تأثیر تکرار فعل: هیچ چیز تغییر نمی کند ، مگر اینکه چیزی تغییر کند

این تمرین می تواند دشوار باشد و دردی که پس از روزها احساس می کنیم واقعاً سخت است. به عنوان مثال ، اگر بعد از چند هفته استراحت چمباتمه می زنید ، ممکن است فقط نشستن روی صندلی یا بالا رفتن از پله ها در آن هفته آسیب برساند.

یکی از سریعترین بهبودی از این درد چیزی است که شما هرگز انتظار آن را نخواهید داشت ، یعنی” تکرار همان تمرین بار دیگر “. برای مثال اگر بعد از چند روز چمباتمه زدن احساس درد می کنید ، انجام برخی از ورزش های آرام اغلب سریعترین راه بهبود این درد است.

ما معمولاً تمرین را در سه مجموعه از ده تمرین انجام می دهیم که هر کدام از آنها از وزن بدن استفاده می کنند و اولین تمرینات اغلب ناخوشایند هستند. اما بعد از آن عضلات ما لاغر می شوند و در نهایت حال ما خیلی بهتر می شود.

چگونه این اتفاق می افتد؟ و چگونه تمریناتی که باعث ایجاد درد شده است می تواند باعث بهبودی آن شود؟ به نظر می رسد این جمله این است که “من مقدار زیادی پول خرج کردم ، بنابراین راه حل این است که بیشتر هزینه کنم”.

این ممکن است از نظر ظاهری بی معنی باشد. با این حال ، این یک مفهوم به نام “اثر عمل تکراری” است ، و آن را شامل می شود بیش از فقط ورزش.

تأثیر فعل تکراری: h2>

در اینجا توضیحی در مورد تأثیر تکرار فعل به زبان ساده ارائه می دهیم: “هرچه یک رفتار را بیشتر تکرار کنید ، تأثیر کمتری روی شما می گذارد ، زیرا به آن عادت کرده اید.”

مفهوم تأثیر تکرار فعل از تحقیقات علمی در مورد ورزش حاصل می شود. برای توضیح این ، ما به مثال اسکوات قبلی باز خواهیم گشت: هنگامی که یک ورزش اسکات جدید انجام می دهید ، بدن شما محرک جدیدی را تجربه می کند که عضلات شما را تحت فشار قرار می دهد و منجر به درد عضلانی می شود. با این حال ، نحوه پاسخ شما به این محرک جدید سازگار نیست. محققان دریافته اند که “تکرار عمل منجر به کاهش علائم می شود.” هرچه مرتباً چمباتمه بزنید ، درد کمتری را تجربه خواهید کرد.

این به عنوان اثر اقدام تکراری شناخته می شود. به این معنی که پاسخ بدن شما در برابر تحریک با هر بار تکرار کاهش می یابد.

صدها مطالعه تحقیقاتی وجود دارد که تأثیر تکرار عمل را تأیید می کند و مکانیسم دقیق این اثر کاملاً مشخص نیست ، اما واقعیت وقوع آن قطعی است.

تأثیر تکرار فعل بر زندگی شما: h2>

تأثیر تکرار به ما می گوید که هرچه بیشتر کار کنیم تأثیر کمتری روی ما خواهد داشت. روشهای زیادی برای اندیشیدن درباره این تأثیر در زندگی ما وجود دارد ، از جمله:

  • هنگامی که تمرینات قدرتی زیادی انجام نمی دهید ، انجام 30 فشار باعث قویتر شدن شما می شود. اما بعد از چند ماه تکرار این کار ، با انجام 30 فشار اضافی عضله جدیدی ایجاد نخواهید کرد.
  • هنگام نوشیدن قهوه برای اولین بار ، بلافاصله متوجه اثر کافئین خواهید شد. اما بعد از سالها مصرف ، اختلاف ایجاد شده توسط یک فنجان قهوه بسیار کمتر می شود.
  • هنگامی که شروع به کاهش میزان وعده های غذایی خود می کنید ، لاغر می شوید. اما بعد از کاهش ده یا پانزده کیلوگرم اول ، وعده های غذایی کم به مرور زمان به وعده های عادی تبدیل می شوند و کاهش وزن متوقف می شود.
  • انجام ده تماس فروش در روز اول کار می تواند جهش بزرگی در درآمد کلی ایجاد کند. با این حال ، احتمال اینکه 10 تماس برای 300 امین روز متوالی داشته باشد ، تأثیر قابل توجهی بر درآمد کلی خواهد داشت.

