17 مهارت اساسی برای دستیابی به یک کار موفق

1. مهارت های ارتباطی: h2>

ارتباط کلامی یا کتبی باشد ، در هر شغلی بسیار مهم است. و اگر تجارت شما داخلی یا خارجی است ، ارتباط همیشه کلید موفقیت این تجارت است.

پل جی مایر می گوید: “ارتباطات کلید موفقیت شخصی و شغلی است” ، یعنی داشتن مهارت های ارتباطی خوب نشان دهنده توانایی شما در برقراری ارتباط موثر با دیگران ، بیان ایده های خود و ارائه آنها به روشنی از طریق رسانه های مختلف ، نوشتاری ، کلامی و غیره است.

2. کار گروهی: h2>

همیشه افرادی در اطراف شما هستند که با شما کار می کنند ، همین امر مهارت کار تیمی را بسیار مهم می کند.

کار تیمی به معنای دیدن تصویر بزرگتر و توانایی کار با افرادی است که هم نظرات خود را دارند یا هم عقیده نیستند.

کار گروهی شامل احترام متقابل و توانایی گوش دادن به دیگران ، و صمیمی بودن با آنها. این همچنین بدان معنی است که دیگران را برای انجام کار بهتر ترغیب و ترغیب می کنید و شدت را کاهش می دهید درگیری در محل کار .

>

3 سازگاری: h2>

سازمانها با گذشت زمان پویاتر می شوند و این به معنای تغییر مداوم ساختارهای سازمانی داخلی و خارجی آنهاست. این بدان معناست که در نقش شغلی شما تغییرات جزئی ایجاد خواهد شد.

اگر به عنوان فردی که به دنبال تأمین نیازهای سازمان خود است سازگاری با این تغییرات را نشان دهید ، بدون هیچ تردیدی از آن قدردانی می شود. دلیل این امر این است که افرادی که قادر به پذیرش تغییر هستند ، در مقایسه با افرادی که قادر به سازگاری نیستند ، راحت تر می توانند در مورد مسائل کاری آگاه و آگاه باشند.

4. تفکر انتقادی: h2>

هدف شرکت چیست؟ چرا ما این ماموریت را انجام می دهیم؟ نتیجه ی قابل انتظار چیست؟ بازده سرمایه گذاری مورد انتظار چقدر است؟ اگر قادر به تجزیه و تحلیل و تفکر در مورد عوامل اساسی و مهم هستید. مطمئن هستید که در کار خود بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

تفکر انتقادی در شرکت ها مهم شده است. این به دلیل اغتشاشات و درگیری های مختلف است که به طور مداوم رخ می دهد. به همین دلیل سازمان ها افرادی را ترجیح می دهند که قادر به مشکلات را حل کنید و با تغییرات غیرمنتظره کنار بیایید.

5. ابتکار عمل: h2>

مفهوم ابتکار عمل در مورد مشارکت بیشتر و عملکرد بهتر از آنچه از شما خواسته می شود ، است. این هرگز فقط افرادی را که کارهای خود را انجام می دهند برجسته نمی کند ، در حالی که کانون توجه افرادی است که به طور مداوم در حال توسعه و شروع کار خود هستند.

شما به عنوان عضوی از یک سازمان ، باید تلاش کنید ارزش کسب و کار خود را افزایش دهید. به منظور بهبود آن ، بازده سرمایه گذاری را افزایش دهید و دیگران را برای انجام کارهای خوب ترغیب کنید. رسیدگی به مشکلات قبل از بروز آنها راهی عالی برای نشان دادن احساس ابتکار عمل است.

گری رایان بلر می گوید: “بیشتر از آنچه از شما خواسته شده انجام دهید. چه تفاوتی بین شخصی که دائماً به هدف خود می رسد و کسانی که زندگی خود را فقط به دنبال کار خود می گذرانند ، اما یک تلاش اضافی است.”

6. حل مسئله: h2>

افرادی که مشکل گشایند از اهمیت بیشتری نسبت به افرادی که به دنبال دیگران هستند تا مشکلات خود را مرتب کنند و مشکلات خود را حل کنند.

حل مسئله به معنای توانایی ارزیابی یک مسئله و یافتن راهی برای رفع آن است ، نه انتظار برای بدتر شدن آن. تصمیمات بالغ و منطقی اتخاذ کنید و بهترین کار را برای این کار انجام دهید.

7. قابلیت اطمینان: h2>

اگر مرتباً وقت ملاقات ها را از دست می دهید و تیم شما نمی تواند به شما دسترسی پیدا کند یا شما را جستجو کند تا از آخرین تحولات کار مطلع شوید ، آنها به عنوان یک فرد غیر قابل اعتماد به شما نگاه می کنند و بعد از مدتی اهمیت شما را از دست می دهند.

اخیراً افراد زیادی دورکاری به دلیل پیشرفت های فناوری و بحران ، و مدیران همیشه به دنبال افرادی هستند که در این سناریو به آنها اعتماد کنند. قابلیت اطمینان همچنین شامل موارد ضروری مانند به موقع بودن ، رعایت ضرب الاجل ها و انجام صحیح یک کار است.

8. آموزش و توسعه: h2>

مهم نیست که مهارت شما چقدر قوی باشد ، بعد از مدت کوتاهی آنها کافی نیستند. این به دلیل توسعه فن آوری و سازگاری صنعتی و تلاش برای تأمین نیازهای مصرف کننده است. P>

در اینجا نقش خودسازی ، آماده سازی برای خودسازی کلید موفقیت است. از آنجا که نه تنها به شما کمک می کند تا از انحراف خود جلوتر باشید ، بلکه ایده هایی را فراهم می کند که به نفع سازمان نیز باشد. این شما را به یک منبع با ارزش و ضروری تبدیل می کند.

9. دستور: h2>

سازمان ها همیشه به افرادی که دارای ویژگی های رهبری هستند احترام می گذارند و برای آنها ارزش قائل هستند. رهبری نه تنها به معنای مدیریت تیمی متشکل از افراد مختلف است ، بلکه به معنای مسئولیت پذیری ، دستیابی به نتایج مطلوب و بهره گیری بیشتر از منابع موجود است.

رهبران افرادی هستند که سازمان برای ارائه نتایج و پشتیبانی از پروژه های مهم به آنها اعتماد می کند. این به معنای مثال زدن از نظر وظایفی است که انجام می دهید و نتیجه ای که می گیرید.

10. حرفه ای بودن حرفه ای: h2>

هر سازمانی دارای “آیین نامه رفتار” است که کارکنان را ارزیابی می کند که از طریق آن این رتبه به کیفیت حرفه ای شما اضافه می شود. این ممکن است ضداسلامی به نظر برسد ، اما بسیاری از کارمندان از وجود آن اطلاع ندارند.

ممکن است با توجه به دقت و توانایی شما در گزارش دادن ، کاغذبازی های بی فایده را کاهش دهید ، لباس مناسب بپوشید ، از همکاران خود قدردانی کنید ، به حریم خصوصی آنها احترام بگذارید و آنها را شخصاً لمس نکنید. >

11 برنامه ریزی و سازماندهی: h2>

“شما به ازای هر دقیقه صرف سازماندهی یک ساعت درآمد کسب می کنید.”

کارکرد موثر بسیار مهم است و بهره وری شما در هر ساعت نیز مهم است. بنابراین ، تخصیص منابع ، زمان و اولویت بندی کارها مهارت های اساسی برای جستجو مدیران در اعضای تیم خود هستند.

12 مدیریت خود: h2>

خودمدیریتی به معنای توانایی کار با حداقل نظارت است. یعنی شما نظم کافی برای سازماندهی خود و واگذاری مداوم وظایف را دارید. این صرف نظر از این است که شما در دوره آزمایشی کار می کنید یا مرتباً گزارش می دهید.

13. فناوری: h2>

نرم افزار دنیا را اشغال کرده و به طور گسترده ای گسترش یافته است ، اما این به این معنی نیست که شما در نوشتن کد مهارت دارید (مگر اینکه شغل شما به آن نیاز داشته باشد). بلکه باید – حداقل – بتوانید نحوه کار برنامه ها را بفهمید و کسب مهارتهایی که مستقیماً با شغل شما مرتبط هستند مهم است تا بتوانید از نردبان موفقیت بالا بروید.

همچنین لازم است بدانید که فناوری چگونه بر شغل شما تأثیر می گذارد تا با آن همراه باشید ، زیرا کار دستی به آرامی خودکار می شود. در حالی که مشاغل بیشتر به تکنیک های بیشتری احتیاج دارند و شما ممکن است احساس کندی کنید و از کار خود منحرف شوید ، مگر اینکه به کار ارزش دهید.

14. چشم انداز جهانی: h2>

جهان به یک دهکده کوچک تبدیل شده است ، هم اکنون خرید و فروش آن در مناطق مختلف جهان در مقیاس گسترده انجام می شود ، و به عنوان یک حرفه ای باید مروری گسترده تر داشته باشید.

این به معنای ارائه بهترین شیوه ها و استانداردهایی است که در سراسر جهان منتشر می شود. بنابراین داشتن یک چشم انداز جهانی نه تنها به گسترش درک شما کمک می کند بلکه به نقش شغلی شما نیز ارزش می بخشد.

بهترین راه برای حفظ دیدگاه جهانی ، یادگیری مداوم و آگاه بودن است.

15. ارزش ها و اخلاق: h2>

اکثر سازمانهای خوب ارزشها و اخلاق را در درجه اول قرار می دهند ، و از مهارتهایی که یک فرد دارد بهتر عمل می کنند. یکپارچگی قابل بحث نیست. بنابراین ، شما به عنوان یک فرد در یک م institutionسسه باید تمام کارهای خود را در حد ارزش های تعیین شده توسط این م institutionسسه انجام دهید ، و به خاطر داشته باشید که نرمش یا چشم پوشی در مسائل اخلاقی ممکن است شما را از کار کامل منصرف کند. بنابراین ، صرف نظر از هر شرایط و شرایطی ، اطمینان حاصل کنید که همیشه آنچه برای سازمان و اصول اخلاقی آن مناسب است انجام دهید.

16. انعطاف پذیری: h2>

ممکن است اوضاع به دلخواه شما پیش نرود و این ممکن است به دلایل شغلی یا شخصی باشد. اما انعطاف پذیری به معنای تسلیم نشدن در چنین شرایطی است.

ایده حرکت به جلو ، در هر شرایطی ، شما را به یک فرد عالی تبدیل می کند ، زیرا سازمانها همیشه به دنبال افرادی هستند که هرگز تسلیم نمی شوند. و برای افرادی که حتی در سخت ترین شرایط به سختی تلاش می کنند ، بنابراین شما به عنوان عضوی از سازمان باید شرایط فعلی خود را بپذیرید و در جهت دستیابی به بهترین ها تلاش کنید.

17. رفتار مثبت: h2>

رفتار مثبت به شما بیشتر از آنچه فکر می کنید می دهد ، زیرا بسیاری از مردم درباره اهمیت رفتار صحبت می کنند و اکثر آنها درست هستند. رفتار شما نه تنها مشخص می کند که شما به عنوان یک شخص کی هستید ، بلکه همچنین نحوه توانایی انجام وظایف سازمانی را تعیین می کنید.

به جای این که “من نمی دانم چگونه این کار را انجام دهم” در مورد ایجاد یک رفتار یادگیری که در آن می گویید ، “بگذارید امتحان کنم” کار کنید.

کلمات نهایی: h3>

مسلم است که بیشتر ما برخی از مهارتهای ذکر شده در بالا را داریم و ایده اینجا این است که برای توسعه خود به کار ادامه دهیم و یادگیری را متوقف نکنیم.

از دریافت بازخورد (خارجی و داخلی) نترسید ، زیرا مهم است که دائماً خود را ارزیابی کنید و سعی کنید با گذشت هر روز نسخه بهتری از خود باشید.

“>

دیدگاهتان را بنویسید