شخصیت سادیستی: تعریف ، خصوصیات ، علل و روشهای مقابله با آن

آیا رابطه شما با همسرتان از عشق و هماهنگی به ترس شدید از او و تجاوز شدید به آزادی شما تبدیل شده است؟ آخرین باری که خود را و عقاید خود را با آزادی و آزادی کامل ، بدون ترس از سیلی ، مشت و جرم در گفتار ، بیان کردید کی بود؟ آیا صدها بار از خود س askedال کرده اید که چگونه اجازه دادید آزادی و عزت شما را به باد دهد و همه جزئیات زندگی شما را کنترل کند؟ آیا شما در سیاه نمایی شما و تهدید به آنچه قبلاً در آن بود و از شما قدردانی می کند مهارت دارید؟ لذت او از تحقیر و توهین چه می شود ، آیا این ناشی از واکنش توهین آمیز او ناشی از گذشته ظالمانه و سیاهی است که متحمل شده است؟

اگر جواب شما “بله” است ، قطعاً با یک سادیست ، کسی که لطافت را به روش خود ابراز می کند ، رابطه دارید. این باعث می شود که آزادی و عزت فرد سلب شود. دلیلش این است که او در زیر پا گذاشتن آزادی ها و کرامت ها ، جذب انرژی ، اشتیاق ، فضا و علایق شما حرفه ای است و از اینکه فردی تحت کنترل شما باشد و شما هم تابع باشید لذت می برد و از فرهنگ بخشش چیزی نمی داند. تمام زندگی او مبتنی بر گرفتن است و احساسات دیگران آخرین نگرانی های او را به خود مشغول می کند. او برای رسیدن به اهداف خود و پایبند بودن به دیدگاه های خود از انجام بدترین اعمال خشونت کلامی و جسمی دریغ نمی کند. او لجبازی می کند و به عقاید خود می چسبد و زبان گفتگو را به رسمیت نمی شناسد و حتی در صورت اشتباه خود قبول نمی کند و عذرخواهی نمی کند بلکه برعکس می شود و طرف مقابل را در حق خود مقصر می داند. اگر می خواهید در مورد چنین شخصی اطلاعات بیشتری کسب کنید ، این مقاله را با ما دنبال کنید.

چه کسی یک فرد سادیست است؟ h2>

سادیسم یک اختلال شدید شخصیتی است ، و فرد سادیست اصطلاح “کنترل ، کنترل و خشونت” را در پیش می گیرد. او موجودی است که تشنگی برای زیر پا گذاشتن آزادی و شخصیت طرف مقابل را دارد ، به طوری که تضمین می کند که در روابط قوی ترین شخص است و اغلب انواع خشونت و تهدیدهای بی رحمانه را دنبال می کند تا از دیدگاه خود به یک رابطه ایده آل برسد و وقتی دیگری را دست کم می گیرد و به او توهین می کند ، در اوج خوشبختی است و سرخوشی او در چشم انداز طرف دیگر در مقابل آن شکسته ، ضعیف و شکننده است.

ویژگی های یک فرد سادیست: h2>

1 محدود کردن و کنترل آزادی دیگران: h3>

سادیست تمایل دارد با دیگران به عنوان ابزاری در دست خود رفتار کند ، و او می تواند آنها را هر طور که می خواهد حرکت دهد. او برنامه خاصی را برای فرد ترسیم می کند و فرد باید به معنای واقعی کلمه به آن پایبند باشد اگر طرف مقابل نسبت به عقاید سادیست اعتراض یا انتقادی داشته باشد؛ او بسیار عصبانی خواهد شد و به او اعلان جنگ خواهد کرد. دلیلش این است که وی یک قانون بسیار مهم را که “اطاعت کورکورانه” است ، نقض کرد

2. خوشبختی هنگام نقض آزادی دیگران: h3>

سادیست رنج دیگران را احساس نمی کند ، به عنوان مثال: اگر پسرش به نزد او آمد و به او نشان داد که می خواهد به یک تخصص علمی خاص بپیوندد ، و سادیست از این تخصص امتناع ورزید. او در آن زمان اجازه نخواهد داد پسرش به او ملحق شود و حوزه قضایی مورد نظر وی را به وی تحمیل می کنند و در آن زمان در اوج خوشبختی قرار می گیرند. چنین اعمالی باعث می شود که او احساس قدرت و کنترل کند.

