چگونه افراد موفق آرامش خود را حفظ می کنند؟

خلاصه تحقیقات حیرت انگیزی وجود دارد که فشار مخرب که می تواند سلامت جسمی و روانی فرد را از بین ببرد ، مانند یک مطالعه دانشگاهی ییل ، ​​که دریافت استرس مداوم باعث وخامت در ناحیه مغز می شود که مسئول کنترل خود است.

نکته گیج کننده استرس و فشاری که همراه آن است این است که احساسی کاملاً ضروری است. این بدان دلیل است که مغز ما با واکنش های شیمیایی خود ، بدون احساس سطح استرس مشخصی ، اقدام به آنها را دشوار می کند که البته تا زمانی که طولانی نباشد ضرری ندارد.

تحقیقات جدید از دانشگاه کالیفرنیا فواید قرار گرفتن در معرض استرس متوسط ​​را نشان داده و نشان می دهد که کنترل این تنش به طور هم زمان بسیار مهم است. این تحقیق نشان داد که مغز با شروع استرس تمایل به تولید سلول های جدیدی دارد که مسئول بهبود حافظه هستند و این اثر تنها در صورت تناوب متناوب دیده می شود. اما به محض ادامه استرس ، توانایی مغز در ایجاد سلول های جدید سرکوب می شود.

برای حیوانات ، استرس متناوب قسمت عمده تهدیدهای جسمی است که آنها در محیط زندگی خود با آن روبرو هستند و این از گذشته های بسیار دور در مورد انسان ها وجود داشته است. اما با تکامل و پیچیدگی مغز انسان ، توانایی نگرانی و استقامت در برابر حوادث نیز ایجاد می شود و تجارب مکرر استرس طولانی مدت ایجاد می شود.

استرس علاوه بر افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، افسردگی و چاقی ، عملکرد شناختی شما را نیز کاهش می دهد. خوشبختانه ، تا زمانی که شما توسط یک شیر تعقیب نشوید ، قسمت عمده ای از استرس شما تحت کنترل شماست.

مجریان برتر استراتژی های قدرتمندی دارند که تحت استرس از آنها استفاده می کنند. این باعث می شود که استرس آنها متناوب و ناپیوسته باشد.

صرف نظر از بسیاری از استراتژی های م peopleثر که افراد موفق هنگام مواجهه با استرس از آنها استفاده می کنند ، بهترین مواردی است که در این مقاله ذکر خواهیم کرد.

ممکن است برخی از استراتژی های زیر واضح به نظر برسد ، اما چالش واقعی این است که بدانید چه موقع از آن استفاده کنید و علی رغم اضطراب قادر به انجام این کار باشید:

1 آنها آنچه را که دارند قدر می دانند: h2>

مدتی را صرف تفکر در مورد چیزهایی که در زندگی خود سپاسگزار و ارزشمند هستید ، روحیه شما را بهبود می بخشد. به این دلیل که سطح هورمون استرس کورتیزول را 23٪ کاهش می دهد.

تحقیقی که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شد ، دیویس دریافت که افرادی که نگرش روزانه قدردانی می کنند احساس با بهبود روحیه و انرژی و سلامت جسمی و این احتمال وجود دارد که سطح پایین تری از کورتیزول نقش اصلی را در این امر داشته باشد.

2. آنها از سوال “اگر چه شود؟” اجتناب می کنند: h2>

“اگر چه شود؟” مثل این است که در مواقع استرس و اضطراب ، وقتی اوضاع ممکن است بیش از یک جهت متفاوت باشد ، سوخت را روی آتش بریزید. هرچه بیشتر وقت خود را صرف نگرانی در مورد احتمالات کنید ، زمان کمتری را صرف تمرکز بر انجام اقداماتی خواهید کرد که باعث آرامش شما و کنترل استرس شما می شود.

بنابراین ، او می داند افراد ساکت س questionال” اگر چه شود؟ ” این کار آنها را به منطقه ای از تفکر می برد که نمی خواهند به آنجا بروند و نیازی به آنها ندارند.

3 آنها مثبت باقی می مانند: h2>

افکار مثبت با تمرکز بر روی موضوعی که کاملاً بدون استرس باشد ، استرس را متناوب می کند. بنابراین شما باید به ذهن خود کمک کنید تا چیز مثبتی را انتخاب کند که به فکر بیندازد تا توجه شما را دوباره متمرکز کند

وقتی همه چیز خوب است و روحیه شما خوب است ، مثبت اندیشی نسبتاً آسان است. اما وقتی اوضاع بد پیش می رود و ذهن شما غرق در افکار منفی است ، می تواند یک چالش باشد.

بنابراین ، در این لحظات ، به روز خود فکر کنید و یک اتفاق مثبت را که برای شما اتفاق افتاده ، هرچند کوچک تشخیص دهید. اگر نمی توانید از روز جاری به چیزی فکر کنید ، به روز یا هفته قبل فکر کنید ، یا منتظر یک رویداد هیجان انگیز در آینده هستید که می توانید توجه خود را معطوف آن کنید. کل موضوع این است که شما باید چیز مثبتی داشته باشید و آماده باشید که وقتی افکار شما منفی می شود ، توجه خود را معطوف کنید.

