چگونه پیشرفت خود را پشت سر هم اندازه می گیرید؟

  • آیا می توانیم سود سالیانه خود را 20٪ افزایش دهیم؟
  • آیا می توانم طی سه ماه آینده 10 کیلو وزن کم کنم؟
  • آیا در سن 30 سالگی ازدواج می کنم؟

همه این حسابها مربوط به آینده است. ما مشتاقانه منتظر آن هستیم ، سعی می کنیم حدس بزنیم که کی به جایی خواهیم رسید. اما یک روش مخالف وجود دارد که به نظر من مفیدتر است: اندازه گیری پیشرفت با نگاه به گذشته و نه به آینده. منظور من این است:

1 اندازه گیری پیشرفت با نگاه به عقب ، به جای نگاه به جلو: h2>

من هر هفته جلوی رایانه خود می نشینم ، یک صفحه گسترده کوچک را پر می کنم تا معیارهای اصلی در کسب و کار ، کسب و کار من ، مشترکان ایمیل من ، درآمد ، هزینه ها و غیره را پیگیری کنم. و من فکر می کنم که من تاکنون کاملاً بر روند کار مسلط شده ام. بنابراین فقط 15 دقیقه طول می کشد.

در طول آن پانزده دقیقه ، بازخورد خیلی واضح است که آیا من در زمینه هایی که مورد علاقه من هستند پیشرفت می کنم یا نه ، و من می دانم که کدام مسیرها حرکت می کنند جاهایی که مهم هستند و اگر حساب ها به اشتباه در محدوده ای جابجا می شوند ، می توانم آنها را در هفته بعد اصلاح کنم. به طور خلاصه: من در حال اندازه گیری پیشرفت خود به عقب هستم و از این اندازه گیری عقب به عنوان راهی برای هدایت اقدامات خود در هفته آینده استفاده می کنم.

من در ورزشگاه ، جایی که هر دوشنبه ، چهارشنبه و جمعه وزنه برداری می کنم ، از یک استراتژی مشابه استفاده می کنم. وقتی به باشگاه می روم ، دفترچه ام را باز می کنم و به وزنه هایی که در آخرین تمرین یا دو تمرین آخر بلند کردم نگاه می کنم و پس از آن قصد دارم تمریناتی را با افزایش ست ، تکرار یا وزن با اندازه گیری نسبت به هفته قبل انجام دهم و البته تلاش می کنم کمی افزایش دهم ؛ من علاقه مند به پیشرفت حتی 1٪ هستم. همانند تجارت من ، سالن ورزشی نیز چنین است. من پیشرفت را به عقب اندازه گیری می کنم ، و از این معیار برای تعیین مرحله بعدی خود استفاده می کنم و برای بهبود مداوم تلاش می کنم. اما من انتخابم را بر اساس آنچه قبلاً اتفاق افتاده است و نه براساس آنچه که امیدوارم در آینده اتفاق بیفتد.

2. محدودیت های عادت: h2>

“محدودیت های عادت در ابتدا خیلی ضعیف هستند اما احساس آنها چنان قوی می شود که کنار گذاشتن آنها سخت است” – ساموئل جانسون. هنگامی که نوبت به ایجاد یک عادت خوب و ترک عادت های بد می رسد ، بزرگترین مبارزه ما آگاهی خود را از آنچه در واقع انجام می دهیم حفظ کنید. هرچه رفتار ما به صورت خودکار بیشتر شود ، احتمال مشاهده آن کمتر می شود.

درک این موضوع به ما کمک می کند عواقب که مخفیانه وارد زندگی ما شده است. تا زمانی که پیامدهای عملکرد ما روشن شود ، ما قبلاً به یک الگوی جدید رفتار اعتیاد پیدا کرده ایم.

با این وجود ، اندازه گیری عقب مانده پیشرفت ، از طریق آگاهی شما نسبت به آنچه واقعاً انجام می دهید ، توجهات را به این الگوهای غیبی جلب می کند ، به طوری که شما را مجبور می کند به اقدامات اخیر خود توجه کنید ، و سپس در دنیای خیالی رویاها و امیدها زندگی نمی کنید. شما باید نگاهی به بازخورد ثبت شده از آنچه اخیراً در زندگی شما رخ داده است ، و سپس تصمیمات و پیشرفت های خود را بر اساس آن داده ها بسازید.

