مهمترین مراحل خودسازی برای ساختن نسخه بهتر از خود

وقتی می دانید که مراحل پیشرفت خود را می دانید در حالی که می خواهید برای شروع کار روی خودسازی ، پیشرفت مهارت های شخصی یا یا هنگام کار بر روی ایجاد یک تغییر مثبت در زندگی خود ، بدانید. برای شما بهتر است که یک برنامه عملی واضح داشته باشید.

فقط دانستن چگونگی پیشرفت خود کافی نیست بلکه باید از روشی که دنبال می کنید نیز آگاه باشید تا بتوانید به هدف خود از تبدیل شدن به فردی بهتر برسید.

روشهای خودسازی بسیار و پر کاربرد هستند و در اینجا مسئله نهفته است. بسیاری از مبتدیانی که می خواهند شخصیت خود را تقویت کنند از پریشانی و عدم توانایی در تمرکز در یک هدف مشخص و مشخص.

سپس خواهید فهمید که یکی از آنها می خواهد در سه روز از شر شر خلاص شود … و در یک روز هنر صحبت و صحبت با دیگران را تسلط بخشد دکتر … و در سخنرانی عمومی بعد از خواندن برخی مقاله ها در مورد موضوع اینجا و آنجا در اینترنت … و غیره.

به طور خلاصه ، بیشتر افراد آنها فکر می کنند که مراحل خودسازی فقط به خواندن برخی مقاله ها یا کتاب ها محدود می شود ، سپس صبح ها خوابیدن و بیدار شدن از خواب برای پیدا کردن شخصیتی قوی ، و آنها قادر به دستیابی به هرچه می خواهند هستند هستند.

اما متأسفانه (یا خوشبختانه؟) چیزهایی نتیجه نمی گیرد. به این روش خودسازی اینگونه عمل نمی کند.

برای موفقیت در دستیابی به اهداف خودسازی واقعی ، باید از انجام همان اشتباهاتی که افراد تازه وارد در زمینه خود توسعه می دهند ، خودداری کنید. این همان چیزی است که شما در این مقاله کشف خواهید کرد ، چگونه می توانید خود را به روشی صحیح توسعه دهید.

اهداف خود توسعه

شاید در نگاه اول به نظر برسد که اهداف خود توسعه آنها از فردی به فرد دیگر متفاوت هستند و این تا حدی صادق است ، زیرا در واقع هر یک از ما دلایل خود را برای تفکر در مورد رشد مهارت ها و شخصیت خود داریم.

اما اگر از زاویه دیگری خوب نگاه کنیم ، متوجه می شویم که هدف اول و آخر یکی و مشترک است. برای اکثر افرادی که علاقه مند به رشد شخصیت خود هستند ، این هدف عبارت است از: ایجاد یک شخصیت قوی و رسیدن به بهترین نسخه خود ما ، نسخه ای که به ما امکان می دهد زندگی بهتر و بهتر را تغییر دهیم ، ان شاء الله.

دستیابی به نسخه بهتر خود فقط با تلاش برای تقویت نقاط قوت و غلبه بر نقاط ضعف شما است ، و این به یک برنامه عمل محکم نیاز دارد. / p>

چگونه خودتان را توسعه دهید و شخصیت خود را تقویت کنید

در اینجا مهمترین مراحل خودسازی است که باید قبل از شروع کار بر روی پیشرفت خود و تغییر زندگی خود به فکر بهتر درباره آنها باشید:

# 1 اکنون کجا هستید؟ h3>

اولین اقدامی که باید انجام دهید ارزیابی دقیق وضعیت فعلی شماست. شما باید از جنبه های مختلف زندگی نگاهی جامع و صادقانه به وضعیت خود داشته باشید.

آیا از موقعیتی که در شغل فعلی خود اشغال می کنید راضی هستید؟ آیا مسیر شغلی شما همانطور که آرزو می کنید پیش می رود؟

آیا از پیشرفت تحصیلی خود در سالهای اخیر راضی هستید؟ یا فکر می کنید به سطح خود را ارتقا دهید اگر می خواهید رشته ای را انتخاب کنید که متناسب با شما باشد و مطابق با آرزوهای شما باشد؟

در مورد رابطه خود با دوستان خود چه می کنید؟ و خانواده ی شما؟ در مورد سلامتی و وضعیت بدن خود چطور؟

اینها فقط نمونه هایی از جنبه هایی است که می توانید ببینید و ببینید آیا به برخی از توجهات شما احتیاج دارند و یا روی بهبود آنها کار می کنند.

نگاهی به این موارد بیندازید و نگاهی بیندازید جایی که شما ایستاده اید. وقتی این ارزیابی صحیح را از وضعیت خود انجام دهید ، از چیزهایی که ممکن است نیاز به تغییر یا کار اضافی داشته باشند آگاهی بیشتری پیدا خواهید کرد.

آگاهی شما از وضعیت فعلی ، موافقان و مخالفان آن ، اولین قدم برای دستیابی به موفقیت و تعالی است. شما این کار را از طریق توسعه خود دنبال می کنید ، بنابراین این مرحله را با عجله و عجله نکنید و کاملاً با خود صادق باشید.

# 2 خود توسعه … اما؟ h3>

دانستن راههای خود توسعه چیز خوبی است به خودی خود ، اما کافی نیست ، زیرا شما باید بدانید که در کجا شروع کنید ، و به همین دلیل من پرسیدم در مرحله اول ، باید خود و مهارت های خود را ارزیابی کنید.

اکنون که مهارت های خود را ارزیابی کرده اید و نقاط ضعف خود را درک کرده اید که برای پیشرفت و بهبود آنها به شما نیاز دارند ، باید بدانید که تمرکز شما در دوره آینده باید کجا باشد.

هدف اصلی این مرحله دوم تمرکز روی یک هدف روشن و مشخص است.

پریشانی و عدم تمرکز بر روی یک هدف مشخص و مشخص ، دلیل عدم موفقیت اکثر افراد در دستیابی به اهداف خود ، صرف نظر از ماهیت این اهداف است. آیا دوست دارید از کمرویی خلاص شوید ؟ آیا هدف شما از ساختن یک بدن ورزشی مناسب است؟ یا شاید شما به دنبال مهارتهایی هستید که شما را به عنوان رهبر عالی است در شغل خود

هدف شما هر چه باشد ، تمرکز خود را حفظ کنید و حواس پرت نشوید.

اکنون آماده مرحله سوم هستید:

# 3 هدف

قبل از تعیین هدفی که می خواهید به آن برسید ، باید بدانید که جنبه های بسیاری وجود دارد که می توانید روی آن کار کنید:

  • می توانید روی توسعه هوش خود کار کنید (یا به دست آوردن نوع دیگری از هوش)
  • مهارت های شخصی خود را توسعه دهید
  • شیوه زندگی و شیوه زندگی خود را مدیریت کنید li>
  • رفتار منفی خود را تغییر دهید یا تغییر دهید
  • رشد و تکامل شخصی

اجازه دهید ما نمونه هایی از هر یک از جنبه های ذکر شده را می بینیم:

توسعه هوش

شاید شما از تئوری چندین هوش شنیده باشید ، بنابراین مردم دیگر هوش را فقط با IQ یا به اصطلاح IQ مرتبط نمی کنند ، بلکه تبدیل شده است. هشت نوع هوش دیگر وجود دارد ، مانند هوش ریاضی منطقی ، هوش حرکتی و عضلانی ، هوش هیجانی ، هوش اجتماعی … و غیره

هریک از ما در یکی از این نوع هوشها سطح خاصی را دارا هستیم ، اما گاهی اوقات می بینیم که برخی افراد دارای بیش از یک نوع هوش هستند ، این یک اتفاق تصادفی است و ممکن است نتیجه کار و کوشش باشد. >

اما اگر جزو افرادی هستید که فقط یک نوع هوش دارید ، می توانید برای توسعه نوع جدیدی از شما تلاش کنید.

توسعه شخصی

وقتی در مورد توسعه صحبت می کنیم مهارتهای شخصی (یا حرفه ای) در اینجا موضوع گسترده می شود. تعداد بسیار زیادی مهارت وجود دارد که می توانید برای دستیابی و پیشرفت برای خود تلاش کنید.