4. از آنچه آنها را تحریک می کند جدا شوید: h2>

با توجه به اهمیت حفظ دوره های استرس متناوب ، به راحتی می توان فهمید که چگونه صرف وقت در خارج از شبکه رایانه ای به کنترل فشار روانی کمک می کند.

وقتی در طول شبانه روز خود را در معرض کار قرار می دهید ، خود را در معرض استرس قابل توجهی قرار می دهید. بنابراین مجبور کردن اینکه خود را از استرس جدا کنید یا تلفن خود را خاموش کنید ، بدن شما را از یک منبع ثابت استرس جدا می کند. مطالعات نشان داده است که چیزی ساده – مانند قطع ارتباط با ایمیل – ممکن است سطح استرس شما را کاهش دهد.

فناوری برقراری ارتباط و حضور 24 ساعته در روز را آسان می کند و لذت بردن از لحظه ای بدون استرس در خارج از کار را بسیار دشوار می کند. زیرا ممکن است هر زمان در ایمیل خود پیامی دریافت کنید که نظر شما را تغییر دهد و شما را به فکر فشار کاری بیندازد.

اگر ماهیت کار شما نیاز به برقراری ارتباط مداوم و شبانه روزی دارد ، هفت روز در هفته ، ضروری است که در تعطیلات خود ، استراحت هایی را که از هر منبع استرس قطع می شود ، انجام دهید. بنابراین این کار را انجام دهید ، و از تأثیر آن شگفت زده خواهید شد سلامت روان و روان شما ، و اینکه چگونه می توانید با قرار دادن تغذیه ذهنی در برنامه هفتگی ، استرس را کاهش دهید.

اگر نگران عواقب برداشتن این مرحله هستید ، ابتدا سعی کنید این کار را در زمانی انجام دهید که انتظار ندارید شخصی مانند صبح جمعه با شما تماس بگیرد.

هرچه راحتتر از این بابت احساس راحتی کنید ، و همکاران شروع به تطبیق با زمان صرف شده در حالت آفلاین می کنند. مدت زمانی که شما دور از فناوری هستید به تدریج افزایش یافته است.

5. مصرف کافئین را محدود کنید: h2>

نوشیدن کافئین باعث هجوم آدرنالین می شود که پاسخ جنگ یا پرواز را ایجاد می کند ، مکانیزمی که شما را مجبور به ایستادن ، جنگیدن یا فرار می کند در صورت مواجه شدن با تهدید.

پاسخ ضرب و شتم به شما امکان می دهد از تفکر منطقی جلوگیری کنید تا بتوانید پاسخی سریعتر ایجاد کنید ، وقتی که یک خرس در طبیعت یا جنگل شما را تعقیب می کند بسیار عالی است. اما وقتی به نامه هرزنامه پاسخ می دهید عالی نیست.

چه وقت کافئین ذهن و بدن شما را در این حالت تنشی متشنج ، احساسات شما رفتار شما را غالب می کند ، و شما نمی توانید به روشی منطقی یا سیستماتیک عمل کنید.

6. خواب کافی داشته باشید: h2>

ما در طول این سالها در این مورد صحبت کرده ایم و نمی توانیم در مورد اهمیت خواب به اندازه کافی هوش و تمرکز و مدیریت سطح استرس خود را بیان کنیم. هنگام خواب ، انرژی مغز شما به معنای واقعی کلمه شارژ می شود ، خاطرات روز را مخلوط می کند و آنها را ذخیره یا دور می ریزد ، به طوری که شما هشیار و متمرکز بیدار می شوید.

توانایی شما در کنترل خود ، توجه و حافظه شما هنگامی که خواب کافی ندارید کاهش می یابد. کمبود خواب سطح هورمون استرس را به خودی خود افزایش می دهد ، حتی در صورت عدم استرس.

پروژه های استرس زا اغلب به شما احساس می کنند که وقت خواب ندارید ، اما صرف وقت نکردن برای داشتن یک خواب عمیق در شب تنها چیزی است که شما را از کنترل کنترل می کند.

فیلم را تماشا کنید: 8 نکته برای داشتن یک خواب آرام

7. از گفتگوی منفی با خودداری کنید: h2>

گام بزرگ در کنترل استرس شامل توقف گفتگوی منفی با خود است. هرچه بیشتر به افکار منفی فکر کنید ، به آنها قدرت بیشتری می دهید تا شما را کنترل کنند.

بیشتر افکار منفی ما فقط افکار هستند ، نه واقعیت ها. بنابراین ، وقتی متوجه شدید که چیزهای منفی و بدبینانه ای را که صدای درونی شما به شما می گوید باور دارید ، وقت آن است که دیگر درباره آنها فکر نکنید و نوشتن آنها را شروع کنید.

به معنای واقعی کلمه کاری را که انجام می دهید متوقف کنید و آنچه را که فکر می کنید بنویسید. اگر لحظه ای وقت بگذارید تا حرکت افکار منفی خود را کاهش دهید ، در ارزیابی اعتبار آنها منطقی تر و واضح تر خواهید بود.

هر زمان که از کلماتی مانند “هرگز” ، “بدتر” یا “همیشه” استفاده می کنید می توانید شرط کنید که گفته شما نادرست باشد. اگر این افکار منفی پس از نوشتن آنها هنوز به عنوان واقعیت برای شما به نظر می رسد ، آنها را نزد یکی از دوستان یا همکارانی که به او اعتماد دارید ببرید و ببینید آیا او با شما موافق است یا خیر ، و سپس قطعاً حقیقت آشکار خواهد شد.

وقتی احساس می کنید یک واقعه همیشه یا هرگز اتفاق نمی افتد ، این فقط یک تمایل طبیعی ذهن شما برای اغراق در اوضاع است. بنابراین ، شناسایی افکار خود و طبقه بندی آنها به عنوان ایده به جای واقعیت ، به شما در فرار از دایره منفی و پیشرفت به سمت افق های مثبت جدید .

8. دیدگاه آنها را دوباره مرور کنید: h2>

اضطراب و استرس به درک تحریف شده ما از وقایع دامن می زند. آسان است تصور کنید که مهلت مقرر غیر منطقی است ، کارفرمایان ملایم نیستند و ازدحام ترافیک خارج از کنترل است که ما را همیشه عصبی نگه می دارد.

شما نمی توانید شرایط خود را کنترل کنید ، اما می توانید نحوه پاسخگویی به آنها را کنترل کنید. بنابراین ، قبل از اینکه وقت زیادی را به فکر چیزی بپردازید ، یک دقیقه وقت بگذارید تا شرایط را در منظر قرار دهید. اگر وقت این کار را ندارید ، سعی کنید به دنبال شواهدی برای عدم تناسب اضطراب با عوامل استرس زا باشید.

اگر به عباراتی مطلق مانند: “همه چیز خراب است” یا “هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد” فکر می کنید ، باید شرایط را از نو تنظیم کنید.

یک راه عالی برای اصلاح این الگوی فکری بی فایده این است: “موارد خاصی را لیست کنید که واقعاً کارساز نیستند”. سپس می دانید که بعضی از امور خوب پیش نمی روند ، اما همه چیز نه. این می داند که دامنه این عوامل استرس زا نسبت به ابتدا محدودتر است.

9. نفس بکشید: h2>

راحت ترین راه برای کاهش استرس تنفس است. بنابراین وقتی احساس استرس می کنید ، چند دقیقه به تنفس خود بپردازید ، در را ببندید ، از همه حواس پرتی های دیگر دور شوید ، سپس در یک موقعیت راحت بنشینید و شروع به تنفس کنید.

هدف این است که تمام وقت خود را صرف تمرکز بر تنفس کنید ، که این باعث می شود ذهن شما به آنچه شما را استرس می دهد فکر نکند.

سعی کنید هر نفس را که وارد ریه های شما می شود و از آن خارج می شود تا زمان رسیدن به 20 بشمارید ، سپس دوباره شروع کنید و اگر شمارش را از دست دادید نگران نباشید. شما همیشه می توانید از ابتدا شروع کنید.

این کار ممکن است بسیار آسان به نظر برسد ، اما شما متعجب خواهید شد که پس از چه میزان احساس آرامش می کنید و چقدر راحت می توانید حواس پرتی افکار را که به نظر می رسد همیشه در ذهن شما بوده اند ، کنار بگذارید.

10. آنها از سیستم پشتیبانی خود استفاده می کنند: h2>

سعی در کنترل همه چیز به تنهایی وسوسه انگیز است اما کاملاً بی نتیجه است. برای داشتن آرامش و بهره وری ، باید از نقاط ضعف خود آگاه باشید و در صورت نیاز به دنبال کمک باشید. این به معنای بهره مندی از یک سیستم پشتیبانی است که شرایط دشوار یا پیچیده است تا احساس استرس کنید.

همه صاحب دوست یا همكاری كه او را تشویق می كند و به او كمك می كند تا بهترین نتیجه را بگیرد. بنابراین این افراد را در زندگی خود شناسایی کنید ، به دنبال نزدیک ماندن با آنها باشید ، در صورت لزوم از آنها مشاوره بگیرید و از آنها کمک بگیرید ، زیرا فقط صحبت با آنها و تخلیه چیزهایی که احساس می کنید به شما کمک می کند استرس را به میزان قابل توجهی کاهش دهید ، به شما یک دید جدیدی از وضعیت می دهد و رابطه خود را با افرادی که به آنها وابسته هستید تقویت می کند. >

منبع

دیدگاهتان را بنویسید