قصد در مقابل اعمال: 5 دلیل برای مهم نبودن اهداف

توجه: این مقاله از وبلاگ نویس جاستین براون گرفته شده است ، وی در آن در مورد اهمیت افعال در ازای اهداف. P>

به نظر می رسد در زمان ما روشن است. ما در دوره ای از تبلیغات مداوم و دروغ زندگی می کنیم. بنابراین منطقی است که افراد براساس آنچه انجام می دهند مورد قضاوت قرار بگیرند ، نه براساس گفته ها یا قصد انجام آنها.

همچنین می توانیم بگوییم آنچه بیش از اقدامات شما اهمیت دارد پیامدهای آنها است. این بدان معناست که نیات مهم هستند ، اما فقط تا آنجا که شما را وادار به انجام کارهایی کنند که باعث بهتر شدن زندگی شما و اطرافیان می شود.

در زیر پنج دلیل مهم تر بودن اقدامات شما از اهداف شما را می خوانید. اما ابتدا در مورد دلیل نوشتن این مقاله صحبت خواهیم کرد.

سام هریس ، مجری و نویسنده رادیوی آمریکایی معتقد است آنچه فکر می کنید مهمتر از کاری است که انجام می دهید. اما تا حدی روشن است که اقدامات مهمتر از نیت هستند ، بنابراین جای تعجب است که سام فکر می کند قصد از نظر اخلاقی کل داستان است.

مقاصد باید با افعال مطابقت داشته باشد: h2>

قصد به این صورت تعریف می شود: “یک اصل یا چشم انداز راهنما که افکار ، نگرش ها ، انتخاب ها و اقدامات شما را هدایت می کند و باعث می شود – به خودی خود – از اعتقادات خود راضی باشید ؛ اما فقط در صورت مطابقت با اقدامات مهم می شود.”

مبادله بین “سام هریس” و “نوام چامسکی” اهمیت همسویی اهداف با اقدامات را نشان می دهد ، به ویژه در دوران مدرن ، جایی که ابراز مقاصد ما با یکدیگر با ظهور شبکه های اجتماعی .

طی اعتراضات اخیر در ایالات متحده آمریكا به نام “زندگی سیاهها مهم است” ، میلیونها نفر حمایت خود را از جنبش ابراز داشتند. اما آنها چه می کنند؟ آیا آنها به بازیگران جامعه مدنی که می خواهند سیاست را تحت تأثیر قرار دهند کمک می کنند؟ آیا افراد حسن نیت پس از پیوستن به اعتراضات و فشار برای تغییر در اجتماعات خود فعال هستند؟

بسیاری از افراد در راستای نیت هایی که برای برابری و عزت همه نژادها دارند ، مشغول کار فعال هستند. اما بسیاری از مردم نیت خیر خود را بدون هیچ کاری در این مورد بیان می کنند.

شما باید خود و دیگران را با اعمال قضاوت کنید. زیرا اعلام نیت خیر بر اساس اعتقاداتی که درباره خود و پیرامون خود داریم آسان است ، اما نگاهی به عملکرد خود و افراد اطرافمان بسیار مفید است.

هویت سیاسی مبتنی بر قصد: h2>

ما خیلی سریع به جای اقداماتی که انجام می دهیم ، جهان بینی خود را براساس نیت توجیه می کنیم. این بیشتر در صحنه سیاسی مشهود است ، جایی که سیاستمداران یک چیز را می گویند و سپس تصمیم می گیرند که کار دیگری را کاملا انجام دهند.

رسانه ها به ندرت مسئول سیاست مداران هستند. انتقال آنچه آنها می گویند انجام خواهد داد بسیار آسان تر از تحقیق دقیق برای ارزیابی اقدامات آنها در طول زمان است.

ما باید عادت کنیم که عواقب اقدامات را در نظر بگیریم ، نه اینکه شخصی را براساس یک ایدئولوژی خاص قضاوت کنیم ، یا بر اساس اهداف ادعایی قضاوت کنیم. اهداف چارچوب راهنمائی است که در آن ایدئولوژی سیاسی اقدامات ما ارزیابی و بحث می شود. اما بدون اقدامات مبتنی بر آن با دنیای فیزیکی تعامل نخواهد داشت.

اهداف جامعه ، فرهنگ یا سیاره را شکل نمی دهند ، اما اقدامات ما قطعاً شکل می گیرد. بنابراین وقت آن رسیده است که ما زندگی خود را بر اساس اعمال خود انجام دهیم ، نه اهداف خود.

