تعیین اهداف SMART چگونه به شما کمک می کند تغییرات پایدار ایجاد کنید؟

شاید شما می خواهید به شکل طبیعی خود درآیید ، یک حقوق سالانه پاداش بگیرید یا امور مالی خود را کنترل کنید. اما شما همیشه در عمل کوتاهی می کنید. این به این دلیل است که وقتی بدون توجه کافی به اهداف خود نزدیک می شوید ، احتمال دستیابی به آنها کمتر است.

شما باید برای تعیین اهداف از یک روش استراتژیک پیروی کنید و یادگیری نحوه تعیین اهداف هوشمندانه در این مورد ضروری است ، زیرا این روش به طور مکرر آزمایش شده است و ارزش آن را با گذشت زمان ثابت کرده است. این یک روش معنی دار است که می تواند به شما در رسیدن به اهدافی که آرزو دارید کمک کند.

بر این اساس ، برای دستیابی به اهداف خود و پیوستن به گروه افراد موفق که به بسیاری از اهداف خود رسیده اند ، باید خود را برای انجام کاری که این افراد مرتباً انجام می دهند آماده کرده و آماده انجام کار درست “SMART” باشید. >

مدل تنظیم هدف SMART چیست؟ h2>

در حال تنظیم اهداف هوشمند (SMART ) روشی م effectiveثر برای تعیین اهداف است که عوامل خاصی را برای هر هدف در نظر می گیرد و مربوط به شخصی است که آن را تعیین می کند. این عوامل به سادگی در پنج حرف تشکیل دهنده کلمه (SMART) در انگلیسی خلاصه می شوند.

مربوط به شخصی است که هدف را تعیین می کند. دلیل این امر این است که آنچه در مورد یک شخص صادق است ممکن است در مورد شخص دیگر صادق نباشد. یا ممکن است همان چیزی باشد که برای یک شخص یا در حد توانایی او امکان پذیر است ، برای شخص دیگری یا در حد توانایی او امکان دستیابی به آن را ندارد. بنابراین ، حروف موجود در کلمه (SMART) نماد چه چیزی در روند تعیین اهداف هوشمندانه است؟

هر حرف نماد یک مشخصه خاص در هدف است ، بنابراین اهداف هوشمندانه:

  • S: خاص.
  • M: قابل اندازه گیری است.
  • پاسخ: قابل دستیابی.
  • R: واقع بینانه / مرتبط.
  • T: به زمان محدود.

آیا این میانبر می تواند دراز مدت در زندگی شما تأثیر بگذارد؟ آیا یک استراتژی تعیین هدف – مانند مدل SMART – می تواند به شما در دستیابی به بسیاری از اهداف خود که هنوز نتوانسته اید به آنها دست پیدا کنید ، کمک کند؟ اگر این مدل را برای تعیین اهداف هوشمند (SMART) به کار ببرید ، آیا می توانید سریعتر نتیجه بگیرید ، اهداف خود را بهتر درک کنید ، بر عادت تأخیر غلبه کنید و به آرزوی بیشتری دست پیدا کنید؟

ما اکنون م mostثرترین ابزار را برای دستیابی به اهداف شما در دست شما قرار داده ایم. اما ابتدا س itال در این مورد مهم است: چند بار گفته اید که کار خاصی انجام می دهید ، اما موفق به انجام آن نشده اید؟ همه ما برای دستیابی به اهداف داریم و هر روز به همان میزان زمان داریم. اما ، در حالی که برخی از افراد بدون تأخیر به اهداف خود می رسند ، انجام چنین کاری برای دیگران بسیار دشوار است. برخی از افرادی که بارها و بارها در رسیدن به اهداف خود موفق شده اند راهی آسان برای انجام این کار پیدا کرده اند. آیا چیزی است که آنها بدانند که شما نمی دانید؟

ویدئو را مشاهده کنید: 20 نمونه از اهداف شخصی هوشمندانه برای بهبود زندگی شما

چگونه تنظیم اهداف SMART تأثیر پایداری دارد؟ h2>

شما می توانید نمونه هایی از تنظیمات SMART را در همه جای اطراف خود پیدا کنید. استیون کولی ، از طریق تنظیم اهداف SMART ، کسب و کار خود را در زمینه املاک و مستغلات توسعه داد و هنگام فروش حدود 110 میلیون دلار فروش کسب کرد. قیمت متوسط ​​خانه در کارولینای جنوبی ، آمریکا بین 100000 تا 200،000 دلار بود. استیو جابز همچنین موفق شد فقط 90 روز قبل از اعلامیه ، اپل را از ورشکستگی نجات دهد.

روش تعیین اهداف هوشمند (SMART) از چندین روش می تواند تأثیر پایداری در زندگی شما داشته باشد.

1 هدف خود را توضیح دهید: h3>

هنگام استفاده از روش تنظیم هدف هوشمند (SMART) ، آسان شما باید مراحل مختلف دستیابی به هدف خود را درک کنید. برای شفاف سازی بهینه می توانید تمام س questionsالات مربوط به هدف خود را بپرسید.