خبر خوب این است که شما می توانید تصمیمات خود را بر اساس آنچه واقعاً انجام می دهید ، قرار دهید نه بر اساس آنچه انتظار دارید در آینده انجام دهید.

3 اهمیت بازخورد کوتاه مدت: h2>

“بهترین راه برای تغییر رفتار طولانی مدت استفاده از بازخورد کوتاه مدت است.” ست گودین.

یک نکته مهم در مورد استفاده از این استراتژی این است که وقتی پیشرفت خود را به عقب اندازه می گیرید ، باید داده های شما را از گذشته نزدیک به دست آورد. به عنوان مثال: اگر من از داده های دو ساله برای اندازه گیری پیشرفت و تصمیمات لازم را بگیرید ، گزینه های من غیرقابل اجرا بودند. همین امر در مورد برداشتن وزنه یا هر پیشرفت دیگری صدق می کند. من نمی خواهم اقدامات خود را بر اساس آنچه مدتها پیش به دست آوردم ، بلکه بر اساس آنچه اخیراً به دست آوردم ، بنا کنم. به عبارت دیگر: من بازخورد کوتاه مدت و نه بلند مدت می خواهم. هرچه کوتاهتر باشد ، بهتر است.

4. اندازه گیری شادی: h2>

مزیت دیگری نیز برای این استراتژی وجود دارد. وقتی پیشرفت خود را به عقب اندازه گیری می کنید ، از پیشرفتی که اکنون به دست می آورید لذت خواهید برد ، نه اینکه آرزو داشته باشید زندگی متفاوتی در آینده داشته باشید. لازم نیست منتظر خوشبختی باشید تا بتوانید در آینده به مرحله یا هدف خاصی برسید و خوشبختی فقط یک خط نهایی نخواهد بود که برای رسیدن به آن باید تلاش کنید. تمرکز بر چگونگی بهبود فوری گذشته خود ، رضایت بخشی تر از مقایسه وضعیت فعلی شما با وضعیتی است که امیدوارید در یک روز داشته باشید.

5. ایده در عمل است: h2>

هرکدام به پیشرفت هایی که می خواهیم در زندگی ما ایجاد کند نوعی تغییر رفتار ؛ اگر نتایج متفاوتی می خواهید ، باید کار دیگری انجام دهید.

س difficultال دشوار برای پاسخ دادن: برای دستیابی به نتایج مورد نظر ما باید چه کار دیگری انجام دهیم؟

ما اغلب با تمرکز بر نتیجه و تعیین هدف برای خود پاسخ می دهیم. تعیین اهداف خوب است و داشتن احساس جهت برای آنچه می خواهیم بدست آوریم بسیار مهم است. اما وقتی صحبت از پیشرفت هایی می شود که اکنون می توانیم انجام دهیم ، بهترین راه حل برای اندازه گیری پیشرفت به عقب است. بنابراین ، اجازه دهید نتایج اخیر شما اقدامات آینده شما را راهنمایی کند.

  • کاهش وزن: کالری خود را اندازه بگیرید. آیا هفته گذشته 3500 کالری خوردید؟ برای این هفته روی 3400 کالری متوسط ​​در روز تمرکز کنید.
  • تمرینات قدرتی: اگر با پنج تکرار اسکات پنج ست انجام دادید و هفته گذشته 70 کیلوگرم را بالا کشیدید. این هفته یک وزنه 75 کیلوگرمی را امتحان کنید.
  • روابط: هفته گذشته با چند نفر جدید آشنا شدید؟ صفر؟ بنابراین این هفته خود را به معرفی شخصی جدید متمرکز کنید.
  • تجارت: آیا هفته گذشته فقط دو مشتری داشتید که میانگین شما 5 است؟ به نظر می رسد باید تمرکز خود را برای برقراری تماس های فروش بیشتر در این هفته متمرکز کنید.

پیشرفت خود را بسنجید ، سپس کمی پیشرفت کنید از خود بپرسید: هفته گذشته چه کاری انجام دادید؟ چگونه می توانید این هفته خود را کمی بهبود ببخشید؟

منبع

>

دیدگاهتان را بنویسید