شخصیت هیستریک ، تعریف ، علل ، علائم و روشهای مقابله با آن

وقتی اعتماد به نفس ما به ظاهر ، ایده ها و گفته های دیگران گره خورد و شخصیت ما ، ارزش ها و ایده های ما از کلمات و دیدگاه های دیگران ، که بسته به آنچه از مردم روبرو می شویم ، دائماً در حال تغییر و تغییر هستند. و هنگامی که چراغ ها را به روشی اغراق آمیز دوست داریم ، به طوری که نیاز به شهرت و دیده شدن بسیار فوری شده و اولین اولویت ما است. رضایت دیگران از ارضای خود مهمتر می شود ، احساسات ما سطحی و بی ثبات می شود و رهبری و مسائل زندگی را تسلیم احساسات کنترل نشده خود می کنیم. زندگی چگونه خواهد بود ، ببینید؟

آیا نیاز فوری به توجه و مشاهده امری طبیعی است؟ آیا ترجیح مداوم برای حضور در رویدادهای پر سر و صدا اجتماعی بر نشستن با خود و ایجاد گفتگوی عمیق با آنها امری سالم است یا فرار و شکنندگی روانشناختی در پس ظاهر فریبنده و پر زرق و برق پنهان است؟ آیا عدم ثبات اصول و ارزش ها امری منطقی است ، یا گواهی از دست دادن و از دست دادن هویت است؟ آیا خودخواهی بیش از حد و احترام به خود و نفس امری مطلوب است ، یا عدم آگاهی ، بلوغ و انسانیت است؟

معمولاً افراد با موارد فوق قادر به کنترل طغیانهای عاطفی خود نیستند ، شادی یا غم و اندوه خود را به روشی هیستریک بیان می کنند ، تمایل به شایعات و اغراق در موضوعات ساده دارند و به دنبال تأیید و تأیید دیگران هستند و به نظر دیگران خیره می شوند.

شخصیت هیستریک ، تعریف ، ویژگی ها ، روابط و روش های درمان در این مقاله محور بحث ماست ، بنابراین ما را دنبال کنید.

شخصیت هیستریک کیست؟ h2>

شخصیت هیستریک دوست دارد جلب توجه کند. او می خواهد کانون توجه همه مردم باشد و هر کجا که می رود مانند او رفتار شود و در نشان دادن احساسات خود اغراق شدید دارد ، بنابراین در بعضی مواقع حملات فریاد و گریه و در مواقع دیگر حملات طاقت فرسا را ​​تجربه می کند ، همچنین انتقاد را قبول می کند ، و تمایل دارد در مورد موضوعات ساده اغراق کند ، و معمولاً در احساساتش سطحی است تا هیچ در زندگی او رابطه عمیقی وجود دارد ، و او تخیل گسترده و حاصلخیزی دارد ، و می تواند هر شخصیتی را جعل کند و زندگی کند ، و تخیل در مورد او یک شمشیر دو لبه است.

ویژگی های شخصیتی هیستریک: h2>

1 توجه: h3>

شخصیت هیستریک با جلب توجه رشد می کند. آنها از طریق ظاهر ، نظرات و تعارفات دیگران ارزش خود را پیدا می کنند و تمایل به پوشیدن رنگهای چشمگیر و لباس های گران قیمت دارند تا ظاهر متمایز خود را در میان مردم افزایش دهند.

2. خودخواهی شدید: h3>

شخصیت هیستریک دوست دارد هر کجا که باشد مرکز توجه و گفتگو باشد و در صورت وجود شخص دیگری که بیشتر از دیگران توجه دیگران را به خود جلب کرده بسیار حسادت می کند و تمایل دارد در مورد کوچکترین جزئیات خود صحبت کند در حالی که به مکالمات دیگران علاقه نشان نمی دهد.

3 عدم بلوغ و حساسیت تحریک پذیر: h3>

شما شخصیت هیستریک ندارید تعادل در احساسات او ؛ و وقتی در کاری موفق می شوید ، از شادی خشمگین ، شدید و اغراق آمیز خوشحال می شوید. و وقتی در کاری شکست می خورید ، بسیار غمگین و افسرده هستید.

از طرف دیگر ، او نسبت به انتقاد بسیار حساس است ، آن را به هیچ وجه قبول نمی کند و تمایل به اغراق در موارد ساده و کوچک دارد.

4 توانایی رها کردن از خود اصلی: h3>

شخصیت هیستریک بسیار گویا است. توانایی تفکر انتقادی و تحلیلی و ندارید اعتماد به نفس کافی به خود و گفتگوی صادقانه با او وجود دارد و به راحتی می توان عقاید و عقاید مردم را دنبال کرد و ممکن است شخصیتی کاملاً فراتر از شخصیت اصلی خود شخصیتی دیگر بدست آورد و ارزش ها و اصول خود را از بین ببرد و ارزش ها و اصول جدید را با آنها جایگزین کند.

5. احساس سطح: h3>

شخصیت هیستریک در احساسات او عمیق نیست ، و او ممکن است به دوستانش عشق شدید خود را نسبت به آنها ابراز کند ، و روز بعد طوری با آنها رفتار کند که گویی با او غریبه هستند.

6. ذوق هنری: h3>

شخصیت هیستریک در زمینه های بازیگری ، تئاتر ، آواز ، نقاشی و سایر زمینه های هنری موفق است و می تواند سرمایه گذاری در تخیل گسترده او و توانایی او در بازی صحیح شخصیت

7. سرعت خستگی: h3>

شخصیت هیستریک نمی تواند برای مدت طولانی در یک تجارت یا رابطه برقرار باشد و به سرعت خسته می شود و می خواهد چیز جدیدی را تجربه کند.

فیلم را تماشا کنید: 6 ویژگی که نشان دهنده شخصیت منفی است

دلایل شکل گیری شخصیت هیستریک: h2>

1 عامل ژنتیکی: h3>

حساسیت کودک افزایش می یابد > اختلال شخصیت هیستری در اگر یکی از والدین یا بستگان وی از این اختلال رنج می برد.

2. عامل محیطی:

قرار گرفتن کودک در معرض سبک فرزندپروری بیش از حد سخت یا نرم احتمال بروز اختلال شخصیت هیستریونیک را افزایش می دهد. این باعث پیشرفت والدینی می شود که تمایل دارند کودک خود را بیش از حد حباب بزنند و او را از جستجوی خودنمایی ، خودخواهی و ناتوانی در کنترل احساسات کودک خود امتناع نمی کنند.

از طرف دیگر ، والدینی را ترغیب می کند که تمایل به شکستن دارند اعتماد به نفس کودک با سرزنش و انتقاد از عقده حقارت او ، و تحریف احساس خود در او ؛ او برای جبران اعتماد به نفس از دست رفته خود به اغراق در نگاه دیگران متوسل می شود.

شخصیت هیستریک در ازدواج: h2>

شخصیت هیستریک تمایل به ایجاد چند همسر در روابط دارد. او زود حوصله اش سر می رود و نمی تواند مدتها در یک رابطه قرار بگیرد و از نظر سرعت ازدواج و سرعت طلاق متمایز است. او به دلیل عدم بلوغ عاطفی اش ، و عجله در تصمیم گیری بدون مطالعه و تجزیه و تحلیل ، علاوه بر جذابیت شدید طرف مقابل نسبت به او و پیگیری نفس گیرانه رابطه اش ، سریع ازدواج می کند. او بسیار آراسته و آراسته است و عاشق ظاهر شدن و جلب توجه است.

او همچنین به دلیل خستگی سریع و > نوسانات خلقی او و سردی او علاوه بر این حتی اگر حسادت را تحریک کرده و طرف مقابل را تحریک کند. دلیلش این است که او عاشق چراغ ها و توجه مردم است و همیشه تلاش می کند تا در هر جایی که هست یک ستاره باشد و خودخواهی اغراق آمیز او را فراموش نمی کند که باعث می شود شریک زندگی اش او را از خود بیگانه کند.

زن هیستریک با پیرمرد کنار می آید. او به زندگی او ظرافت می بخشد ، و او آشفتگی احساسات ، تغییرات خلقی و عشق به ظاهر و خود را درک می کند.

برخورد با شخصیت هیستریک:

  • با شخصیت هیستریک باید با احتیاط و دیپلماسی برخورد کرد ، در حالی که از انتقاد غیر مستقیم آن پرهیز می شود.
  • در همه موارد باید به او توجه یکسان داشته باشیم تا در طول غم و اندوه و افسردگی علاقه بیشتری به او نداشته باشیم. این کار برای این است که شما به این قسمت ها عادت نکنید و آنها را مکرر کنید.
  • شخصیت هیستریک از شکنندگی روانشناختی رنج می برد. بنابراین باید کاری کرد که با توجه به موقعیت او بصیر باشد ، تا او تمرکز ، توجه و انرژی را به سمت داخل هدایت کند و نه به بیرون ، و ارزش والایی ، اصول و شخصیت ثابت و روشن و قوی او را بسازد.
  • شخصیت هیستریک می تواند به یک روان درمانگر روی آورد ، که می تواند به او کمک کند مهارت مدیریت احساسات را بدست آورد و به او روش های آرامش و مراقبه را بیاموزد. علاوه بر سرمایه گذاری تخیل خود از طریق روش هیپنوتیزم و کاشت افکار و تصاویر مثبت در او.
  • معنویت درمانی می تواند شخصیت هیستریک را به خوبی درمان کند. بنابراین ، او باید بداند که خدا قادر است به او کمک کند و شخصیت او را به شکل بهتری شکل دهد و او فقط به خدا اطمینان کامل دارد و التماس دعای صادقانه برای او ؛ هنگامی که او فرمان خود را به خدا تسلیم می کند ، از نظر روانشناختی آرام می شود ، بی نظمی ، حواس پرتی و خودخواهی او کاهش می یابد و به خود واقعی ، ناب و خالص خود نزدیکتر می شود و در می یابد که در پشت هر مسئله منفی پیام مثبتی وجود دارد که فرد را به تفکر ، رشد ، تجدید و تاب آوری فرا می خواند.

    خلاصه: h3>

    برای اینکه شخصیت هیستریک به تعادل روانشناختی مطلوبی برسد ، باید اقدامات خود را با خدا پیوند دهد ، و متوجه می شود که ثروت واقعی با تعارف مردم یا نگاه خیره کننده آنها نیست ، بلکه با آنچه ما از ارزش ها و اصول ثابت و ظریف انسانی در درون خود پرورش می دهیم و آنچه که از نظر سازش با خود و رضایت به دست می آوریم ، است. و آرامش درونی ، و ارزش افزوده ای که به آن می دهیم زندگی دیگران. P>

    منابع: 1 ، 2 ، 3 ، 4

دیدگاهتان را بنویسید