این تجارب بدون اینکه خود را ترک کنید ، یکی از م componentلفه های مهم خود شفقت است.

2 انسانیت مشترک: هنگامی که با چالش های خاصی روبرو می شویم احساس ساده بودن در تجربه ما آسان است ، گویی دیگران قادر به ارتباط با آنچه ما از آن عبور می کنیم نیستند. اما افرادی که خود شفقت را انجام می دهند کاملاً درک می کنند که برخی از این چالش ها بخشی حیاتی از تجربه مشترک انسانی است.

3 ذهن آگاهی: تمرین خود شفقت شامل توانایی درک احساسات ناراحت کننده ما بدون زیاده روی در آنها و نادیده گرفتن آنها است. این نگرش متعادل و متعادل به ما کمک می کند تا از نظر احساسی واکنش پذیر نباشیم.


نحوه تمرین دلسوزی نسبت به خود
h2>

تمرین های مهم و متنوعی وجود دارد که توسط دکتر نوه پیشنهاد شده اند و می توانند به ما در یادگیری تمرین خود شفقت کمک کنند:

• تصور کنید که چگونه با یک دوست صحبت می کنید. ما اغلب می توانیم سخنان مهربانانه ارائه دهیم و به دوستان یا عزیزان خود امید و تشویق بپردازیم. بنابراین وقتی دوران سختی را پشت سر می گذارید ، لحظه ای فکر کنید و فکر کنید که اگر یک دوست صمیمی در شرایط مشابهی قرار می گرفت چگونه می توانستید پاسخ دهید و با خود به همان شیوه و با همان احساسات صحبت کنید.

• مراقب باشید در مواقعی که احساس یک چالش یا تعارض احساسی می کنیم ، می توانیم احساس کنیم که به سادگی در حال تعامل هستیم و در تلاشیم تا در لحظه (لحظه درگیری یا چالش احساسی) احساساتی باقی بمانیم. و با کاهش سرعت این واکنش ، می توانیم یک گام به عقب برداریم و تجربه خود را مشاهده کنیم. بنابراین نگاه به تصویر بزرگتر می تواند به ما کمک کند تا امور را درست حفظ کنیم و همچنین به ما کمک می کند اطلاعات مهمی را که ممکن است از دست داده باشیم مشاهده کنیم.

• گفتگوی خود را تغییر دهید. توجه کنید که در لحظاتی که احساس منفی دارید چگونه با خود صحبت می کنید. تلاش کنید تا اظهارات انتقادی خود را به روشی مثبت و پرورش یافته دوباره تنظیم کنید. این لحن جدید ممکن است بیشتر از اینکه به عنوان منتقد یا قاضی باشد ، شبیه یک مشاور یا یک وکیل باشد.

• یک ژورنال داشته باشید و چالش های پیش روی خود را یادداشت کنید. هر روز وقت بگذارید و برخی از چالش های پیش روی خود را یادداشت کنید. به لحظاتی توجه کنید که ذهن شما تمایل دارد به عباراتی حساس سرگردان شود ، یا هنگامی که در تجربه های خود احساس تنهایی می کنید. مانند صحبت های شخصی ، هر گزاره انتقادی را – عمدا – با لحنی نرمتر و فهم پذیرتر تنظیم کنید تا ببینید احساس شما متفاوت است.

• درمورد آنچه می خواهید روشن باشید. همانطور که روش های تغییر فرم افکار انتقادی را برای تغذیه با خود گفتاری تمرین می کنید ، می توانید سرنخ هایی را درباره آنچه شما می خواهید و می خواهید کشف کنید. لحظه ای را در نظر بگیرید و به آنچه در زندگی خود می خواهید ، نیاز یا اشتیاق دارید ، فکر کنید. مطمئناً ، روشن كردن این نیازها به شما كمك می كند تا جایی كه می خواهید بروید و برای چه كار می كنید. در حقیقت ، انگیزه و شادی را افزایش می دهد.

• مراقب خود باشید. گاهی اوقات ما از دیگران مراقبت می کنیم و نیاز به مراقبت از خود را نادیده می گیریم (یا کاملاً نادیده می گیریم). اکنون – هنگام تمرین خود شفقت – کاملاً درک می کنید که به این رفتارهای خودمراقبتی نیاز دارید (و مستحق انجام آن هستید). توانایی ایجاد شیوه های مراقبت از خود می تواند به شما در کاهش تمایل به انجام رفتارهای ناسالم هنگام مواجهه با چالش ها و استرس کمک کند.


تأثیر خود شفقت بر احساسات h2> شما

به عنوان یک عمل ، دلسوزی برای خود می تواند در تنظیم احساسات شما مفید باشد.


به آرامش احساسات منفی کمک می کند
h3>

محققان دریافته اند که تمرین خود شفقت – به ویژه تفکر دلسوزانه – منجر به تغییرات روانشناختی سودمند در احساسات منفی می شود.

استفاده از تکنیک های خود شفقت می تواند به آرامش تجربه احساسات منفی کمک کند و به مردم اجازه دهد به یاد داشته باشند که در تجربه آسیب ، درد و از دست دادن تنها نیستند.

در تمرین عبارات دلسوزانه و بازیابی قدردانی ، احساس عاطفی منفی می تواند به آرامشی آرام بخش تبدیل شود و جای خود را به مشاهده آگاهانه و در نتیجه تصمیم گیری سالم بدهد.

مطمئناً ، تمرین خود شفقت می تواند باعث ایجاد خلاقیت و انگیزه شود.


به افزایش احساسات مثبت کمک می کند
h3>

دلسوزی برای خود نقش مهمی در ارتقا احساسات مثبت – به ویژه آرامبخش – و احساسات گرم و آرامش بخش دارد.

اگرچه این مطمئناً می تواند در مواقع پریشانی به شما کمک کند ، اما همچنین می تواند در زندگی روزمره مفید باشد. ما تعاملات روزمره را در زندگی شخصی خود ، در محل کار یا حتی با غریبه ها تجربه می کنیم ، که این امکان را دارد که یک واکنش احساسی تعاملی را ایجاد کند.

استفاده از تکنیک های خود شفقت می تواند به ما اجازه دهد تا از خودآگاهی بیشتری کسب کرده و توانایی تصمیم گیری و تمرکز بیشتری در تصمیم گیری داشته و منجر به تعاملات متعادل و مثبت تر با دیگران شویم.

دیدگاهتان را بنویسید