3 بی اعتمادی به دیگران: h3>

سادیست می داند که طرف مقابل از ترس او و نه عاشق شدن با او به رابطه خود ادامه می دهد ، که باعث می شود هر لحظه انتظار داشته باشد او را رها کند. از طرف دیگر ، زیرا او در باطن شخص شروری است ، و برای دیگران آرزو نمی کند و به مردم آسیب می رساند. آنچه را که در درون اوست بر روی همه نشان می دهد ، بنابراین او انتظار دارد که همه خیانتکار و غیرقابل اعتماد باشند.

4 قلدری و نافرمانی: h3>

سادیست نمی تواند تحت کنترل شخصی کنترل شود. او می خواهد در کنترل همه چیز باشد. اگر او کارمند باشد ، با مدیر مشکلات زیادی خواهد داشت.

5. خشونت: h3>

یک فرد سادیست به انواع خشونت ها گرایش دارد ، اما نیازی نیست که او انواع خشونت ها را اعمال کند. این به موقعیت اجتماعی ، سطح تحصیلات ، فرهنگ ، حرفه و سایر موارد او برمی گردد.

انواع خشونت های اعمال شده توسط سادیست عبارتند از:

  1. خشونت جسمی: ​​ که در آن سادیست از ابزارهای بسیار دردناکی استفاده می کند که با آن به طرف مقابل آسیب می رساند. او اگر تأثیرات آشکار شکنجه بر بدن طرف مقابل را نبیند ، معنای خوشبختی را نمی داند.
  2. خشونت با حیوانات: یک سادیست حیوانات را شکنجه ، اعتصاب و خشونت می کند و حتی ممکن است آنها را به طور کامل بکشد.
  3. خشونت روانشناختی: سادیست از توهین ، تحقیر و آزار دیگران در مقابل مردم لذت می برد. دلیل آن این است که ناتوانی دیگری در پاسخ به توهین های او ، و تسلیم شدن در برابر او را کاملاً تضمین می کند. این به دلیل ضعف شخصیت و عزت نفس قربانی است ، یا به این دلیل است که او در سطحی کمتر از سطح سادیست و نیازش به او قرار دارد ، یا به دلیل ترس از تهدیدهای سادیست به وی در نتیجه به دست آوردن مدارکش است. از طرف دیگر ، سادیست با هدف آزار مردم و دامن زدن به اختلافات در بین آنها دروغ می گوید و از انتشار شایعات دروغ بین مردم و با هدف ایجاد جنگ بین آنها دریغ نمی کند. و اگر او در موقعیت مسئولیت باشد ، او را متمایل به تصمیم گیری ناعادلانه علیه کارگران می دانید ، تا به سراغ او بیاید و از او بخواهید با آنها سخاوت داشته باشد و تصمیمات ناعادلانه خود را پس بگیرد. بنابراین او احساس پیروزی و کنترل می کند.
  4. خشونت جنسی: یک سادیست تمایل به خشونت با شریک زندگی خود دارد ، و این شامل ضرب و شتم ، توهین ، خشونت و اقدامات کاملا غیر قابل قبول است.

ویدئو را مشاهده کنید: ویژگی های شخصیتی تهاجمی و نحوه برخورد با آنها

دلایل سادیسم: h2>

1 آزار و اذیت یا تجاوز: h3>

افراد در معرض تمایل به آزار و اذیت خشونت آمیز ، یا تجاوز به عنف در کودکی. به رنج بردن از اختلال سادیسم.

2. پرورش بسیار سخت: h3>

کودکی که در یک محیط ناسالم زندگی می کند تمایل دارد در معرض خشونت خانوادگی از ضرب و شتم شدید ، توهین و تحقیر. برای بزرگتر شدن سادومازوخیستی.

3 وراثت: h3>

اگر یکی از والدین سادیست باشد ، استعداد ابتلا به اختلال سادیسم افزایش می یابد.