5 دلیل برای تمرکز بر روی اقدامات خود اکنون: h2>

من معتقدم مهمترین تعهدی که می توانید برای خود بپذیرید این است که زندگی را بر این اساس انجام دهید که اقدامات شما از اهداف شما مهمتر است. درست است که نیت خیر به ارائه یک چارچوب راهنما برای زندگی شما کمک می کند ، اما گم شدن در آن بسیار آسان است.

وبلاگ نویس Rudá Iandê توضیح می دهد که چگونه می توانیم به راحتی در رویاهای آینده خود گم شویم که ما را از کار بر روی منابع فعلی منحرف می کند.

ما خوش شانس خواهیم بود اگر افرادی مانند Roda محاصره شوند که در پیچ و خم نیت گم نشوند و در عوض بر اعمال خود تأکید کنند. که به زندگی رضایت بخش تری منجر می شود.

پنج زندگی اصلی در زندگی متمرکز بر کار وجود دارد:

1 بدانید آنچه مهم است نحوه تعامل شما با مردم است: h3>

من این مقاله را با تمرکز بر قصد و ایدئولوژی آغاز کردم. نکته مهم در اینجا این است که اهداف و ایدئولوژی همچنین نحوه رفتار ما با مردم را توجیه می کند.

در مورد من باید روی توسعه این مفهوم کار کنیم: اگر نیت من خوب باشد ، در این صورت توانایی این را خواهم داشت که یک نیروی مثبت در جهان باشم. اما وقتی خیلی شلوغ هستم ، می توانم عادت کنم که فکر می کنم کارم مهمتر از زندگی افراد اطرافم است ، از دست دادن ارتباط با دوستان ، احساس عصبانیت و شاید حضور من حتی غیرقابل قبول باشد.

اگر بر اساس نیت خود قضاوت کنیم ، رفتار خود را زیر سال نخواهیم برد. اما وقتی روی نیت خود متمرکز نشویم ، قادر خواهیم بود در مورد عملکردهای خود تأمل کنیم ، رفتار خود را تغییر دهیم و یاد بگیریم که سرعت زندگی افراد را کاهش داده و از آنها قدردانی کنیم.

بنابراین ، شما باید بدانید که آنچه واقعاً مهم است این است که چگونه تعاملات شما با مردم ، نه اهداف هدایت کننده رفتار شما.

2. خود را براساس هدفی که می خواهید در زندگی به دست آورید قضاوت کنید ، نه به این دلیل که برای رسیدن به آن تلاش می کنید: h3>

نیچه به طور مشهور نقل قول می کند: “کسی که دلیلی دارد که بخاطر او او را به زندگی سوق دهد ، می تواند تقریباً هر سبک زندگی را تحمل کند.”

“دلیل” در این نقل قول اهداف شما را نشان می دهد ، و “روش” لازم است. اما فقط وقتی خود را با اقداماتی که در پیگیری “هدف” انجام می دهید قضاوت کنید.

من در همان روزهای اولیه ساختن مفهوم خودم در دام قضاوت خودم با توجه به اهدافم افتادم. من و شریک زندگی ام به همه می گفتیم که هدف ما دستیابی به درک مشترک (یا هوش جمعی) در جهان است ، همانطور که Google اطلاعات جهانی را سازمان می دهد. ما این کار را انجام داده ایم تا ایده ها بتوانند به راحتی جهان را تغییر دهند و آگاهی انسان را ارتقا دهند ، بدون اینکه بدانیم این به چه معنی است.

این کار بزرگی است ، با نیت زیاد. اما حقیقت این بود که آنچه ما ساختیم دور از نیت صادقانه ما نبود. من مجبور شدم عادت قضاوت درمورد نیت های مثبت خود را از بین ببرم و همیشه باید یاد می گرفتم که به جای آن اقدامات خود را ارزیابی کنم.

اکنون احساس می کنم که با تمرکز بر اقداماتی با اهمیت کمتر ، به موفقیت بزرگی در زندگی دست یافته ام ، زیرا این اثر همچنان در زندگی افرادی که با این مفهوم تعامل دارند ، مثبت است و می دانم که این امر به روشی که در ابتدا قصد انجام آن را داشتم ، تغییر نمی کند. اما اکنون بیش از هر زمان دیگری تأثیر مثبتی دارد.

3 خود را با افرادی که به طور مشترک با شما کار می کنند ، احاطه کنید ، نه کسانی که نیت شما را مشترک دارند: h3>

این یک درس سخت برای یادگیری است.

من در دنیای نیت و ایدئولوژی غوطه ور بودم و فکر می کردم دنیا را تغییر می دهم. من همچنین دوست داشتم با افرادی که عقاید مشابهی با من دارند ارتباط برقرار کنم و این مانند اعتیاد بود ، افرادی که با آنها ارتباط داشتم احساس خوبی نسبت به شخصی که فکر می کردم هستم. و بالعکس

طی چند سال گذشته ، من شروع به تمرکز بر قصد به عمل ، تغییر افرادی که با آنها وقت می گذرانم ، می کنم.

در مورد آنچه آنها می گفتند نبود ، بلکه در مورد اعمالی بود که آنها پذیرفتند. اکنون که بیشتر روی اقدامات تمرکز کرده ام تا اهداف ، اکنون تعیین انواع افرادی که می توانم با آنها کار کنم آسان تر است.

برای من ، جادوی تبدیل ایده ها به واقعیت ناشی از توانایی کار با افراد همفکر است.

نیت خوب من توجیه کرده است که افراد اشتباه را در زندگی خود نگه دارم. اما وقتی تمرکز روی کار را شروع کردم ، سریع فهمیدم چه کسی برای چالش سخت کوشی آماده است و چه کسی می خواهد از واقعیت سخت کوشی فرار کند و زندگی خود را بر اساس نیت ادامه دهد.

4 درک کنید که عشق بر اساس عمل است ، نه احساس: h3>

Rudá Iandê یک ایده عمیق در مورد عشق و صمیمیت در وب سایت Free Lessons به اشتراک گذاشت: “عشق چیزی بیش از عشق است. احساس عشق فقط بخشی از بازی است ؛ اما اگر با عمل به آن احترام نگذارید بسیار کم عمق است.” .

غربی ها می توانند به راحتی مسحور ایده “عشق رمانتیک” شوند. غالباً در فیلم ها تصاویر زوج های عاشقانه را می بینیم که با دستهای صلیب در کنار ساحل قدم می زنند و در پس زمینه غروب آفتاب آرام است.

اما آنچه مهم است این است که این افکار “عشق رمانتیک” اغلب نوع نگاه ما به روابط خود را روشن می کند. ما برای مطابقت با دیدگاه خود در مورد دیدگاه شریک زندگی عشق واقعی که پیدا خواهیم کرد سرانجام ، این تصورات از عشق اساس نیت ما برای روابط ما است.

با تأمل در اعمال خود و شریک زندگی خود عشق را ارزیابی کنید. بزرگترین لحظات عشق ناشی از احساس ما نیست ، بلکه ناشی از رفتار ما در شرایط خاص است.

5. دریابید که نحوه زندگی شما چیزی است که واقعاً مهم است: h3>

در چند سال گذشته من تصمیم گرفتم که شیوه زندگی من مهمتر از شیوه زندگی من است. زندگی ای که من خلق کردم مجموع بیانات و اعمال خلاقانه من است.

اهداف چارچوب راهنمای زندگی من است. اما وقتی دوباره به گذشته نگاه می کنم ، می فهمم که این اقدامات من هستند که واقعاً مهم هستند.

ما در دوره ای زندگی می کنیم که جلب توجه به اهداف خود هرگز آسان نبوده است ، به عنوان مثال: ما می توانیم یک پست مربوط به افکار خود در مورد یک مشکل را در شبکه های اجتماعی ارسال کنیم ، و احساس می کنیم اعتبار پسندیدن ها و پست هایی که دریافت می کنیم را تأیید کرده ایم. اقدامات ما خیلی مورد توجه قرار نمی گیرد. شاید به این دلیل که توضیح آن دشوارتر است.

فکر نمی کنم وقتی صحبت از سیاست های خارجی دولت ها می شود ، گفته سام هریس مبنی بر اینکه “قصد کل داستان است” از نظر اخلاقی مناسب است. همچنین در طراحی زندگی که می خواهیم زندگی کنیم نامناسب است.

این اقدامات شماست که واقعاً مهم است. بنابراین درباره کاری که انجام می دهید قضاوت کنید ، نه براساس آنچه قصد انجام آن را دارید. زیرا بهترین نیات در جهان ، بدون نیل به عمل تنها نیت باقی خواهد ماند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید