تفاوت بین حرفه ای ها و آماتورها چیست؟

توجه: این مقاله از کتاب عادت های اتمی ( عادات اتمی ) توسط جیمز کلر (جیمز پاک کن)؛ این یکی از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز است.

هر روز ساعت 8 صبح: h2>

تابستان گذشته با تاد هنری ، نویسنده موفقی که کارهای شگفت انگیزی انجام می دهد و کارهای ارزشمندی را به طور منظم منتشر می کند ، صحبت کردم. در حالی که من اخیراً با ارسال یک کار سوال برانگیز به صورت نامنظم کار بزرگی انجام دادم ، شروع به توضیح این موضوع برای تاد کردم و گفت: “تاد ، وقتی فکر می کنی فقط انگیزه داری ، نظرت در مورد نوشتن چیست؟ احساس می کنم وقتی جرقه ای می خورم همیشه تلاش خود را می کنم. از خلاقیت یا الهام ، با این تفاوت که این اتفاق هر از چند گاهی می افتد. من فقط وقتی می خواهم چنین کاری را انجام دهم ، می نویسم و ​​این ممکن است به این معنی باشد که در کار خود بی نظم هستم ؛ در حالی که اگر تمام وقت می نوشتم ، نمی توانم اثر بهتری تولید کنم.

تاد پاسخ داد ، “عالی است. من فقط وقتی انگیزه می نویسم ، می نویسم و ​​هر روز ساعت 8 صبح انگیزه می گیرم.”

تفاوت بین افراد حرفه ای و آماتور: h2>

مهم نیست در چه چیزی تلاش می کنید خوب باشید یا در آن مهارت داشته باشید. و اگر فقط در مواقعی که انگیزه دارید کار را انجام دهید ، هرگز به اندازه کافی منظم و حرفه ای نخواهید بود.

اینکه بتوانید هر روز از خواب بیدار شوید ، طبق یک برنامه زمانبندی کنید و کار را انجام دهید – مخصوصاً وقتی احساس راحتی نمی کنید – بسیار مهم است ، و این ممکن است تمام نیاز شما برای بهتر شدن 99٪ از اوقات باشد.

همه ما این را تجربه کرده ایم. وقتی تمرینات را از دست ندهیم ، بهترین تناسب اندام را در زندگی خود کسب می کنیم. و وقتی هر هفته می نویسیم ، نویسنده های بهتری می شویم. و وقتی هر روز مسافرت می رویم و دوربین خود را بیرون می آوریم ، عکس های بهتری می گیریم.

این یک ترفند ساده و قدرتمند است ، اما چرا این کار بسیار دشوار است؟

رنج حرفه ای ها: h2>

دستیابی به اهداف خود به روشی حرفه ای آسان نیست ؛ این به این دلیل است که حرفه ای بودن رنج هایی را به همراه دارد.

واقعیت ساده این است که ما بیشتر اوقات بی قاعده هستیم. همانطور که همه ما اهدافی داریم که می خواهیم به آنها برسیم و آرزوهایی که می خواهیم به آنها برسیم. اما مهم نیست که در چه چیزی تلاش می کنید بهتر شوید. اگر کار را فقط در مواقعی که راحت یا هیجان انگیز است انجام دهید ، هرگز به اندازه کافی منظم و منظم نخواهید بود که بتوانید به نتایج محسوسی برسید.

من می توانم تضمین کنم که اگر می توانید عادت خود را شروع کنید و به آن پایبند باشید ، گاهی احساس ترک می کنید. هنگامی که مشاغل را شروع می کنید ، روزهایی خواهد بود که دیگر نمی خواهید به کار خود ادامه دهید. و وقتی در سالن ورزشی هستید ، وسایلی وجود دارد که تمایل به کار روی آنها را نخواهید داشت. و وقتی زمان نوشتن فرا می رسد ، روزهایی فرا می رسد که تمایلی به نوشتن ندارید. اما آنچه تفاوت بین حرفه ای و علاقه مند را ایجاد می کند “پیش رفتن حتی اگر انجام آن آزار دهنده ، دردناک یا خسته کننده باشد”.

حرفه ای ها به یک برنامه پایبند هستند ، آماتورها اجازه می دهند زندگی راه خود را ادامه دهد. افراد حرفه ای می دانند که به چه چیزی اهمیت می دهند و برای رسیدن به آن هدف تلاش می کنند ، در حالی که آماتورها به طور فطری به دنبال ضرورت های زندگی می روند.

هرگز از شروع کار مهم پشیمان نخواهید شد: h2>

ممکن است برخی تصور کنند که ما افراد را به اعتیاد به کار ترغیب می کنیم. جایی که “حرفه ای ها بیشتر از دیگران کار می کنند ، به همین دلیل عالی هستند” ، و در واقع همه این نیست.

برای حرفه ای بودن ، باید نظم و انضباط را داشته باشید تا به جای اینکه فقط بگویید ، به آنچه برای شما مهم است پایبند باشید. این در مورد شروع است که احساس تمایل به توقف می کنید ، نه به این دلیل که می خواهید بیشتر کار کنید ، بلکه به این دلیل است که هدف شما مهم تر از کار روی آن است فقط در صورت مناسب بودن. بنابراین حرفه ای شدن: تبدیل اولویت های خود به واقعیت.

موارد زیادی وجود دارد که احساس می کنم تمام نشده ام ، اما هرگز از ورزش پشیمان نخواهم شد. همچنین روزهای زیادی می گذرد که احساس تنبلی می کنم ، اما هرگز از رفتن و کار روی چیز مهمی .

حرفه ای شدن به معنای اعتیاد به کار نیست ، بلکه به این معناست که به جای بازی با قربانی و اجازه دادن به زندگی درمورد تصمیم گیری در مورد زندگی ، به اختصاص دادن به آنچه واقعاً برای شما مهم است مهارت دارید.

چگونه می توان حرفه ای شد h2>

انجام کار خود را مانند یک حرفه ای آسان نیست ، اما آنقدرها هم که فکر می کنید پیچیده و دشوار نیست. برای رسیدن به این مرحله سه مرحله وجود دارد:

1 درباره آنچه می خواهید تسلط پیدا کنید تصمیم بگیرید: h3>

هدف همه چیز است. اگر بدانید که چه می خواهید ، دسترسی به آن بسیار راحت تر می شود.

این ممکن است ساده به نظر برسد ، اما افراد باهوش ، خلاق و با استعداد به ندرت می دانند که دقیقاً برای چه کاری کار می کنند ، و در درجه اول چرا این کار را انجام می دهند.

2. برنامه ای برای اقدامات خود تنظیم کنید: h3>

پس از دانستن خواسته های خود ، برنامه برای انجام کار .

برنامه را براساس نتایج تنظیم نکنید ، بلکه براساس اقداماتی است که می توانید انجام دهید. به عنوان مثال: مشخص نکنید که می خواهید هر هفته چقدر وزن کم کنید. “از دست دادن 5 کیلوگرم” کاری نیست که شما بتوانید انجام دهید ، در حالی که “انجام سه ست اسکات” کاری است که واقعاً می توانید انجام دهید.

3 به مدت یک هفته به برنامه خود پایبند باشید: h3>

به برنامه خود برای یک هفته پایبند باشید

دیگر به این فکر نکنید که دنبال کردن یک برنامه برای یک ماه یا یک سال چقدر دشوار است ، آن را برای آن هفته دنبال کنید و اجازه ندهید حواس پرتی شما تا هفت روز آینده مانع شود.

تنظیم برنامه زمانبندی حرفه ای نیست ، اما پیروی از آن شما را یک حرفه ای می کند. معنی: نویسنده نشوید ، فقط بنویسید. وزنه بردار نشوید اما به تدریج وزنه بزنید. کارهای مورد نظر خود را به مدت یک هفته بدون اینکه زندگی مانعی در کار باشد انجام دهید و از هفته بعد شروع کنید.

این در دنیای واقعی چگونه به نظر می رسد؟ h2>

در اینجا دو نمونه از نحوه عملکرد من مانند یک حرفه ای هر روز آورده شده است: اگر می خواهید مانند یک حرفه ای بهتر شوید در کار هر کدام از این استراتژی ها را امتحان کنید:

  • هل دادن: هنگامی که من شروع به انجام pushups کردم ، می توانم آنها را 36 بار انجام دهم ، و پس از چند ماه توانستم 100 فشار پشت سر هم را انجام دهم. من برنامه اینجا را دنبال کردم ، یعنی انجام تمرینهای فشرده هر دوشنبه ، چهارشنبه و جمعه ، و تمرین پنج ماهه خود را از دست نداده ام.
  • نوشتن: همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد ، لازم بود برای رعایت یک برنامه ثابت نوشتن تلاش کنم ، و بعداً با یک جدول زمانی موفق آمدم و آن را متعهد کردم ، و این جدول زمانی ساده بود ، بنابراین تصمیم گرفتم مقاله ای را منتشر کنم هر دوشنبه و پنجشنبه جدید است ، و این فقط آغاز است. این به این دلیل است که من در تلاش هستم تا یک حرفه ای باشم.

شما تنها نیستید: h3>

هر کس سفر منحصر به فرد خود را دارد ، اما شما مجبور نیستید به تنهایی با درد حرفه ای شدن روبرو شوید و ما خوشحالیم که در سایت خود افرادی متعهد را که آرزو دارند بهتر ، سالم تر ، خلاق تر و ماهرتر باشند جمع آوری می کنیم. همه ما به دنبال پیشرفت هستیم.

در چه زمینه هایی می خواهید حرفه ای شوید؟ چه چیزی برای شما مهم است؟

منبع

>

دیدگاهتان را بنویسید