2. به شما انگیزه دهد تا بر اساس اهداف خود عمل کنید: h3>

هنگام استفاده از SMART ، هدف خود را به اهداف یا نقاط عطف کوچکتر تقسیم کنید. دیگر هدف بزرگتر را ترسناک یا غیرممکن نخواهید دید. جک کانفیلد ، یکی از نویسندگان مجموعه کتاب سوپ مرغ برای روح ، در کتاب خود نوشت چگونه از جایی که هستید بروید. به مکانی که می خواهید باشید باشید) در مورد اینکه چگونه “قانون پنج” را در بازاریابی کتاب “سوپ مرغ” خود اعمال کردند و اینکه چگونه تنها در عرض چند ماه توانستند آن را به یک کتاب پرفروش تبدیل کنند. “پنج قانون” به معنای ساده انجام روزانه پنج کار خاص برای نزدیک شدن شما به دستیابی به هدف خود . برای اینکه خودتان را بیش از حد سنگین نکنید ، باید عملکرد خود را با استفاده از معیارهای درست اندازه گیری کنید و در اینجا نقش مفاهیم “اندازه گیری و قابلیت دستیابی” مدل SMART نهفته است. مهم است که در این مسیر با برخی از “شاخص های پیشرفت” پیشرفت خود را بسنجید. این شاخص ها مربوط به کارهایی هستند که انجام می دهید و شما را برای رسیدن به اهداف خود هدایت می کنند.

از طرف دیگر ، شما باید از آنچه ما اقدامات یا “شاخص های نهایی” می نامیم ، که مربوط به نتیجه نهایی است که شما به آن امیدوار بودید و قبلاً به دست آورده اید ، اجتناب کنید ، با این تفاوت که می تواند استرس زا و از نظر احساسی فریبنده باشد. در غیر این صورت ، ممکن است احساس ناامیدی و دلسردی کنید. بنابراین ، بهترین کار این است که شما برای به دست آوردن رضایت از هر مرحله که عبور می کنید ، شاخص های پیشرفت خود را پیگیری کنید.

3 به شما کمک می کنیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید: h3>

با مدل تعیین هدف SMART می توانید به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنید. برای استراتژیک بودن ، هدف شما باید مشخص ، قابل اندازه گیری ، قابل دستیابی ، واقع بینانه و دارای زمان باشد. و اگر نتوانید هیچ یک از این نکات را در هدف خود شناسایی کنید ، وقت خود را در یک تعقیب و گریز وحشی و بی هدف از دست خواهید داد.

همچنین هنگامی که اهداف خود را یادداشت می کنید و هوشمندانه آنها را تعریف می کنید شروع به کار برای شما آسان تر است ، زیرا هر وقت وقت خود را در برنامه ریزی و تحقیق تلف نمی کنید.

4 انضباط شخصی خود را افزایش دهید: h3>

بهبود یا توسعه خود یک کار مهم که همه باید بطور دوره ای انجام دهند. وقتی اهداف SMART را تعیین می کنید ، می فهمید که باید تمام تلاش خود را صرف کار در جهت دستیابی به آنها کنید.

چگونه اهداف SMART را تعیین می کنید؟ h2>

برای استفاده کارآمد از فرم SMART ، توصیه می کنیم اهداف خود را تعیین کنید:

1 اهداف “خاص” هستند: h3>

هر هدف باید دقیقاً مشخص شود. اگر مبهم باشد ، ممکن است اهداف شما برآورده نشود. و حتی اگر به آن دست پیدا کنید ، ممکن است متوجه آن نشوید. زیرا به اندازه کافی خاص نبود. به عنوان مثال: عبارت “من برنامه ریزی برای بازنشستگی را شروع می کنم” کاملاً مبهم است و می توانید آن را جایگزین کنید و بگویید: “من برنامه ریزی برای بازنشستگی را با برنامه ای برای بازنشستگی سالانه من تهیه کنید”؛ این خاص تر است. وقتی در هدف خود مشخص باشید ، برای شما آسان تر می شود تمام توانایی هایی را که باید داشته باشید ، و گام هایی را که باید بردارید ، تعریف کنید و متناسب با آن در جهت دستیابی به آن تلاش کنید.

2. اهداف “قابل اندازه گیری” هستند: h3>

اهداف شما باید قابل اندازه گیری باشد ، زیرا سپس در تلاش برای دستیابی به آنها می توانید آنها را ردیابی و پیشرفت خود را ردیابی کنید. چنین هدفی به عنوان “من می خواهم میلیون ها نفر را بدست آورم” قابل اندازه گیری نیست. اما می توانید با گفتن این جمله که “من می خواهم یک میلیون دلار درآمد داشته باشم که 100000 نسخه از کتاب خود را به قیمت ده دلار بفروشم” قابل اندازه گیری است. بازگشت به مثال بازنشستگی قبلی من: شما می توانید هدف را با گفتن این جمله که “من با شروع برنامه بازنشستگی برنامه ریزی برای بازنشستگی را شروع می کنم” قابل اندازه گیری کنید. پس انداز سالانه و 500 دلار ماهانه.

3 اهداف “دست یافتنی” هستند: h3>

هدف شما چقدر واقع بینانه یا عملی است؟ آیا به اندازه کافی عملی است که متناسب با یک بازه زمانی خاص باشد؟ آیا توانایی دستیابی به آن را دارید؟ P>

تنها در صورت شکست مواجه خواهید شد اهداف غیرمنطقی ؛ به عنوان مثال: “من می خواهم ظرف شش ماه شهردار یک شهرداری شوم” یک هدف غیرواقعی است و اگر انتخابات شهرداری سه سال پس از تاریخ آن برگزار شود ، تحقق نخواهد یافت. اهداف باید براساس تجربیات شخصی که آنها را تعیین می کند تعیین شود و آنها باید توانایی ها و امیدهای او را منعکس کنند و داشتن منابع لازم برای دستیابی به اهداف ضروری است. همچنین مهم است که به برنامه خود فکر کنید. وقتی چهارچوب زمانی برای دستیابی به یک هدف پیچیده بسیار کوتاه باشد ، بندرت تکمیل می شود. بنابراین ، اگر بنویسید “من می خواهم با فروش صد هزار نسخه از کتاب خود به قیمت هر ده دلار ، یک میلیون دلار در ده روز بدست آورم” ، فقط خود را برای شکست آماده می کنید. اگر نویسنده مشهوری نباشید ، موضوع حتی بیشتر صدق می کند و قبلاً بیش از هزار نسخه از کتاب های قبلی خود را ، چه الکترونیکی و چه چاپی ، فروخته اید.

4 اهداف “واقع بینانه و مرتبط” هستند: h3>

قبل از تعهد به هدفی ، باید به این فکر کنید که چقدر برای شما واقع بینانه و مناسب است و شخصاً برای شما چقدر مهم است. یک هدف واقع بینانه به این معنی است که شما می توانید تمام تعهدات مورد نیاز برای دستیابی به آن را تأمین کنید ، و > هدف شما زمانی مناسب باشد که با زندگی که همیشه برای خودتان در نظر داشته اید متناسب باشد.

5. اهداف ” h3>

هر هدف باید تاریخ شروع و پایان داشته باشد و همچنین تقسیم اهداف خود به نقاط عطف ، مراحل ، قطعات یا نقاط عطف مهم است. تعیین مهلت های دقیق برای اهداف شما انگیزه خوبی برای کار در آنها است ، زیرا شما نمی توانید بدون مهلت تعیین شده یا نقاط عطف بدانید که آیا در رسیدن به اهداف خود پیشرفت می کنید یا نه. “من با شروع برنامه بازنشستگی و پس انداز 500 دلار در ماه در 25 سال آینده برنامه ریزی برای بازنشستگی را شروع می کنم” ، نمونه ای از یک هدف خاص با یک بازه زمانی مناسب است. به یاد داشته باشید که “برخی اهداف کوتاه مدت هستند ، برخی دیگر بلند مدت هستند” ، و این را باید همیشه بخاطر بسپارید ، زیرا به شما کمک می کند تا استراتژی واضح و واقع بینانه هنگام برنامه ریزی اهداف هوشمند. بسیاری از اهداف ما بدون چارچوب SMART محقق نخواهد شد. دلیل آن این است که این ایده در ذهن ما یا جوهر روی کاغذ است. این ساختار به ما کمک می کند تا تمام مراحل کار را تعریف کنیم و ما را از همه جنبه های آن آگاه می کند تا به اهداف خود برسیم که همیشه آرزو داشته ایم.

خلاصه: h3>

آنچه در پایان مهم است این است که شما با مطالب این مقاله چه کار می کنید – قدرت دستیابی به اهداف خود را دارید. داشتن یک هدف کافی نیست ، اما شما باید هنگام تعریف یک استراتژی خاص را دنبال کنید. استراتژی نشان دهنده یک راهنما یا مجموعه ای از قوانین است که شما را به مسیر درست هدایت می کند و مدل SMART یکی از بهترین استراتژی ها برای کمک به شما در این امر است. پس از تعیین اهداف خود ، باید آماده اقدامات لازم برای انجام آنها باشید ، و یک برنامه عملیاتی کاملاً مشخص برای انجام آن را ترسیم کنید. بنابراین مشخص کنید که روزانه ، هفتگی یا ماهانه باید چه کاری انجام دهید. یکی از مواردی که باید در نظر بگیرید تا اهداف شما بر شما غلبه نکند: آنها را به مراحل ، مراحل و قسمتهای کوچک تقسیم کنید تا این مراحل را به صورت دسته ای انجام دهید. با برنامه یک ساله ، پنج ساله یا بیشتر ، خود را بیش از حد سنگین نکنید ، زیرا این امر ممکن است منجر به ترس و سو susp ظن شود. درعوض ، بگذارید تمرکز و تلاش شما روی کار هر روز متمرکز باشد و به این فکر کنید که با گام بعدی که برمی دارید چه خواهید کرد ، و گام به گام مسیر موفقیت را در پیش بگیرید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید