مهمترین مراحل خودسازی برای ساخت نسخه بهتری از خود

هنگامی که می خواهید مراحل رشد خود را بدانید در حالی که آماده می شوید برای شروع کار در توسعه خود ، یا توسعه مهارت های شخصی ، یا هنگام ایجاد یک تغییر مثبت در زندگی خود ، برای شما بهتر است که یک برنامه عملی مشخص داشته باشید.

فقط کافی نیست که بدانید چگونه باید خود را توسعه دهید ، بلکه باید از روشی که برای دنبال کردن هدف خود برای بهتر شدن فرد باید دنبال کنید آگاه باشید.

روشهای زیادی برای خودسازی وجود دارد و این مسئله در اینجا نهفته است. بسیاری از مبتدیانی که می خواهند شخصیت خود را تقویت کنند از حواس پرتی و عدم تمرکز در یک هدف کاملاً مشخص.

سپس متوجه خواهید شد که یکی از آنها می خواهد در عرض سه روز از کمرویی خلاص شود … و در یک روز مهارت گفتگو و گفتگو با دیگران را کسب کند دکتر … و در سخنرانی در جمع بعد از خواندن برخی مقالات در مورد موضوع در اینجا و آنجا در اینترنت … و غیره.

به طور خلاصه ، اکثر مردم آنها فکر می کنند که مراحل خودسازی محدود به خواندن برخی مقالات یا کتاب ها ، سپس خوابیدن و بیدار شدن از خواب صبح است که شخصیتی قوی دارند و می توانند به هر آنچه که می خواهند برسند.

اما متأسفانه (یا خوشبختانه؟) همه چیز درست نمی شود به این روش خودسازی به این شکل عمل نمی کند.

برای موفقیت در دستیابی به اهداف خودتکامل واقعی خود ، باید از انجام همان اشتباهاتی که افراد تازه وارد در زمینه خودسازی مرتکب می شوند ، خودداری کنید. این همان چیزی است که شما در این مقاله کشف خواهید کرد ، “چگونه خود را به روش صحیح توسعه دهیم.

اهداف خود توسعه

ممکن است در نگاه اول به نظر برسد که اهداف توسعه خود آنها از فردی به فرد دیگر متفاوت هستند و این تا حدی صادق است ، زیرا در واقع هر یک از ما دلایل خود را برای تفکر در مورد رشد مهارت ها و شخصیت خود داریم.

اما اگر از زاویه دیگری خوب نگاه کنیم ، متوجه می شویم که هدف اول و آخر یکی و مشترک است. برای اکثر افرادی که علاقه مند به رشد شخصیت خود هستند ، این هدف این است: ایجاد یک شخصیت قوی و رسیدن به بهترین نسخه خودمان ، نسخه ای که به ما اجازه می دهد زندگی ما را به سمت بهتر تغییر دهیم ، انشاالله.

رسیدن به نسخه بهتر خود را فقط می توانید با تلاش برای تقویت نقاط قوت و غلبه بر نقاط ضعف خود انجام دهید ، و این نیاز به یک برنامه عملی جامع دارد.

چگونه می توان خود را رشد داد و شخصیت خود را تقویت کرد h2>

در اینجا مهمترین مراحل خود رشد وجود دارد که باید قبل از شروع به کار روی توسعه خود و تغییر زندگی به سمت بهتر ، درباره آنها فکر کنید:

# 1 اکنون کجا هستید؟ h3>

اولین قدم که باید بردارید ارزیابی دقیق وضعیت فعلی خود است. شما باید نگاهی جامع و صادقانه به شرایط خود در جنبه های مختلف زندگی داشته باشید.

آیا از موقعیتی که در شغل فعلی خود دارید راضی هستید؟ آیا مسیر شغلی شما مطابق آرزوی شما پیش می رود؟

آیا از پیشرفت تحصیلی خود در سال های اخیر راضی هستید؟ یا فکر می کنید به سطح خود را ارتقا دهید اگر می خواهید رشته ای را انتخاب کنید که متناسب با شما باشد و مطابق با آرزوهای شما باشد؟

در مورد رابطه خود با دوستان خود چه می کنید؟ و خانواده ی شما؟ در مورد سلامتی و وضعیت بدن خود چطور؟

اینها فقط نمونه هایی از جنبه هایی است که می توانید ببینید و ببینید آیا به توجه شما احتیاج دارند و یا روی بهبود آنها کار می کنند.

