7 راه برای جلوگیری از تنبلی و شروع به انجام تکالیف

آنچه برای انجام کار خود گاهی اوقات نیاز داریم انگیزه ای است. اما اغلب دلایل عمیق و تاریکی وجود دارد که ما دوست نداریم درباره تنبلی فکر کنیم یا اعتراف کنیم. بنابراین ، خواننده گرامی ، این مقاله را با ما دنبال کنید تا 7 روش برای جلوگیری از تنبلی و افزایش بهره وری را بیاموزید.

1 به دلایل اصلی تنبلی پی ببرید: h2>

آیا احساس می کنید کار شما اخیراً کاملاً شما را هدر داده است؟ آیا هر روز از هفته به طور مداوم کار می کنید؟ اگر پاسخ “بله” باشد ، این نشانه ای است که شما باید برای استراحت یا تغییر آن نیاز داشته باشید.

بشر معمولاً ملزم به کار مستمر نیست و اجداد عصر حجر ما به طور متوسط ​​فقط بیست ساعت در هفته کار می کردند. در مورد اعضای جامعه مدرن ، ما در کار بسیار اغراق می کنیم.

ممکن است احساس خستگی مفرط کنید ، از شکست در انجام کاری ترس دارید یا فقط نمی خواهید آن را به اتمام برسانید. این مشکلات جدا از یکدیگر هستند و هرکدام راه حل متفاوتی دارند و کشف علت اصلی تنبلی به شما کمک می کند تغییراتی را ایجاد کنید که شما را به فرد م effectiveثرتر و سازنده تری تبدیل کند.

2. علاقه خود را برای کار پیدا کنید: h2>

شما به یک دلیل کار خود را شروع کردید ، اما اغلب اوقات وظایفی که دوست دارید ممکن است تاریک باشد. و هنگامی که این اتفاق برای شما افتاد ، شماره یک دلیل را که می خواهید کار را انجام دهید به خود یادآوری کنید.

شما باید شما به کار خود اشتیاق دارید

و کار مزاحمتی نیستید برای شما؛ بنابراین جنبه های مثبت کار را به خود یادآوری کنید ، نه فقط موارد منفی که انرژی و نشاط شما را می گیرد.

3 زمان خود را تقسیم کنید: h2>

هرچه زمان استراحت بیشتر باشد ، افراد کارآمدتری کار می کنند. تقسیم کار به دسته های متمرکز بهتر از تلاش برای یک بار انجام دادن آن است و نه تنها از نتیجه نهایی خوشحال خواهید شد ، بلکه بعد از اتمام کار احساس انرژی بیشتری خواهید کرد.

4. روش هایی پیدا کنید که به شما کمک کند کار را با کارآیی بیشتری انجام دهید: h2>

در صورت امکان هوشمندانه تر و کمتر تلاش کنید. ما همیشه درمورد اینکه چرا کار سخت به تنهایی موفق نیست ، صحبت کرده ایم. اگر راهی بهتر برای انجام آن پیدا کنید ، بیشتر لذت خواهید برد که قطعاً شما را به استفاده از روشهای خود مبتنی بر تفکر و خلاقیت و نه با استفاده از ابزارهای از پیش تحمیل شده ، بیشتر لذت می برد. این می تواند وظایف شما را بهتر و لذت بخش تر کند.

فیلم را تماشا کنید: 5 راه برای ایجاد خلاقیت برای کارمندان خود

5. درخواست کمک و پشتیبانی کنید: h2>

ممکن است بعضی اوقات به پشتیبانی کمی نیاز داشته باشیم و اشکالی نیست که در صورت نیاز از همکار ، دوست یا یکی از اعضای خانواده خود کمک بگیرید. این یک روش مفید برای جلب شما در کار و ایجاد انگیزه برای انجام کارهایی است که انجام می دهید.

در همان زمان ، ممکن است به آنها لطف کنید ، در کمی رقابت مثبت هیچ آسیبی مشاهده نمی شود.

6. به این فکر کنید که چرا نمی خواهید کاری را به عهده بگیرید: h2>

ممکن است بخواهیم برخی از توابع را انجام ندهیم. نه تنها سرگرم کننده نیست ، بلکه به دلایل دیگری نیز وجود دارد.

به عنوان مثال ، به کارهایی مانند: چمن زنی ، نظافت منزل ، تعمیر ماشین فکر کنید. همه این فعالیت ها نیاز به وقت و انرژی مشترک دارند. بنابراین مردم دوست ندارند این کارهای خسته کننده را انجام دهند ، که می دانیم دیر یا زود آنها را انجام خواهیم داد.

بنابراین ، به جای آنچه که شما را از انجام آنها باز می دارد ، به مزایای این اقدامات فکر کنید. وقتی چمن را چمن می زنید یا کارهای نظافت را انجام می دهید ، خانه شما بهتر به نظر می رسد. و هنگامی که ماشین خود را تعمیر می کنید ، باعث کارکرد بهتر آن می شود. با تبدیل نکات منفی به نکات مثبت ، متوجه می شوید که چشم انداز شما درباره این کارها مثبت تر است.

7. خود را مجبور به این کار کنید: h2>

ممکن است بعضی اوقات نتوانید گشت و گذار یا زیبا سازی آن ، و همه توصیه ها و آرزوهای خوب در دنیا باعث بهتر دیده شدن این کار نمی شوند و اگرچه ممکن است در آن زمان سرگرم کننده نباشد ، اما ممکن است وظیفه ای را که در زمان دیگری انجام داده اید ، ببینید. و با خود بگویید: “بله ، من این کار را کردم.”

شما نباید هر روز صبح هنگام بیرون آمدن از رختخواب خود مبارزه کنید. این یک علامت هشدار دهنده که نشانگر افسردگی است ، و شما نباید نادیده گرفتن آن اما هر بار باید خود را مجبور به انجام کاری کنیم که واقعاً نمی خواهیم آن را انجام دهیم.

باور کنید یا نکنید ، چگونه می توانید با انجام چنین کارهایی به خود افتخار کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید