سوالات تحلیل شخصیت در روانشناسی

علم س Questionال اغلب با زبان بدن برای رسیدن به یک تحلیل منطقی و منصفانه از شخص ، و با این کار می توانیم ارزش ها ، اولویت ها ، میزان باز بودن او نسبت به جهان خارج و میزان احساسات و حساسیت او را نشان دهیم ، یا عقلانیت و قاطعیت او؛ و این از طریق یک س ofال عمیق و متفکرانه و حرکات خودجوش بدن است.

تجزیه و تحلیل شخصیت به ما کمک می کند تا بیشتر در مورد خود و دیگران بدانیم. که روابط اجتماعی ما را غنی می کند و دستیابی به اهداف و اهداف خود را برای ما آسان می کند. ارتباط مناسب با دیگران رمز موفقیت در هر جنبه از زندگی ماست ، زیرا باید روش خاصی برای برقراری ارتباط با هر انسانی دنبال شود. این به دلیل تفاوت در خصوصیات شخصی بین یک شخص و دیگری است.

اگر به تجزیه و تحلیل شخصیت ، سوالات روانشناختی که به آن کمک می کنند ، راه کشف فرد دروغگو از طریق زبان بدن او و چگونگی اطمینان از داشتن زبان بدن سالم و مفید برای تقویت ارتباط خود با دیگری ، اهمیت می دهید. خطوط این مقاله را با ما دنبال کنید.

شخصیت چیست؟ h2>

شکل ناملموس یک انسان است و از نظر قد ، وزن ، فرم صورت و سایر خصوصیات خارجی با شکل ظاهری فرد متفاوت است. این مجموعه ای از صفات است که شخص را در بیشتر موقعیت هایش مشخص می کند و او را از دیگران متمایز می کند و شامل: طرز تفکر ، رفتارها ، احساسات ، فلسفه زندگی او ، استراتژی تصمیم گیری و مواردی که دوست دارد و دوست ندارد.

سوالات تجزیه و تحلیل شخصیت: h2>

در س questionsالات تجزیه و تحلیل شخصیت ، ما به شاخص انواع مایرز-بریگز که در طول جنگ جهانی دوم تاسیس شده است ، کمک خواهیم کرد تا به زنان کمک کند تا با توجه به مشغله مردان در جنگ ها و فاصله گرفتن آنها از محیط کار ، شغلهایی متناسب با توانایی های شخصی آنها بدست آورند. >

این شاخص شامل چهار سال است:

1 اگر بعد از گذراندن یک هفته طولانی غنی از چالش و استرس ، احساس خستگی شدید می کنید. چگونه آخر هفته را انتخاب می کنید؟ H3>

برای پاسخ به این سوال دو احتمال وجود دارد:

  • من قصد دارم آخر هفته ای سرگرم کننده با دوستان و خانواده ام داشته باشم. مانند رفتن به ساحل ، تماشای فیلمی که برای اولین بار در حال اجرا است یا برای یک ورزش سرگرم کننده تنیس.
  • من در خانه می مانم من عاشق این هستم که با کتابم تنها باشم و تماشای تلویزیون را به بیرون رفتن ترجیح می دهم.

اگر شما کسی هستید که به اولین پاسخ پاسخ می دهید ، پس شما شخصی هستید که به روی دیگران باز هستید و نماد (E) شما را نماد می کند. اما اگر شما یکی از کسانی بودید که به جواب دوم پاسخ دادید ، پس شما فردی درون گرا و ضد اجتماعی هستید و نماد (I) شما را نماد می کند.

2. کدام یک از این دو توصیف بیشتر برای شما مناسب است؟ h3>

  • اولویت من اتفاقی است که هم اکنون در این لحظه در حال رخ دادن است ، زیرا می خواهم شرایط واقعی را براساس داده ها ، حقایق و جزئیات موجود ارزیابی کنم.
  • من واقعیت ها را دوست ندارم. من طرفدار داستان هستم. برای قضاوت در مورد چیزها بیش از اطلاعات به شهود خود اعتماد می کنم.

اگر به اولین پاسخ پاسخ داده اید ، پس شما فردی حسی هستید و نماد (S) شما را نماد می کند. اما اگر شما کسی بود که به جواب دوم پاسخ می داد ، شما یک فرد شهودی هستید و نماد (N) شما را نماد می کند.

3 اگر شغل فعلی خود را دوست دارید و کادری دوستانه و همکاری دارید و رقیبی برای رئیس شما کار جدیدی را با حقوق بسیار جذاب به شما پیشنهاد داده است. چگونه تصمیم خود را می گیرید؟ H3>

  • سعی خواهم کرد که جزئیات پیشنهاد را به طور کامل تحقیق کنم و آن را با یک روش علمی ارزیابی کنم. علاوه بر درخواست برای مشورت با متخصصان.
  • من فقط به احساساتم گوش خواهم داد و آنچه قلبم به من می گوید را انجام خواهم داد.

اگر به اولین پاسخ پاسخ دهید ، پس شما فردی متفکر ، منطقی و منطقی هستید و با نماد (T) نماد خواهید شد. در مورد این که اگر شما کسی هستید که به جواب دوم پاسخ می دهید ، پس شما شخصی هستید که توسط احساسات و عواطف کنترل می شود و با نماد (F) نمادین می شوید.

4 2 هفته از عروسی بهترین دوست شما باقی مانده است. آماده سازی شما چگونه پیش می رود؟ h3>

  • آماده سازی به خوبی پیش می رود ، من برای خودم در یک آرایشگاه قرار ملاقات گذاشتم ، لباس هایی را برای حضور در این مراسم خریداری کردم و برای تازه عروس ها سورپرایز کردم.
  • من هنوز آماده نشده ام ، من عاشق خودجوش بودن و بداهه نوازی در همه چیز هستم

اگر کسی بودید که به اولین پاسخ پاسخ می دادید ، پس شخص محکمی هستید و نماد (J) شما را نماد می کند. اما اگر شما کسی بودید که به جواب دوم پاسخ می دادید ، پس فردی انعطاف پذیر و فهمیده هستید و نماد (P) شما را نماد می کند.

انواع مختلفی از شخصیت از این سوالات ناشی می شود. از جمله:

1 شخصیت کارگردان ESTJ :

یک فرد عملگرا و سازگار ، عاشق سازماندهی و برنامه ریزی و بسیار منطقی که مسائل را براساس سازگاری آنها با حقایق و علم قضاوت می کند و از برقراری ارتباط با دیگران و گذراندن وقت با کیفیت با آنها خوشحال است.

2. کاپیتان ENTJ :

الهام بخشیدن به دیگران ، با شهود قوی و تفکر مثبت بالا ، و توانایی ارزیابی موقعیت ها و کشف نقاط قوت و ضعف در هر مسئله ، شجاع و عاشق خطر ، تنفر از روال و یکنواختی.

3 معلم ESFJ :

او تمایل به کمک به دیگران دارد ، از پیشرفت آنها خوشحال می شود ، از تمام قدرت و انرژی خود به آنها می دهد ، استقلال را بدون انتظار برای دیگران برای کمک به او دوست دارد و بسیار مثبت و حیاتی است.

4 شخصیت مارشال ESTP :

او به دنبال رسیدن به اهداف خود ، به هر وسیله ای است ، و تمایل دارد که امور را به صورت عینی و دقیق ارزیابی کند ، و سازمان و فعالیت را دوست دارد.

5. شخصیت راهنما ENFJ :

او تمایل به احساساتی بودن دارد ، به خوبی به مشکلات دیگران گوش می دهد ، به دنبال حل آنها است و در برخورد با حوادث و چالش های احتمالی به غریزه خود اعتماد دارد.

6. ENTP شخصیت مخترع: h3>

او ایده های جدیدی را به طرز شگفت انگیزی تولید می کند ، و می تواند آنها را به دیگران منتقل کند و آنها را به واقعیت تبدیل کند. او از روال و یکنواختی متنفر است ، و تمایل به کشف جهان های جدید دارد و خیلی زود با شرایط غیرمعمول سازگار می شود.

7. سیاستمدار ESFP :

او تمایل دارد که تحسین دیگران را بخاطر توانایی خود در تجسم شخصیت یک فرد ساده و دوست داشتنی تحسین کند ، اما در وهله اول عاشق علایق خود است و قادر به ارزیابی صحیح امور است. که اعتماد افراد اطراف خود را جلب می کند.

8. ENFP :

او تمایل به خلاقیت ، گشودگی در برابر دیگران دارد و به آنها کمک می کند. تخیل او گسترده است ، هوش بالایی دارد و می تواند خود را با شرایط متغیر سازگار کند.

9. نویسه جادوگر INFP :

با وجود تمایل به نشستن با خودش ، او درک و احساس دیگران را بهبود می بخشد. او بسیار احساساتی و رویایی است ، در قضاوت خود به شهود اعتماد می کند و در نظم و ظرافت در تصویر خارجی خود تمایل دارد.

از طرف دیگر ، سوالات روانشناختی بسیاری وجود دارد که به غواصی در روح شما کمک می کند. از جمله:

  1. آیا مایل هستید نامه ای را با ذکر تاریخ مرگ باز کنید؟
    این س questionال میزان ترس شما از مرگ و میزان علاقه شما به سبک زندگی را نشان می دهد.
  2. اگر می توانید جنبه های خاصی از زندگی یک شخص را کشف کنید ، ابتدا باید بر چه چیزی تمرکز کنید. آیا این وضعیت شخصی ، فکری ، اجتماعی ، شغلی یا مالی وی است؟
    این س prioritiesال اولویت های شما در زندگی را نشان می دهد.
  3. آیا احساس می کنید که امروز برای صدمین بار به همین ترتیب زندگی کرده اید؟
    این س questionال نشان می دهد زندگی شما هیجان انگیز است یا یکنواخت.
  4. چگونه خود را متفاوت از شخص دیگر می دانید؟
    این س questionال نشان می دهد که چشم انداز شما نسبت به خود چقدر مثبت است و شما را به بررسی آن و جستجوی مزایای آن دعوت می کند.
  5. اگر برای تغذیه پسر گرسنه خود در نهایت مرتکب جرمی شوید ، آیا شما یک مجرم هستید ، یا یک فرد مظلوم و ستمدیده مجبور به ارتکاب جرم می شوید؟
    این س theال میزان ارتباط شما با خانواده و قدرت ارزشهای اخلاقی شما .
  6. اگر به شریک زندگی خود خیانت کرده اید ، اما او هرگز از این موضوع اطلاع نداشته است. آیا به او اعتراف خواهید کرد ، یا موضوع را پنهان خواهید کرد؟
    این س theال میزان آشتی شما با خود ، صراحت و صراحت و داشتن وجدان زنده را نشان می دهد.

تشخیص دروغ در زبان بدن: h2>

دانشمندان زبان بدن چندین نشانه از دروغگو بودن فرد را شناسایی می کنند ، از جمله:

  1. لمس مکرر بینی.
  2. یک چشمک چشم نواز.
  3. مالش چشم
  4. از تماس چشمی فرار کنید.
  5. دست در جیب زدن.
  6. قرار دادن سدی بین او و شخص مقابل ، مانند بطری آب ، جعبه دستمال ، و غیره

برای دروغگویی که بینی حساس دارد ، از مشکلات سینوسی رنج می برد ، یا عادت به مالش و پلک زدن مکرر چشم دارد ، یا اینکه عادت دارد دست در سینوس بگذارد یک استثنا ایجاد می شود.

برای دریافت ارتباط خوب با دیگران از طریق زبان بدن سالم ، شما باید: p>

  1. کلمات خود را به حرکت دستها متصل کنید. یعنی صحبت خود را کاملاً مطابق با حرکت دستان خود تنظیم کنید.
  2. عادت کنید که در حالی که دست دیگری را می کشید برای نشان دادن دوستی و نزدیکی ، دستانتان را به گرمی تکان دهید.
  3. با اعتماد به نفس با سینه و شانه های خود نشسته و خم نشوید.
  4. بصری با مخاطب ارتباط برقرار کنید. این امر منجر به جلب اعتماد ، نگرانی نسبت به همه و وضوح شما می شود.
  5. احساسات خود را ابراز کنید و از روحیه ملایم تشویق با دیگران استفاده کنید. مثل زدن روی شانه.
  6. بدون نگاه به پایین در یک خط مستقیم بایستید.
  7. با دقت به سخنان و عقاید دیگران گوش دهید ، نگرانی های آنها را با آنها در میان بگذارید و از تلاش های آنها تعریف کنید

خلاصه: h3>

تجزیه و تحلیل شخصیت بسیار گسترده است و نیاز به تحقیق و بررسی زیادی دارد. اما آنچه مهم است وجود نیت واقعی است notch a خود و دیگری و پذیرفتن اختلافات بین انسان ها ، برای رسیدن به یک جامعه روانشناختی سالم.

منابع: 1 ، 2 ، 3 ، 4 ، 5 ، 6

دیدگاهتان را بنویسید