به عنوان مثال ذکر کنید مهارتهای ارتباطی خود را با دیگران بهبود بخشید a> ، حل مسئله ، تجزیه و تحلیل ، اقناع ، مذاکره ، یادگیری ، ارائه و صحبت در برابر مخاطب ، گوش دادن ، برنامه ریزی ، تفکر ، تعیین اهداف ، برنامه نویسی … و غیره

همه این مهارت ها حداقل با یک نوع هوش مرتبط هستند پیش از این مورد بحث قرار گرفت ، با تمرین و پیروی از روش های صحیح یادگیری ، هیچ محدودیتی برای آنچه می توانید یاد بگیرید وجود ندارد ، اعتماد کنید که می توانید هر مهارتی را که می خواهید توسعه دهید.

مدیریت یک سبک زندگی

شیوه زندگی شما نشان دهنده میزان موفقیت یا عدم موفقیت شما در اداره زندگی.

سبک زندگی یا سبک زندگی شما با بسیاری از امور از جمله سلامت جسمی و روانی ، روابط شغلی و اجتماعی ، وضعیت شغلی و سطح مادی و رشد شخصیت و مهارت های شما.

بنابراین ، اگر می خواهید سبک زندگی خود را بهبود بخشید ، باید به جنبه های مختلفی که در مورد آنها صحبت کرده ایم توجه کنید و تلاش لازم را برای دستیابی به پیشرفت لازم در هر یک از آنها انجام دهید ، ضمن اینکه تعادل بین آنها حفظ می شود ، اهمیتی نمی دهند. علاوه بر هزینه دیگری.

تغییر رفتار

چه کسی در بین ما دارای رفتار منفی نیست که دوست داشته باشد اگر او بتواند آن را تغییر دهد؟ چه کسی در بین ما نمی خواهد از عادت های منفی خود خلاص شود؟

همه ما عادات و رفتارهای منفی ریشه در روال ما و رفتارهای روزمره ما نیاز به ما دارد تا در تغییر آنها کار کنیم و این به ما نیاز دارد تا راهی را که فکر می کنیم تغییر دهیم. اول ، ما باید برای برنامه ریزی مجدد ذهن خود مطابق با اهداف خود تلاش کنیم.

برای تغییر رفتار و عادت هایمان ، باید روی ایجاد عادات جدید مثبت عادتهای منفی را جایگزین کنید ، و در عین حال ما برای از بین بردن رفتارها و رفتارهای منفی خود تلاش می کنیم.

ایجاد یک عادت جدید ممکن است مدتی طول بکشد ، زیرا تحقیقات نشان می دهد موضوع به طور متوسط ​​66 روز طول می کشد و این تعداد ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد ، ممکن است اندکی کم و زیاد شود ، اما آنچه مهم است در نهایت نتیجه است ، بنابراین حتی اگر مثلا 90 روز طول بکشد ارزش آن را دارد.

توسعه خود یک هدف است. این امر با تفکر آرزو به وجود نمی آید.

توسعه شخصیت

بیشتر مردم در دستیابی به اهداف خود توسعه ای ناکام هستند ، زیرا آنها فقط باور دارند که یک رویکرد وجود دارد که متناسب با همه باشد.

برخی از آنها به اهداف کوتاه مدت دست پیدا کرده اند و در رسیدن به اهداف و نتایج بلند مدت ناگوار عمل می کنند.

باید بدانید که خودسازی و پیشرفت شخصیت باعث می شود که شما بدانید که چه روش ها و روش هایی برای شما مناسب است و چه چیزی برای شما مناسب نیست ، نه همه روش ها آنها برای شما مناسب هستند ، ممکن است در عوض با استفاده از روش دیگری پیشرفت خود را بهتر کنید.

سعی کنید یک سبک یادگیری پیدا کنید که متناسب با شخصیت شما باشد ، تنها در این صورت خواهید یافت که پیشرفت قابل توجهی در روند پیشرفت شخصیت خود و بهبود مهارت ها و توانایی های خود داشته باشید.

فکر می کنم آنجا متوقف می شوم. مقاله بسیار طولانی شده است. قسمت دوم را برای این مقاله خواهم نوشت که در مورد بقیه مراحلی که باید در سفر خود در توسعه خود به آنها توجه کنید صحبت خواهیم کرد.

بنابراین در JJ ملاقات می کنیم بخش دوم ، ان شاء الله.

دیدگاهتان را بنویسید