نگاهی به این موارد بیندازید و نگاهی بیندازید جایی که شما ایستاده اید. وقتی این ارزیابی صادقانه از وضعیت خود انجام دهید ، از مواردی که ممکن است نیاز به تغییر یا کار اضافی داشته باشند بیشتر آگاه خواهید شد.

آگاهی شما از وضعیت فعلی ، با موافقان و مخالفان آن ، اولین قدم برای دستیابی به موفقیت و تعالی مورد نظر شماست. از طریق توسعه خود ، بنابراین در این مرحله عجله نکنید و عجله نکنید و کاملاً با خود صادق باشید.

# 2 خودسازی … اما؟ h3>

دانستن راه های توسعه خود یک امر خوب است ، اما کافی نیست ، زیرا شما باید بدانید از کجا شروع کنید ، به همین دلیل است من از شما در غیره پرسیدم اولین قدم ارزیابی خود و مهارت های شما است.

اکنون که مهارت های خود را ارزیابی کرده و نقاط ضعفی را که به شما نیاز دارد تا روی پیشرفت و پیشرفت آنها کار کنید ، درک کنید ، باید بدانید که تمرکز شما در دوره آینده چیست.

هدف اصلی از این مرحله دوم ، شما بر روی یک هدف مشخص و کاملاً مشخص تمرکز می کنید.

حواس پرتی و عدم تمرکز روی یک هدف مشخص و مشخص دلیل عدم موفقیت اکثر مردم در دستیابی به اهداف خود بدون توجه به ماهیت این اهداف است.

آیا می خواهید از کمرویی خلاص شوید ؟ آیا هدف شما ساختن یک بدن کامل ورزشی است؟ یا شاید شما به دنبال مهارتهایی هستید که شما را عالی در شغل خود

هدف شما هر چه باشد ، تمرکز خود را حفظ کنید و حواس پرت نشوید.

اکنون آماده مرحله سوم هستید:

# 3 هدف h3>

قبل از تعیین هدفی که می خواهید به آن برسید ، باید بدانید که جنبه های بسیاری وجود دارد که می توانید بر روی آنها کار کنید:

  • شما می توانید روی توسعه هوش خود کار کنید (یا به دست آوردن نوع دیگری از هوش)
  • مهارت های شخصی خود را توسعه دهید
  • سبک زندگی و سبک زندگی خود را مدیریت کنید li>
  • رفتار منفی خود را تغییر دهید یا اصلاح کنید
  • رشد و تکامل شخصی

اجازه دهید ما نمونه هایی از هر یک از جنبه هایی را که ذکر شد مشاهده می کنیم:

توسعه هوش h4>

شاید شما نظریه چندین هوش را شنیده باشید ، بنابراین افراد دیگر هوش را فقط با ضریب هوشی یا اصطلاحاً ضریب هوشی مرتبط نمی دانند ، بلکه تبدیل شده است به هشت نوع هوش دیگر وجود دارد ، مانند هوش ریاضی منطقی ، هوش حرکتی و عضلانی ، هوش هیجانی ، هوش اجتماعی … و غیره

هر یک از ما دارای سطح خاصی در یکی از این نوع هوش ها هستیم ، اما گاهی اوقات متوجه می شویم برخی افراد بیش از یک نوع هوش دارند ، این ممکن است یک تصادف باشد و ممکن است نتیجه کار و تلاش باشد. >

اما اگر شما در زمره افرادی هستید که فقط یک نوع هوش دارند ، می توانید برای ایجاد نوع جدیدی از خود تلاش کنید.

توسعه شخصی h4>

وقتی در مورد توسعه صحبت می کنیم مهارت های شخصی (یا حرفه ای) در اینجا موضوع بسیار گسترده می شود. تعداد بسیار زیادی مهارت وجود دارد که می توانید برای کسب و توسعه آنها برای خود کار کنید.