این نمونه ها وقتی می بینید که در یک مقاله به صورت مرتب قرار گرفته اند ، منطقی است ، اما در دنیای واقعی ما اغلب خودمان را سرزنش می کنیم که پیشرفت زیادی نداشته ایم.

بگذارید بگوییم شما می خواهید کاهش وزن ، و اینکه قبلاً ورزش نکرده اید ، و هفته ای دو بار شروع به دویدن می کنید ، و به زودی پنج کیلوگرم وزن کم می کنید. در برهه ای از زمان ، اثر تکرار عمل شروع می شود ، بدن شما تنظیم می شود و روند کاهش وزن شما کند می شود. به طور ناگهانی متوجه خواهید شد که نشانگر مقیاس روی همان مقدار قرار گرفته است ، حتی اگر هنوز دو بار در هفته کار می کنید.

تفسیر این نتایج کاهنده به عنوان یک شکست بسیار آسان است.

  • “این همیشه اتفاق می افتد ؛ من کمی پیشرفت می کنم و سپس متوقف می شوم.”
  • “اوه ، من هر هفته ورزش می کنم و هیچ اتفاقی نمی افتد.”
  • “من همه چیز را امتحان کردم ؛ متوجه شدم این تمرین برای من مفید نیست.”

اما موفق شد.

در واقع ، اولین تمرین شما دقیقاً همانطور که قرار بود انجام شود ، انجام شد و نتیجه جدیدی به همراه داشت ، سپس بدن شما با آن سازگار شد و بهتر شد و بدن شما به یک خط مرجع جدید تبدیل شد. اگر می خواهید به موفقیت بالاتری دست پیدا کنید ، پس باید چیز جدیدی به این ترکیب اضافه کنید.

3 درس برای پیشرفت: h2>

تأثیر تکرار می تواند سه درس درباره بهبود به ما بیاموزد:

اول: کار آسان می تواند تفاوت ایجاد کند. ورزش اندک می تواند روش خوبی برای کاهش درد جلسات دشوار باشد.

تصور کنید یک روز فشار یک دقیقه ای آسان و یک جمعه 10 دقیقه ای فشار سخت انجام دهید. تأثیر تکرار عمل قطعاً نشان می دهد که بعد از تمرین جمعه می توانید درد شما را کاهش دهد ، زیرا اوایل هفته یک جلسه آسان انجام دادید.

دوم: میزان کاری که باید برای رسیدن به حداکثر سطح بهره وری از آنچه اکنون انجام می دهید انجام دهید ؛ تا زمانی که قبلاً به 100٪ پتانسیل خود نرسیده اید ، هنوز جای رشد دارید.

اثر تکرار به ما می گوید که شما احتمالاً با تمام محرک های طبیعی زندگی خود سازگار شده اید. اگر می خواهید به سطح جدیدی از موفقیت برسید ، باید سطح جدیدی از کار را وارد کنید.

این بدان معنا نیست که شما باید از یک تجارت بزرگتر شروع کنید ، بلکه به این معنی است که وقتی کار خود را کوچک شروع می کنید ، به این معنی نیست که هرگز نمی توانید امیدوار باشید که این تغییر کوچک موفق شود. این به این دلیل است که به عنوان نقطه شروع ارتقا promotion به سطح بعدی عمل می کند.

سوم: عمل عمدی برای موفقیت درازمدت حیاتی است.

انجام کار مشابه و مداوم یک نوع تنبلی عجیب است ، به عنوان مثال: شما نمی توانید هر هفته به باشگاه بروید و سه مایل بدوید ، سپس انتظار داشته باشید که از نتایج بهبودی پایدار لذت ببرید. به این دلیل که با دو مایل دویدن به همه نتایجی رسیده اید که بدن شما پس از چند ماه تمرین تکراری با این تحریک سازگار می شود.

به همین دلیل است که تمرین عمدی مهارت های جدیدی که می توانید در یک یا سه جلسه آموزشی به آنها تسلط پیدا کنید ، برای بهبود طولانی مدت مهم است و تبدیل آن به یک عادت ، می تواند از عمل بد کارهایی که دیگر هیچ فایده ای ندارند ، بگذرد. ​​

به یاد داشته باشید که همه چیز مدتی کار خواهد کرد ، سپس بعد از آن عادت کنید. همانطور که ” مارشال گلداسمیت ” (مارشال گلداسمیت) در کتاب “چه کسی به اکبر دست یافت” درصد فروش “آنچه شما را به اینجا رسانده ، شما را به آنجا نمی رساند”: “انجام یک کار مداوم و طولانی مدت شما را به روال یک گام رهنمون می کند”. به این معنی که هیچ چیز تغییر نمی کند ، مگر اینکه چیزی را تغییر دهید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید