استرس بررسی مداوم تلفن و نحوه آدرس دهی به آن

در گذشته ، چک کردن تلفن هنگام صرف شام یا به اشتراک گذاشتن زندگی شخصی ما با افراد دیگر چیز وحشتناکی بود ، اما اکنون این امر روز به روز به امری عادی تبدیل شده است. در نتیجه ، انجمن روانشناسی آمریکا (APA) نظرسنجی در مورد رابطه افزایش استفاده از تلفن های همراه و استرس انجام داد و در نتیجه ، بررسی های مداوم تلفن های هوشمند به طور کلی با افزایش سطح استرس ارتباط داشت.

نظرسنجی سالانه APA در مورد استرس در دو بخش منتشر شد. بخش اول مربوط به مقابله با تغییر بود ، در حالی که بخش دوم بر استرس ناشی از فناوری و شبکه های اجتماعی .

واضح است که فناوری و استفاده از شبکه های اجتماعی بر میزان استرس و همچنین شادی و امنیت ما تأثیر می گذارد. شاید یکی از قابل توجه ترین این تأثیرات این باشد که بسیاری از ما تلفن های خود را به طور مداوم بررسی می کنیم ، که باعث می شود آنها دائماً تنش داشته باشند.

در زیر جزئیات بیشتری در مورد این موضوع و سایر جنبه های مهم نظرسنجی آورده شده است.

اکثر ما اکنون تلفن های هوشمند داریم: h2>

بر اساس همین نظرسنجی ، 74٪ از آمریکایی ها از طریق تلفن های هوشمند خود به اینترنت دسترسی دارند ، 55٪ از آنها تبلت دارند و از هر 10 نفر حدود 9 نفر دارای رایانه هستند.

استفاده از شبکه های اجتماعی به طرز چشمگیری افزایش یافته است: h2>

در حالی که در سال 2005 فقط 7٪ از بزرگسالان در آمریکا از شبکه های اجتماعی استفاده می کردند ، 65٪ خود را به طور کامل در سال 2015 با رسانه های اجتماعی مرتبط کردند و بزرگسالان جوان (18-29) بیشترین ارتباط را با آن داشتند. p>

90٪ بزرگسالان در سال 2015 از طریق شبکه های اجتماعی در تماس مداوم بودند ، در حالی که در سال 2005 12٪ بود. این بدان معنی است که اعداد به سمت بالا حرکت می کنند. دلیل این امر این است که ما هرچه بیشتر به شبکه های اجتماعی متصل هستیم.

79٪ بزرگسالان آنلاین در سال 2016 در فیس بوک (فیس بوک) ، که باعث می شود – تا حد زیادی – بستر ارتباطی محبوب ترین معاشرت در میان بزرگسالان در آمریکا ؛ از طرف دیگر ، اینستاگرام ، پینترست و ” LinkedIn ” (LinkedIn) به ترتیب 32٪ ، 31٪ و 29٪؛ توییتر (توییتر) کمی کمتر از آن استفاده می شود ، تقریباً از هر چهار نفر (24٪) از آن استفاده می شود.

“بررسی مداوم” تلفن ها به امری عادی تبدیل شده است: h2>

در حالی که این یک پدیده نسبتاً جدید است ، این افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی و دستگاه های متصل به اینترنت باعث شده است که بسیاری از افراد به طور منظم تلفن های خود را بررسی کنند تا پیام های متنی ، ایمیل و پست های رسانه های اجتماعی را بررسی کنند. طبق این نظرسنجی ، 43٪ از آمریکایی ها گفته اند که تلفن هایشان را مرتباً چک می کنند.

آنچه که فقط راهی برای اتلاف وقت هنگام انتظار در صف و یا راهی برای حفظ آمادگی اضطراری در محل کار بود ، ممکن است در حال حاضر یک رفتار عادی باشد و بسیاری از ما این کار را بدون فکر انجام می دهیم.

همبستگی با تنش: h2>

تقریباً از هر پنج نفر یک نفر گزارش می کند که استفاده از فناوری منبع قابل توجهی از استرس است و نکته جالب نیز این واقعیت است که کسانی که به طور مکرر تلفن های خود را چک می کنند ، این فناوری را تا حدی استرس زا می دانند. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد:

  1. مباحثات سیاسی و فرهنگی: بیش از 42٪ از کسانی که به طور مرتب تلفن های خود را چک می کنند گزارش می دهند که بحث های سیاسی و اختلافات فرهنگی در شبکه های اجتماعی باعث تنش در آنها می شود ، در حالی که 33٪ از افرادی که چک آپ منظم محسوب نمی شوند. قابل درک است که این درگیری برای اکثر مردم یک تجربه استرس زا است. این به این دلیل است که درگیر شدن در یک محیط درگیری اغلب منجر به استرس بیشتر می شود.
  2. تأثیرات بر سلامتی: استرس درمان نشده با چندین نتیجه منفی در سلامتی همراه است و چندین مطالعه آینده نگر نشان داده است که بسیاری از آمریکایی ها نگران تأثیر استرس بر سلامتی خود هستند. این نظرسنجی با نظرسنجی قبلی تفاوتی نداشته است ، زیرا مشخص شد که 42٪ از تأثیرات منفی شبکه های اجتماعی بر سلامت جسمی و روانی خود نگران هستند ، در حالی که 27٪ از کسانی که تلفن خود را چک نمی کنند ، نگران هستند. شاید این یک نگرانی واقعی باشد ، زیرا کشف شده است که مقایسه افراد بین مردم در رسانه های اجتماعی با کاهش شادی و ایمنی و افزایش سطح استرس ارتباط دارد.
  3. احساس قطع ارتباط: با کمال تعجب ، اکثر کسانی که مرتباً شبکه های اجتماعی را چک می کنند کمتر از کسانی هستند که احساس ارتباط می کنند. 44٪ از کسانی که تلفن هایشان را مرتباً چک می کنند ، احساس می کنند که حتی از وقتی که با آنها هستند از ارتباط با خانواده و دوستانشان جدا شده اند. و آنها این احساسات را به فناوری نسبت می دهند. جالب اینجاست که 35٪ از جستجوگرهای تلفن اظهار داشتند که به دلیل در دسترس بودن شبکه های اجتماعی ، احتمالاً ملاقات حضوری شخصاً با دوستان یا خانواده با آنها کم است ، در حالی که تنها 15٪ از کسانی که تلفن های خود را چک نکرده اند ، همین را گزارش می کنند. همچنین احساس تنهایی می تواند بر سلامتی و شادی تأثیر منفی بگذارد. این یک احساس همراه با خطرات است و می تواند “مسری” تلقی شود.

فیلم را تماشا کنید: 6 مرحله برای خلاص شدن از اعتیاد به تلفن همراه

بین ترک این عادت و ترک نکردن آن: h2>

اکثر ما موافقت می کنیم که مهم است که گاه به گاه برای حفظ سلامت روحی و روانی خود ، کمی استراحت کنیم یا “متوقف” شویم. اما از قضا ، فقط 28٪ از کسانی که به اهمیت قطع استفاده از فناوری اعتقاد دارند ، این کار را می کنند. دلایل این مسئله کاملاً پیچیده است.

صرف نظر از نکات منفی این عادت به خودی خود ، مزایایی برای رسانه های اجتماعی وجود دارد که هزاره ها به خصوص احساس می کنند. 36٪ از این گروه می گویند که شبکه های اجتماعی به آنها کمک کرده است تا به نوعی هویت خود را گسترش دهند ، اگرچه حدود 48٪ نیز نگران تأثیرات منفی بر سلامت جسمی و روانی آنها هستند. این فقط با 15٪ از “بزرگسالان جوان” ، 22٪ از متولدین دهه 50 (نوزادان بومر) و 37٪ از نسل X (X) مقایسه می شود.

در حال حاضر ، ما سعی می کنیم حداقل محدودیت هایی را برای بررسی مداوم تلفن های خود تعیین کنیم. 28٪ از کودکان و 32٪ والدین گزارش داده اند که استفاده از تلفن در هنگام شام را ممنوع کرده اند ، این روش خوبی برای لذت بردن از غذا خوردن و برقراری ارتباط با اطرافیان است. 19٪ افراد همچنین گزارش دادند اعلان های رسانه های اجتماعی .

چگونه چک کردن مداوم تلفن خود متوقف می شود؟ h2>

افراد در مسیر درست ؛ محدود کردن استفاده از تلفن هنگام شام راهی ساده برای استراحت کوتاه از شبکه های اجتماعی و تمرکز بر روی افرادی است که در زندگی واقعی با شما هستند.

مسدود کردن اعلان ها راهی برای جلوگیری از یادآوری های مداوم است که شخصی جایی گفته است که ممکن است به توجه ما نیاز داشته باشد ، بنابراین ما را از افراد مقابل منحرف می کند.

در اینجا چند استراتژی اضافی وجود دارد که می توانند کارساز نیز باشند:

  1. در ساعات مشخصی از روز اتصال به اینترنت خود را قطع کنید: اگر در هنگام استراحت ، اینترنت خود را قطع کنید مانند ساعت شام ، یا بعد از ساعت مشخصی از شب یا حتی در هر ساعت دیگر. شما شروع می کنید به خودتان یاد بگیرید که چگونه آنلاین بودن خود را محدود کنید و به دیگران می آموزید که از شما انتظار داشته باشند که به طور مداوم آنلاین باشید.
  2. به “حالت خواب” عادت کنید: قرار دادن تلفن به “حالت خواب” و بررسی آن فقط یک بار در ساعت ، روش خوبی برای حفظ اعلان ها و “سکوت” بودن آنهاست. می توانید انتخاب کنید که چه زمانی به آنها پاسخ دهید و این به شما امکان کنترل بیشتری می دهد.
  3. از مردم بخواهید با تلفن شما با شما تماس بگیرند: به همه بگویید وقتی می خواهید با مردم باشید تلفن خود را گم کنید و حتی می توانید با دیگران به توافق برسید که هیچ یک از آنها مجاز نیست تلفن خود را هنگامی که با او هستید چک کنید. “؛ این می تواند به شما کمک کند تا در زندگی واقعی با مردم در ارتباط باشید.
  4. برنامه های خود را حذف کنید: اگر برنامه های رسانه های اجتماعی را از تلفن خود حذف کنید ، فقط زمانی که روی رایانه یا رایانه لوحی هستید مجبور خواهید بود از آنها استفاده کنید. به طوری که از دست دادن تلفن بدون فکر برای شما دشوار است اما ارتباط شما را کاملاً از بین نمی برد. ایده این است که خود را مجبور کنید بیشتر به آن فکر کنید و از حضور در شبکه های اجتماعی خود بکاهید. اما بدون اینکه کاملاً غیرقابل دسترسی باشد.
  5. امیدوارم : از آنجا که بررسی تلفن شما ممکن است یک عادت مخرب باشد ، انجام آن بدون فکر دوم آسان خواهد بود. اما شروع یک عادت جدید – مانند مراقبه – می تواند به شما کمک کند تا با حضور ذهنی و جسمی بیشتر از لحظه فعلی آگاه باشید و در لحظه زندگی کنید ، نه اینکه ادامه دهید س toال کنید “چه کسی در اینترنت چیزی می گوید؟”

سرانجام ، حضور کامل را تمرین کنید. نگه داشتن تلفن در جیب آسان تر و حضور شما جذاب تر خواهد شد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید