چگونه یاد می گیرید آنچه را که نمی توانید کنترل کنید رها کنید؟

بسیاری از ما نمی خواهیم چیزهایی را که دوست داریم رها کنیم. بنابراین ما منتظر می مانیم تا اینکه به زور از زندگی ما حذف شود ، و تا آن زمان از نظر ذهنی و روحی به آن وابسته می مانیم و ممکن است متوجه نشویم که چسبیدن به چیزها می تواند به زندگی ما آسیب برساند.

پایبندی به مواردی که نمی توانیم آنها را کنترل کنیم می تواند باعث بسیاری از مشکلات ما شود تنش و ناراحتی a > همچنین ما را زندانی گذشته نگه می دارد و از رشد و زندگی آزادانه ما جلوگیری می کند. بنابراین اگر می خواهیم شاد و آزاد باشیم ، باید یاد بگیریم که این چیزها را کنار بگذاریم.

در این مقاله خواهیم فهمید که این به چه معناست ، چرا بسیار دشوار است و چگونه زندگی خود را با کنار گذاشتن چیزهایی که نمی توانید کنترل کنید بهبود می یابد. در مرحله بعدی ، ما نکاتی را به شما ارائه خواهیم داد که به شما کمک می کند راحتتر کارها را رها کنید ، بنابراین می توانید زندگی شادتر و رضایت بخشی داشته باشید.

کنار گذاشتن چیزهای بی اهمیت به چه معناست؟ h2>

ما معمولاً می شنویم که وقتی به نظر می رسد مشکلی برای ما ایجاد می کند ، باید چیزی را کنترل کنیم که نمی توانیم آن را کنترل کنیم. اما واقعاً این مهجوریت به چه معناست؟ برای درک این موضوع ، باید بفهمیم که چرا ما در وهله اول با چیزهایی در ارتباط هستیم.

برگزاری یک وابستگی ذهنی و عاطفی به چیزی است که فکر می کنیم به آن احتیاج داریم یا می خواهیم و غالباً به مواردی مانند: افراد ، عقاید ، نتایج یا دارایی های مادی وابسته است. معمولاً دلیل اینكه ما به آنها می چسبیم این است كه از از دست دادن آنها می ترسیم یا ممكن است بدون آنها نتوانیم زندگی كنیم و اگر این اتفاق بیفتد خوشحال نخواهیم شد.

بسیاری از ما لذت حسی (رضایت عاطفی) را با شادی اشتباه می گیریم ، اما آنها دو چیز متفاوت هستند. زیرا سعادت واقعی ناشی از آزادی از رنج است ، نه از لذت نفسانی. حتی اگر جامعه ما این ایده را به ما تحمیل کند که اگر کارهایی را انجام دهیم یا چیزی به دست آوریم که لذت ما را به همراه داشته باشد ، خوشحال خواهیم شد.

مشکل در این رویکرد است. برای یافتن خوشبختی در احساسات ما طبیعت موقتی ؛ به عنوان مثال: با از بین رفتن لذت داشتن اتومبیل جدید ، رضایت ما کاهش می یابد.

تا لحظه ای که یاد بگیریم از رنج خود رهایی یابیم ، به چیزهایی وابسته خواهیم بود که لذت حسی را برای ما به ارمغان می آورند.

بنابراین ، تسلیم شدن به معنای کنار گذاشتن این موارد است. این لزوماً به معنای از دست دادن آنها نیست ، بلکه به این معنی است که ایمان کافی داریم که چیزهای لازم برای بقای خود را در این دنیا ، و شاید تا زمان خوشبختی به دست خواهیم آورد.

ویدئو را مشاهده کنید: 14 روش برای از بین بردن مغز شما

چرا رها کردن دشوار است؟ h2>

دلایل زیادی وجود دارد که رها کردن کار دشوار است ، و یکی از آنها این است که ما عاشقانه به آن وابسته هستیم ، زیرا در ادبیات ، موسیقی ، هنر و فیلم هایمان با این موضوع معاشقه می کنیم. دل بستن به شخصی که دوستش داریم عاشقانه است و ما می خواهیم برای همیشه به آن شخص عشق داشته باشیم.