4 فیلم ها و بازی های کارتونی کودکان: h3>

قهرمان در این فیلم ها به عنوان خونخوار ، راهزن و رهبر باند ظاهر می شود. این ویژگی های پرخاشگرانه و مخربی را در کودک ایجاد می کند. P>

مراحل برخورد یک فرد سادیست با قربانی خود چیست؟ h2>

1 مرحله راهنما و پشتیبانی: h3>

سادیست در این مرحله اراده خوب و اشتیاق صادقانه را نشان می دهد و به قربانی پیشنهاد می دهد تا در تمام جزئیات زندگی خود کمک کند. که قربانی را به خود نزدیکتر کرده و اعتماد به نفس او را افزایش می دهد. او تمام درد او را تقسیم می کند و سعی می کند تا حد ممکن به او کمک کند.

2. مرحله شروع آسیب: h3>

سادیست در این مرحله شروع به باز کردن خطوط کنترل بر قربانی می کند. اگر شما تسلیم آن شوید ، سپس او تضمین می کند که رابطه به روشی که او می خواهد ادامه خواهد یافت. و اگر او تسلیم او نشود و اعلام کند که کنترل خود و کنترل او در تاریخ خروج خود را رد می کند ، کیفیت دوستانش و انتخاب زمینه کاری او ، سادیست چهره واقعی خود را نشان می دهد در تلاش برای کنترل طرف دیگر ، و او ممکن است به خشونت فیزیکی یا کلامی متوسل شود ، یا تهدید اسنادی را که قربانی به دلیل اعتماد به او به او فاش کرده است.

3 مرحله تداوم آسیب: h3>

وقتی سادیست مطمئن شود طرف مقابل کاملاً به او خیانت کرده ، قادر به پاسخگویی به توهین های او نیست و از تهدیدهای او می ترسد. او با تمام پرخاشگری ، قدرت و ظلم خود ادامه خواهد داد و رابطه بر اساس ترس و به دور از عشق خواهد بود.

چگونه می توانم با یک شخص سادیست رفتار کنم؟ h2>

  1. تلاش برای بیدار کردن طرف انسانی سادیست با هدایت وی به سمت تعالیم خدا به روشی غیرمستقیم و تشویق وی برای پیوستن به یک انجمن خیریه یا فعالیت داوطلبانه برای کمک به دیگران.
  2. با ساختن برای شما در میان قربانیان یک سادیست قرار نگیرید شخصیت قوی با توانایی بگویید” نه ” ، و آزادی و عزت شما خطوط قرمز زندگی شماست.
  3. اگر با یک سادیست رابطه دارید ، نباید تحت هیچ شرایطی کتک کاری و توهین را بپذیرید و سعی کنید با نزدیک شدن به خدا شخص را تغییر دهید و او را به مشاوره با روانپزشک توصیه می کنید. اگر اینگونه نباشد ، پس جدایی راه حل است. به این دلیل که ادامه رابطه با یک سادیست بسیار مخرب و مضر است.
  4. اگر سادیست رئیس شما است ، نباید با او وارد مشاجره یا رقابت شوید. دلیلش این است که او بسیار شرور است و قطعاً شما را نابود خواهد کرد. در عوض ، به کار خود پایبند باشید ، تکالیف خود را انجام دهید و با آن از حد خود عبور نکنید. در مورد اینکه علی رغم تعهد شما نسبت به همه چیز ، او به ناحق در معرض شما قرار می گیرد؛ سپس با او مقابله کنید و برای خود بایستید ، اما با روشی آرام.
  5. شما می توانید بدون سرزنش سادیست ، حق خود را از او بازپس گیرید ، اما با آرامش ، خرد و عقلانیت.

خلاصه: h3>

فرد سادیست اغلب نتیجه یک تربیت خشن است. بنابراین ، فرزندان خود را از ظلم و خشونت محافظت کنید ، به آنها عشق ، آزادی ، لطافت ، اعتماد به نفس و اطمینان دهید و در ساختن یک هرم ارزشمند و ظریف به آنها کمک کنید. به منظور محافظت از جامعه ما در برابر چنین مدلهای مضر.

منابع: 1 ، 2 ، 3

دیدگاهتان را بنویسید