شخصیت نماینده: تعریف ، علل ، علائم و روش های درمان

اختلالات خلقی باعث می شود بسیاری از روابط و فرصت های واقعی زندگی خود را از دست بدهیم. یک فرد با روحیه پایین دارای قسمت هایی از غم شدید است که به دنبال آن قسمت هایی از وسواس و شادی غیر منطقی به وجود می آید ، فرد مبتلا بدون کوچکترین مقاومت تسلیم این تشنج ها می شود و از برتری زندگی خود دست می کشد و احساس سرگردانی ، از دست دادن و پراکندگی را تسلیم می کند.

وقتی شخصی فراموش کند که در آن لحظه زندگی کند و به گذشته یا چیزهایی که قرار است متمرکز شود ، چرخ را به سمت نوسانات روحی سوق خواهد داد. و وقتی او آگاه نیست که باید به جای دایره علاقه خود ، روی حوزه نفوذ خود تمرکز کند ، قربانی می شود نوسانات خلقی که منجر به عدم تعادل در تمام جنبه های زندگی او می شود.

شخصیت نماینده ، تعریف آن ، علل و روشهای درمان محور بحث ما در این مقاله است ، بنابراین ما را دنبال کنید.

چهره نماینده کیست؟ h2>

فرد از اختلال شخصیت اختلال عاطفی ، به عنوان یک فرد مبتلا به این اختلال در معرض حالتی از دیاسپورای فکری قرار دارد که به دنبال آن وضعیتی از دیاسپورای احساسی و عاطفی به وجود می آید و این وضعیت به شخص می رسد تا قسمت هایی از غم و اندوه شدید را تجربه کند که متعاقب آن دوره هایی از لذت هیستریک است. این به زندگی و روابط او تأثیرات منفی بسیاری می بخشد.

دلایل شکل گیری شخصیت نماینده: h2>

1 دانش تحریف شده: h3>

دانش تحریف شده دلیل اصلی اختلال خلقی است و از سه قسمت تشکیل شده است:

  • افکار منفی خودکار: در اینجا فرد تمایل دارد روی حوادث گذشته یا ترس از آینده تمرکز کند ، بنابراین وضعیت فعلی ، راحتی ، برکات و مهارت های خود را فراموش می کند و انرژی خود را صرف افکار منفی می کند که بی فایده است. به عنوان مثال ، اگر اندازه فرصتهایی را که در گذشته از دست داده است ، و شدت مشکلات و چالشهایی را که ممکن است در آینده با آنها روبرو شود بدون اینکه بتواند بر آنها غلبه کند ، به خاطر بسپارد. اتخاذ این روش در تفکر ، مانع زندگی بهینه زندگی در فرد می شود و او را به یک فرد متزلزل ، شکننده و ضعیف تبدیل می کند و او را در دام می اندازد. اختلال شدید خلقی.
  • خود افراطی کردن: در اینجا انسان ارزش شخصی خود را تحریف می کند و همچنان خود را به خاطر اقدامات گذشته که باید بهتر انجام می شد سرزنش می کند یا خود را بخاطر فرصتهایی که به درستی از آنها استفاده نکرده سرزنش می کند ، و خود را با اصطلاحات مخربی مانند توصیف می کند : “من یک فرد ضعیف و شکننده خواهم ماند و رفتار خوبی نخواهم داشت.” یعنی او به جای تلاش برای سو to استفاده از اشتباهات خود و شروع به کار ، در انتقادهای بی پایان و اظهارات منفی فرو می رود. این باعث می شود که او دائماً دچار تغییرات خلقی شود.
  • انتظارات زیاد: ممکن است فرد بسیار وابسته به دیگران باشد ، درصورتی که او را رها کند وی را در مقابل ضربه شدید آسیب پذیر می کند و سپس به یک روحیه بسیار سخت وارد می شود. از طرف دیگر ، یک فرد ممکن است اهداف بزرگ و اغراق آمیز را تعیین کند. در آن به خاطر خود؛ وقتی با چالش ها و مشکلاتی روبرو می شود که مانع دستیابی به هدفش می شود ، روحیه اش به هم می خورد و دچار احساسات متناقض و ناسالم می شود.

2. نویسه های بارگیری: h3>

هنگامی که فردی تمایل به سرکوب و پنهان کردن احساسات خود در حل مشکلات خود را دارد ، مستعد ابتلا به اختلال خلقی خواهد بود. و هنگامی که ناخودآگاه با مقدار زیادی جزئیات منفی و درمان نشده پر شود ، آتشفشان ناخودآگاه به منظور تخلیه همه بارهای اضافی فوران می کند و فرد در این مرحله تا زمانی که به تراز دلخواه .

3 روشن بینی: h3>

یک فرد ممکن است در طول زندگی خود در برخورد با دیگری مکانیسم خاصی را دنبال کند ، اما ممکن است در یک لحظه از وضعیت بینش پیدا کند و از چیزهای پنهان آگاه شود. به عنوان مثال ، او کشف می کند که بدون توجه به خود و حوزه های انتخابیه خود ، به دیگران اهمیت اغراق آمیز داده است و در این مرحله از حقیقت ممکن است دچار قسمت های اختلال خلقی شود.

4 شوک ها: h3>

قرار گرفتن فرد در معرض آسیب های روحی بسیاری در طول زندگی ممکن است منجر به بروز اختلال شخصیت افسردگی شود.

5. عامل ژنتیکی: h3>

وجود افراد در خانواده با اختلال شخصیت افسردگی احتمال ابتلای کودک را افزایش می دهد.

علائم شخصیت نماینده و نحوه تشخیص آن: h2>

1 علائم شخصیت نماینده: h3>

مشخصه شخصیت نماینده نوسانات خلقی مشخص از بالا به پایین است. وقتی حالت خلق و خوی بالایی دارید ، از انرژی و اشتیاق بالایی برخوردار هستید ، هیستریک می خندید ، زیاد صحبت می کنید ، عجله شدید برای رسیدن به اهدافش نشان می دهید ، نیاز او به خواب را کاهش می دهید و از کمبود توانایی تمرکز و تصمیم گیری خوب.

اما وقتی دوره هایی از خلق و خوی شما کم است ، لذت تمرینات معمول آنها را از دست می دهید ، و به اندوه ، انزوا و افسردگی تمایل دارید ، و به فکر مرگ و خودکشی هستید ، و دائماً خسته و خسته هستید ، و ما از اختلالات اشتها و خواب .

2. تشخیص شخصیت نماینده: h3>

پزشکان اختلال شخصیت افسردگی را هنگامی تشخیص می دهند که بیمار (بزرگسال) حداقل به مدت دو سال تحت بی ثباتی خلقی قرار گرفته باشد و از بین رفتن علائم بیش از دو ماه طول نمی کشد. در حالی که فقط یک سال علائم آن در کودکان کافی است.

درمان شخصیت نماینده: h2>

همانطور که گفتیم ، دلیل اصلی ظهور شخصیت نماینده ، تحریف های شناختی است. بنابراین ، یک روانپزشک از CBT برای درمان این اختلال استفاده می کند. تکنیک های درمان شناختی رفتاری شامل اصلاح سیستم تفکر و توانایی درک و تفسیر امور از طریق:

1 آگاهی از قدرت لحظه: h3>

تأمل در گذشته و ترس از آینده عوامل اصلی هر اختلال خلقی است. اگر شخصی به این واقعیت پی برد که گذشته به پایان رسیده است و آینده هنوز نیامده است ، و دلایلی را که در دسترس او قرار می گیرد ، انتظار خوبی را دارد و لحظه خود را با تمام لذت زندگی می کند ؛ او معنای خوشبختی واقعی .

2. برنامه ریزی موثر: h3>

فرد وقتی مفهوم لحظه را در پیش می گیرد تمایل دارد تا روز خود را به طور مطلوب برنامه ریزی کند ، بنابراین خود را به اهداف بزرگ و اغراق آمیز محدود نمی کند و تمایل به تعیین اهداف کوچک و کارهای ساده ای دارد که از انجام آنها لذت می برد. این میزان استرس او را به شدت کاهش می دهد و به او کمک می کند تا روحیه پایداری داشته باشد.

3 آزمون برگشت: h3>

وقتی روحیه خوبی ندارید و احساس می کنید رفتاری غیرمسئولانه از خود نشان می دهید. به خودتان یک دقیقه زمان اختصاص دهید و از خود بپرسید که اگر این کار را انجام دهید چقدر ضرر خواهید کرد. سپس از هرگونه اقدام منفی کنار می روید ، مهارت محاسبه خطرات ، کنترل احساسات و مدیریت بهینه آنها را کسب می کنید و به طور خودکار به خلق و خوی خود را تثبیت کنید .

4 عادت ها: h3>

عادت های سالم ایجاد کنید که از شما در برابر تغییرات خلقی محافظت کند ، مانند ورزش منظم ، گوش دادن به موسیقی آرام بخش و ثبت نام در دوره های توسعه خود یا زبان. ساعات خواب عصرانه خود را فدای هیچ چیز در زندگی نکنید ، از استعمال دخانیات و الکل دوری کنید و > غذای سالم به طور مداوم. / p>

نوع دیگری از درمان نیز وجود دارد. این یک دارو درمانی است:

در صورت بی اثر بودن CBT و طبق دستورات یک روانپزشک متخصص استفاده می شود و شامل استفاده از تثبیت کننده های خلقی روانشناختی است که به کنترل دوره های جنون کمک می کند.

خلاصه: h3>

در ایجاد رابطه نزدیک با خدا و یادگیری مهارت تسلیم تلاش کنید. وقتی دلایل موجود خود را در نظر گرفتید ، در مورد موارد زیر خوب فکر کنید و آنچه را نمی توانید به خدا تغییر دهید ، بپذیرید. به یک روحیه پایدار و یک روحیه مثبت زیبا خواهید رسید.

منابع: 1 ، 2 ، 3 ، 4 ، 5

دیدگاهتان را بنویسید