باعث می شود ترس

رها كردن كارها نيز مشكل است. ما از اينكه اگر چيزي را كه براي زنده ماندن يا خوشبختي خود به آن وابسته هستيم از دست بدهيم چه اتفاقي براي ما رخ خواهد داد ، مي ترسيم. بنابراین ما به بهترین شکل ممکن به آن پایبند هستیم.

علاوه بر این ، به یک عادت نیز پایبند باشید. رفتارهای ما چنان در عمق ما ریشه دوانده است که بدون اینکه بدانیم به آنها چسبیده ایم. علاوه بر این ، ما می خواهیم در مورد خود تجدید نظر کنیم زیرا ممکن است آنچه را می بینیم دوست نداشته باشیم.

دلیل دیگر دشوار رها کردن این است که هویت شخصی ما با چیزهایی که در اختیار داریم مرتبط است. جایی که یک خانواده زیبا ، خانه ، اتومبیل و سایر املاک تصویر ما را برای دیگران برجسته می کنند ، که امیدواریم تصویری از یک زندگی موفق باشد. هویت شخصی ما با نظرات ما نیز مرتبط است.

برخی از ما به درام اعتیاد داریم و از کنترل شدن توسط احساسات لذت می بریم. ما مطمئناً احساسات مثبت را دوست داریم ، اما حتی احساسات منفی نیز می توانند ما را به خود جلب کنند. ممکن است احساساتی نیز برای ما به ارمغان بیاورند و ممکن است بخشی از کسانی باشند که هستیم.

کنترل توهم: h2>

توهم کنترل در دلبستگی ما به امور دخالت می کند. ما اغلب فکر می کنیم که اگر همه شرایط و مادیات را داشته باشیم ، خوشحال خواهیم شد. بنابراین ما سعی می کنیم افراد و شرایط را دستکاری کنیم تا به خواسته خود ، همانطور که می خواهیم برسیم.

اما مشکل در این طرز تفکر این است که هیچ چیز تا ابد دوام نمی آورد و هیچ چیز برای همیشه ثابت نمی ماند. ما به بعضی از چیزهایی که دوست داریم وصل می شویم و انتظار داریم همان طور بمانند که همیشه منجر به ناامیدی در زندگی ما می شود.

تنها چیزی که در واقع کنترل می کنیم این است: خودمان ؛ اما ما طوری رفتار می کنیم که گویی بر دیگران کنترل داریم نه خودمان.

مزایای یادگیری کنار گذاشتن چیزهای بی اهمیت:

چرا باید یاد بگیریم که رها شویم؟ دلایل مختلفی وجود دارد. از جمله این موارد: آزادی ، ایجاد روابط بهتر و ادامه رشد شخصی.

آزادی: h3>

رها کردن ما را به سمت آزادی سوق می دهد؛ هنگامی که این را می آموزیم ، از منابع درد و رنج خود که مانع ما می شود ، آزاد می شویم. ما غالباً به چیزهایی می چسبیم که دیگر مفید نیستند ، مانند روابط ناسالم.

ممکن است در برخی موارد از این رابطه استفاده کرده باشیم. اما افراد غالباً وقتی پیر می شوند از هم جدا می شوند ، زیرا زمان آن فرا رسیده است که به سمت روابط بهتر برویم.

روابط بهتر: h3>

روابط سالم روابطی است که در آن هر دو شریک آزاد هستند و واقعاً خودشان هستند.

کسانی که به شرکای خود چسبیده اند سخت آنها را کنترل می کنند ، به آنها اجازه آزادی نمی دهند و سعی می کنند آنها را به شرکای ایده آل خود تبدیل کنند.

وقتی شرکای خود را رها می کنیم ، این بدان معنا نیست که آنها ما را رها خواهند کرد. در عوض ، ما فقط اجازه می دهیم آنها هر طور که می خواهند باشند و این به ما بستگی دارد که آنها را آنگونه که هستند دوست داریم یا نه.

وقتی یاد بگیریم رها شویم ، افراد عادی را به زندگی خود جذب خواهیم کرد و آنها نمی خواهند با کسی باشند که می خواهد آنها را خفه و کنترل کند.

ادامه رشد شخصی: h3>

اگر به چیزی پایبند باشیم نمی توانیم جلو برویم و اگر به چیزی که فکر می کنیم خوشبختی برای ما به وجود می آورد پایبند باشیم نمی توانیم از نظر عاطفی رشد کنیم. و اگر به چیزهای اطراف خود ادامه دهیم ، زندانیان گذشته خواهیم ماند ، زیرا اوضاع همیشه در حال تغییر است.

همانطور که یاد می گیرید همه چیز را رها کنید ، عزت نفس شما و اعتماد به نفس شما. و وقتی فهمید که قرار نیست به خاطر دست کشیدن از چیزهایی که فکر می کنید ضروری است بمیرید ، می توانید به بهترین کار خود ادامه دهید.

5. نکاتی برای یادگیری نحوه رها کردن: h2>

یادگیری کنار گذاشتن کارها آنقدرها که فکر می کنید دشوار نیست ، اما جرات و عزم راسخ را می طلبد. بنابراین در اینجا چند نکته برای کمک به شما آورده شده است:

1 سرزنش دیگران را متوقف کنید: h3>

ما معمولاً دیگران را مقصر شکست های ما ، و در چنین مواردی احساس می کنیم که قربانی بی عدالتی دیگران نسبت به خود هستیم ، اگرچه ممکن است این مورد قبلاً باشد. اما نباید زندگی خود را در انتظار جبران دیگران برای جبران خساراتی که به ما رسانده اند تلف کنیم ، زیرا ممکن است آنها این خواسته را نداشته باشند یا حتی قادر به انجام آن نیستند.

مسئولیت خوشبختی خود به عهده ما است. بنابراین منتظر نمانید تا دیگران امور شما را برطرف کنند و منتظر عمل آنها قبل از شروع زندگی خود نباشید.

2. تصمیم بگیرید که رها کنید: h3>

برای برخی افراد ، ترک سیگار فقط برای تصمیم گیری در این زمینه ضروری است. ما اغلب می گوییم که می خواهیم چیزی را در زندگی خود تغییر دهیم ، اما برای اجرای آن تلاش چندانی نمی کنیم.

اگر واقعاً می خواهید تغییری در زندگی خود ایجاد کنید ، باید در مورد آن جدی باشید ، و این با تصمیم به انجام آن شروع می شود.

نوشتن این تصمیم مفید خواهد بود. به عنوان مثال ، عبارتی مانند این جمله را بنویسید: “من تصمیم گرفته ام که چنین و چنان را کنار بگذارم” یا “من می فهمم که پایبندی به آن باعث می شود که رشد نکنم و خوشبخت نشوم”.

می توانید با ذکر بیشتر مزایایی که دریافت خواهید کرد و مدت زمانی که برای فصل جدیدی از زندگی خود ادامه می دهید ، این موضوع را گسترش دهید.

هنگامی که بیانیه تصمیم را نوشتید ، آن را چاپ کرده و در محلی که هر روز می بینید قرار دهید و مثلاً یک بار در روز آن را در یک دفترچه بنویسید تا مطمئن شوید که از آن برگردید. این امر باعث ضمیر ناخودآگاه شما می شود ، بنابراین رفتار جدید به طور خودکار شروع به تجلی می کند.

3 اعتماد کنید که خوب خواهید شد: h3>

یکی از دلایل چسبیدن ما به چیزها این است که فکر می کنیم برای زندگی به آنها احتیاج داریم.

به یاد داشته باشید که رها کردن کارها شما را از وابستگی ذهنی و روحی به چیزی آزاد می کند و این به معنای چشم پوشی مالی از کارها نیست. ما بعضی اوقات به چیزهایی که قبلاً از دست داده ایم می چسبیم.

شما در گذشته چیزهای زیادی را از دست داده اید و برای زندگی اینجا هستید. بنابراین رها کردن همه چیز شما را نمی کشد ، شما واقعاً خواهید توانست زندگی خود را فارغ از این وابستگی عاطفی ادامه دهید.

اعتماد کنید که خوب خواهید شد ، شما تنها کسی نیستید که به دوستان اطراف احتیاج دارید. بسیاری از افراد دیگر نیز باید همین تجربه را داشته باشند و زنده مانده باشند.

4 درس را بیاموزید و به جلو حرکت کنید: h3>

زندگی مجموعه ای از تجربیات است که برای آموزش درسهای مهم به ما طراحی شده است. هنگامی که ما از دست دادن چیزی امتناع می کنیم ، به این دلیل است که حاضر نمی شویم ببینیم زندگی در تلاش است چه چیزی را به ما بیاموزد. در نتیجه ، احساس می کنیم زندانی هستیم.

هنگامی که در کنار گذاشتن چیزی دشوار هستید ، از خود بپرسید: چه چیزی می توانم از این تجربه یاد بگیرم؟ ممکن است بلافاصله پاسخ را پیدا نکنید. اما وقتی این کار را کردید ، می توانید آن را کنار بگذارید و حرکت به جلو در زندگی شما.

5. مراقبه کنید: h3>

مدیتیشن می تواند هر موقعیتی را بهبود بخشد ، به ما کمک کند تا احساسات خود را آرام کنیم و احساسات خود را روشن کنیم ، قدرت داخلی ما منحنی برای رها کردن کارها است و به ما کمک می کند که در شرایطی که زندگی در کنترل ما نیست ، آرام و مثبت بمانیم.

هنگامی که مراقبه می کنیم ، به ذهن خود از تمام تحریکات حسی در زندگی خود فاصله می دهیم و تحریک حسی بیش از حد ، تفکر ما را مختل می کند. که منجر به احساسات طاقت فرسایی می شود. بنابراین ، با آرام کردن افکار خود از طریق مراقبه ، می توانیم افکاری را که احساسات دردناک ما را تحریک می کنند ، کاهش دهیم.

وقتی ذهن خود را آرام می کنیم ، طبیعتاً همه چیز واضح تر می شود. هرچه ایده های غیرضروری کمتری داشته باشید ، پردازش افکار پرمعنا راحت تر است.

به نظر می رسد برخلاف قرار گرفتن در جاده ای که از ترافیک دور است ، در یک ترافیک گیر کرده اید. وقتی ذهن ما آرام است ، روشن شدن مسائلی که ما را نگران می کند بسیار آسان تر می شود.

وقتی خود را تسکین می دهیم و شفافیت پیدا می کنیم ، قدرت درونی زیادی پیدا می کنیم که به ما خرد ، عزت نفس و اعتماد به نفس می بخشد. این قدرت درونی به ما کمک می کند چیزهای ناسالم در زندگی خود را کنار بگذاریم. بنابراین ، a>.

نیازی نیست که این کار را به طور کامل یا برای مدت زمان طولانی انجام دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند دقیقه ساکت بنشینید و تنفس خود را تماشا کنید. این کار ذهن شما را آرام می کند و باعث می شود افکار شما به طور طبیعی ته نشین شوند.

افکار نهایی: h3>

رها کردن کارها واقعاً دشوار و حتی ترسناک است. اما در طول زندگی خود ، مجبور خواهیم شد بسیاری از چیزهایی را که فکر می کنیم برای زنده ماندن به آنها احتیاج داریم ، کنار بگذاریم و علی رغم رها شدن ، زنده خواهیم ماند و از این بابت بسیار خوشحالیم.

دیگران آموخته اند که چیزهای شخصی خود را رها کنند و شما نیز می توانید این کار را انجام دهید. این کار با گذشت زمان و تجربه راحت تر می شود ، و همین که متوجه شوید چقدر می توانید با رها کردن بعضی کارها و کسب موفقیت هایی با این رها کردن ، خود را آزاد کنید ، نسبت به این کار قبل از اینکه آسیب های زیادی به شما وارد کنند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید