25 نکته برای تسلط بر هنر مکالمه و گفتگو با دیگران

صحبت و صحبت با دیگران فقط یک هنر نیست ، بلکه یک صنعت است. کلمات می توانند قلب دیگران را باز کنند یا گیرنده را نابود کنند. با این حال ، چگونه می توانیم یاد بگیریم که با دیگران صحبت کنیم ، صحبت کنیم و با دیگران صحبت کنیم؟

در این مقاله نکاتی را برای یادگیری و تسلط بیشتر بر این هنر به شما ارائه خواهیم داد.

نکاتی برای یادگیری هنر مکالمه و صحبت با دیگران:

1. شجاع باشید: h3>

به اندازه کافی شجاع باشید تا آنچه را که فکر می کنید بگویید و خجالتی نباشید که نظر خود را در مورد چیزهایی که می توانید در مورد آنها صحبت کنید ابراز کنید. اما خشونت نکنید و نظر خود را به دیگران تحمیل نکنید.

2. ارتباط نوری: h3>

تماس چشمی هنگام صحبت یا گوش دادن به شما کمک می کند تا توجه دیگران را جلب کنید و عملکرد خود را موفق تر کنید. با این حال ، اغراق نکنید ، زیرا باید این ارتباطات را هر چند وقت یکبار و برای مدت کوتاهی بیش از 5 تا 15 ثانیه کاهش ندهید.

3. خوب گوش دادن: h3>

گوش دادن شما را قادر می سازد جهان را از نگاه دیگران ببینید. بنابراین به آنها اجازه دهید احساسات و افکار خود را بیان کنند ، یک لحظه نظر شخصی خود را فراموش کرده و قبل از شروع صحبت ، اطمینان حاصل کنید که آنها به طور کامل صحبت را تمام کردند.

4. صدای صدا و لحن صدا: h3>

اگر سریع صحبت کنید ، دیگران فکر می کنند که شما عصبی هستید و فاقد اعتماد به نفس ؛ اگر خیلی آهسته صحبت کنید ، ممکن است مجاز به اجرای جملات نباشید. بنابراین هر وقت در مورد یک نکته خاص صحبت می کنید یا خلاصه چیزی صحبت می کنید ، با صدای بلند و آهسته صحبت کنید ، لایه صدای شما برای جلب توجه شنوندگان به گفتار شما مهم است.

5. وضوح: h3>

سخنان خود را واضح بگویید ، تا مردم بتوانند شما را به راحتی درک کنند ، و اگر همیشه از شما خواسته می شود آنچه را که گفته اید تکرار کنید ، به طور مستقیم اصلاح کنید. برای آسانتر کردن شنوندگان ، می توانید از عبارات و کلمات ساده تر به جای کلمات پیچیده تر استفاده کنید.

6. تلفظ: h3>

دانستن کلماتی که استفاده می کنید باعث می شود افراد به شما اعتماد کنند و بهترین و مؤثرترین راه برای بهبود واژگان شما خواندن است که به شما در یادگیری کلمات جدید کمک می کند یا گوش دادن به کتابهای الکترونیکی صوتی که به شما کمک می کنند تلفظ صحیح کلمات را یاد بگیرید.

7. حرکات و حرکات دست:

حرکات و حرکات دست ممکن است درباره ما چیزهای زیادی بگوید؛ بنابراین حرکات شما باید تحت کنترل باشد ، تا یاد بگیرید چگونه ، چه موقع و کجا از آنها استفاده کنید ، برخی از حرکات دست ممکن است در تحریک افکار شما بسیار خوب باشند ، در حالی که برخی ممکن است شنوندگان را توهین کنند ، مانند: حرکات بسته با هدف متوقف کردن مکالمه.

توجه داشته باشید که حرکات طبیعی آهسته و پایدار مؤثرترین و واضح ترین آنهاست.

8. پاسخ را به تعویق نیاندازید:

اجازه ندهید دیگران منتظر پاسخ شما باشند. وقتی پیام های شخصی را به شخصی می فرستیم ، معمولاً انتظار داریم که آنها به محض دریافت آنها ، پاسخ دهند. اگر بلافاصله پس از خواندن یک پیام پاسخ ندهید ، ممکن است افرادی که با آنها صحبت می کنید فکر کنند که شما علاقه ای ندارید.

9. از قطع شدن بلندگو خودداری کنید: h3>

نقض آداب و معاشرت با دیگران ، قطع شدن در هنگام صحبت کردن. زیرا اینها از جمله عادتهای نامناسب است که با قوانین صحبت کردن و برقراری ارتباط با دیگران ناسازگار است. اگر می خواهید مکالمه را شروع کنید ، ابتدا باید اجازه بلندگو را بخواهید.

اگر شما گوینده هستید و کسی آنها را تحریم کرده است ، یا اگر به گفتگوی شما علاقه ای ندارند ، شما باید انتظار داشته باشید که مکالمه شما آن را دوست ندارد ، و باید آن را به تدریج تغییر دهید ، یا می توانید – به عنوان یک راه حل دیگر – شیوه صحبت کردن خود را تغییر دهید ، به عنوان مثال: اگر سبک شما روایت است ، می توانید آن را با استفاده از سبک سؤال تغییر دهید ، و شنونده را در گفتگو درگیر کنید.

10. از قانون “خوب برای گفتن آنچه گفته شده و نشان داده شده است” پیروی کنید:

شما باید از طولانی شدن سخن خود بپرهیزید و فاکتور زمانی در گفتار خود را در نظر بگیرید تا شنونده حوصله نداشته باشد. شما همچنین باید شنوندگان را با گفتگو درگیر کنید و از صحبت کردن با خودداری کنید

11. سخنرانی مناسب را در زمان مناسب انتخاب کنید: h3>

شما باید در انتخاب سبک گفتاری که می گویید ، بسته به افراد و زمانهای مناسب ، مراقب باشید ، به عنوان مثال: شما قادر نخواهید بود کلماتی را که می توانید به دوست نزدیک خود بگویید به رئیس خود در محل کار هدایت کنید. شیوه مکالمه و بنرهایی که بین خود و دوست خود در خانه استفاده می کنید نمی تواند یکسان باشد همانطور که در مکان های عمومی انجام می شود.

12. عقاید اجتناب از استبداد:

اختلاف نظر دوست ، موضوعی را خراب نمی کند ، هرکدام از ما عقاید و ایده های خود را داریم و این به معنای مبادله احزاب بین ما نیست ، تحمیل افکار و نظرات ما به دیگران است. همانطور که می توانیم در پایان گفتگو متقاعد کنیم که یکی از ما طرف مقابل را ترغیب کند؛ اگر اینطور نیست ، پس هیچ توجیهی برای عصبانیت یا ناامیدی وجود ندارد.

13. مکالمه را با مثال و واقعیت پشتیبانی کنید:

استفاده شما از مثالها در مکالمه خود با دیگران ، از آنچه می گویید پشتیبانی می کند ، و آنها را از گفتگو و افکار خود قانع می کند. همچنین این امر باعث می شود که مثال هایی در شنوندگان حدیث درج شود که او را تا حد ممکن به یاد داشته باشید و آنها را در ذهن خود گیر کند.

14. توانایی دستیابی به ذهن افراد: h3>
بسته به فرهنگ های مختلف ، پیشرفت تحصیلی و درک آنها بستگی دارد؛ مکالمه شما برای پذیرش شنونده قابل درک است ، یا کسی را پیدا نمی کند که به شما گوش کند.

15. از صحبت کردن در مکالمه هایی که نمی دانید خودداری کنید:

از مشارکت در مکالمه یا مکالمه ای که شما دانش قبلی در مورد آن ندارید و همچنین هیچ گونه اطلاعاتی در مورد آن خودداری کنید همچنین ، اگر کاملاً در مورد آن قانع نیستید ، نباید از هیچ ایده و اطلاعاتی دفاع کنید.

16. تلاش برای یافتن نقاط مشترک بین شما و شنونده: h3>

برای اینکه احساس کنید ایده او نیز هست ، گفتگو بین شما دو برابر خواهد بود.

17. از اینکه از چیزهایی که نمی دانید نادیده بگیرید شرمنده نیستید: h3>

از اینکه درمورد موضوعی که ممکن است از شما خواسته شود یا مورد مشورت قرار بگیرید ، شرمنده نیستید.

18. با دقت گوش کنید:

اگر شنونده هستید ، باید با دقت گوش کنید ؛ و اگر می خواهید با شخصی که در حال گفتگو است گفتگو کنید ، باید از مودبانه رفتار کنید و از شیوه بحث و گفتگو پرهیز کنید.

19. ایده را با آنچه گفته اید اشتباه نکنید: h3>

اگر شما شنونده هستید ، اگر می خواهید ایده او را باطل کنید ، از گوینده توهین نکنید ، زیرا باید بین ایده و گفته آن تفاوت قائل شوید.

20. از متن اصلی گفتگو منحرف نشود:

اگر گوینده هستید ، باید به گفتگو در متن ادامه دهید. اگر هرگونه همپوشانی به دور از نقطه به نظر می رسد ، باید آنها را جست و جو کنید و به متن اصلی برگردید.

21. پیروی از یک قانون برای هر مخرج. ماده: h3>

گفتگوهای جلسات خصوصی با افراد نزدیک ، و مکالمات عمومی وجود دارد ، و مکالمات خصوصی برای شوراهای آقایان ، و مکالمات خصوصی برای شوراهای زنان وجود دارد. بنابراین باید مکالمه صحیح را در زمان و مکان مناسب انجام دهید.

22. خودکنترلی و کنترل: h3>

اگر بلندگو هستید ، باید توانایی کنترل نفس را داشته باشید. زیرا به احتمال زیاد با افرادی روبرو می شوید که عاشق بحث کردن و عدم موفقیت دیگران هستند. به همین دلیل است که همیشه باید آرام باشید و خود و عصبانیت خود را کنترل کنید.

23. تعهد به نجابت و قوانین و مقررات: h3>

گوینده حتی نباید با کسانی که به او نزدیکتر هستند ، پیروی از تدبیر و رفتار را فراموش کند. زیرا فراموش کردن حسن نیت ، شجاعت و دلگرمی در نهایت موجب احترام کمتری به او می شود

24. بین بحث و بحث تفاوت قائل شوید: h3>

به عنوان سخنران ، باید بین بحث و مناظره قائل شوید. هدف از این بحث رسیدن به حقیقت یا نتیجه رضایت بخش برای همه طرفین گفتگو است. در حالی که هدف از این بحث: پیروزی یک شخص بر شخص دیگر بدون مراقبت از حقیقت ، یا رسیدن به نتیجه رضایت بخش است.

25. صحبت را متوقف کنید: h3>

اگر خود را در بحث و گفتگو بی فایده می بینید ، بهتر است در این حالت جلوی آن را بگیرید.

زیباترین آنچه در مورد گفتگو و گفتگو با دیگران گفته شده است:

  • هدف از گفتگو و بحث و گفتگو با دیگران این نیست که آنها را به پیروزی برسانیم ، بلکه این است که ما را به جلو سوق دهد. (جوزف ژوبرت)
  • شکست دادن مرد نادان در بحث غیرممکن است. (ویلیام مک داول).
  • گفتگو تصویری از ذهن است. (مانند لاتین).
  • کلمات لباسی هستند که افکار ما می پوشند ، بنابراین افکار ما نباید در لباس های منسوخ ظاهر شود. (لرد تستر فیلد).
  • وقتی وارد مکالمه می شوید ، آرام باشید. درمورد استدلال شما ، اگر سالم باشد ، او از خودش مراقبت خواهد کرد. (جوزف فارل).
  • می توانید بدانید که شخص درمورد آنچه می گوید در مورد دیگران است ، بیش از آنچه دیگران درباره او می گویند.  (لیو اکمان).
  • اگر مردم صحبت می کنند ، با تمرکز گوش دهید ، زیرا بیشتر مردم گوش نمی دهند. ( ارنست همینگوی ).
  • تمام بدن خود را به سمت کسی که با شما صحبت می کند ، برگردانید ، اگر اینطور نیست ، حداقل حداقل با شما روبرو شوید. زیرا بلندگو اذیت می شود و احساس می کند اگر به او نگاه نکنید و به سمت او نگردید ، از او غافل می شوید. (یوسف کامل)
  • مراقب باشید ، کلمات از دو نوع برخوردار هستند ، مانند گل رز زیبا که دیگران را با رایحه خود تازه می کنند ، و مانند بمبی که در چهره حاضران منفجر می شود ، مهربان هستند.
  • شما نباید همه چیزهایی را که می دانید بگویید ، بلکه باید همه آنچه را می گویید بدانید.
  • صحبت خود را با طنز مخلوط کنید و آن را به طور طبیعی بی نتیجه جلوه دهید. ( ديل كارنگي ). < / li>
  • دشوارترین بخش بحث دفاع از دیدگاه شما نیست بلکه دانستن آن است. (آندره مورووا).
  • اگر مصاحبه شونده سمت راست بحث را گرفته است ، طرف اشتباه را نگیرید. (Balthazar Gracian).
  • به منظور تعامل و تعامل با فرد خشن ، سعی کنید از اطلاعات و ایده های او استفاده کنید . (دیل کارنگی).
  • Homo sapiens کسانی هستند که دهان خود را می بندند قبل از اینکه مردم گوش خود را ببندند.
  • جملات خود را کوتاه نگه دارید و کلماتی را انتخاب کنید که ساده ، پیچیده نیستند.
  • حتی اگر صحبت شما زیبا و جذاب باشد ، نباید آنچه را که می گویید تکرار کنید. زیرا اگر مردم یک غذای خوشمزه بخورند ، تکرار باعث می شود اشتها و طعم خود را از دست بدهند.
  • با یک احمق بحث نکنید ، زیرا بینندگان شما را اشتباه می گیرند. (سالوادور دال).
  • اگر شنونده بدون صحبت گفتن شروع به تکان خوردن کرد ، بدانید که باید از صحبت کردن دست بکشید. (هنری هکتور).
  • ما اغلب یک ایده را رد می کنیم زیرا لحنی که گفته شد باعث بیگانگی می شود. (فردریش نیچه).

منابع: 1 ، 2

دیدگاهتان را بنویسید