به عنوان مثال مهارت های ارتباطی خود را با دیگران تقویت کنید a> ، حل مسئله ، تجزیه و تحلیل ، اقناع ، مذاکره ، یادگیری ، ارائه و صحبت در برابر مخاطب ، گوش دادن ، برنامه ریزی ، تفکر ، تعیین اهداف ، برنامه نویسی … و غیره

همه این مهارت ها حداقل با یک نوع هوش مرتبط هستند قبلاً با تمرین و پیروی از روشهای صحیح یادگیری محدودیتی برای آموختن وجود ندارد. اعتماد کنید که قادر به پرورش هر مهارتی هستید که می خواهید.

مدیریت سبک زندگی h4>

سبک زندگی شما نشان دهنده میزان موفقیت یا عدم موفقیت شما در اداره زندگی.

سبک زندگی یا سبک زندگی شما با بسیاری از امور از جمله سلامت جسمی و روانی ، روابط شغلی و اجتماعی ، وضعیت حرفه ای و سطح مادی و رشد شخصیت و مهارتهای شما.

بنابراین ، اگر می خواهید سبک زندگی خود را بهبود ببخشید ، باید به جنبه های مختلفی که در مورد آنها صحبت کردیم توجه کنید و تلاش لازم را انجام دهید تا در هر یک از آنها پیشرفت لازم را داشته باشید ، ضمن حفظ تعادل بین آنها. علاوه بر این به هزینه دیگری.

تغییر رفتار h4>

کدام یک از ما رفتار منفی ندارد که اگر بخواهد آن را تغییر دهد دوست دارد؟ چه کسی از ما نمی خواهد از شر عادت های منفی خود خلاص شود؟

همه ما عادات و رفتارهای منفی داریم که ریشه در روال کار و رفتارهای روزمره ما به ما نیاز دارد تا روی تغییر آنها کار کنیم ، و این ما را ملزم می کند که طرز فکر خود را تغییر دهیم اول ، ما باید برای برنامه ریزی مجدد ذهن خود مطابق با اهداف خود تلاش کنیم.

برای تغییر رفتار و عادات ، باید روی ایجاد عادات جدید مثبت عادتهای منفی را جایگزین کنید ، و در عین حال ما برای از بین بردن رفتارها و رفتارهای منفی خود تلاش می کنیم.

ایجاد یک عادت جدید ممکن است مدتی طول بکشد ، زیرا تحقیقات نشان می دهد موضوع به طور متوسط ​​66 روز طول می کشد و این تعداد ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد ، ممکن است اندکی کم و زیاد شود ، اما آنچه مهم است در نهایت نتیجه است ، بنابراین حتی اگر به طور مثال 90 روز طول بکشد ارزش آن را دارد.

توسعه خود یک هدف است. با آرزو و آرزو ایجاد نمی شود.

توسعه شخصیت h4>

اکثر افراد در رسیدن به اهداف توسعه خود موفق نمی شوند ، زیرا آنها فقط معتقدند که یک روش متناسب با همه وجود دارد.

برخی از آنها به برخی اهداف کوتاه مدت دست یافته اند و در رسیدن به اهداف و نتایج بلند مدت به سختی شکست می خورند.

باید بدانید که رشد و تکامل خود و رشد شخصیت مستلزم این است که بدانید چه روش ها و روش هایی متناسب شما هستند و چه مواردی مناسب شما نیست ، نه همه روش ها آنها برای شما مناسب هستند ، شما ممکن است با استفاده از روش دیگری به جای پیشرفت خود پیشرفت بیشتری داشته باشید.

سعی کنید سبک یادگیری متناسب با شخصیت خود را پیدا کنید ، فقط در این صورت است که می توانید پیشرفت چشمگیری در روند رشد شخصیت خود و بهبود مهارت ها و توانایی های خود پیدا کنید.

من فکر می کنم من در آنجا توقف خواهم کرد. مقاله واقعاً طولانی شده است. من قسمت دوم را برای این مقاله می نویسم که در آن در مورد بقیه مراحل که باید در سفر خود برای توسعه خود در نظر بگیرید صحبت خواهیم کرد.

بنابراین ما در JJ ملاقات می کنیم قسمت دوم انشالله.

دیدگاهتان را بنویسید