آیا تغییر رفتار خیلی سخت است؟

برای سهولت تغییر رفتار چه کاری می توانید انجام دهید؟

شواهد تاریخی وجود دارد که نشان می دهد 4000 سال پیش بابلی های باستان در پایان هر سال برای سال جدید تصمیم می گرفتند.

اگرچه تقویم های ما در طول سال ها تغییر کرده است ، اما به نظر می رسد توانایی انسان در یادآوری گذشته و پیش بینی آینده ما را برای جشن هایی به مناسبت گذشت زمان آماده می کند.

در ایالات متحده شامپاین نوشیدن ، تماشای آتش بازی و آواز تبدیل به روال شده است. برای استقبال از سال جدید.

با این وجود ، تقریباً 40٪ از آمریکایی ها می گویند که تصمیم دارند هر سال تصمیم بگیرند تا سال نو را جشن بگیرند.

متأسفانه تعداد بسیار کمی این عزم را دنبال می کنند.

این تا حدودی به دلیل تمایل ما به اتکا به اهداف مبهم و بلند پروازانه است ، نه تعیین اهداف واقع بینانه و تدوین برنامه های دقیق برای دستیابی به آنها.

اما فرض کنید شما تغییری را انتخاب کرده اید که متعهد باشید و برای شروع آن انگیزه داشته باشید. خواه هدف شما دندان کشیدن دندان های بیشتر ، پایبند بودن به بودجه یا مهربان بودن با همسرتان باشد ، مواردی وجود دارد که می توانید برای افزایش موفقیت خود انجام دهید.

یک عامل مهم راهی است که شما روی آن تأثیر می گذارید. محیط شما به انتخاب های رفتاری شما بستگی دارد.

تا آنجا که دوست داریم به برتری ذهن نسبت به ماده ایمان داشته باشیم ، در واقع زندگی خود را در رحمت جاذبه زندگی می کنیم ، نیاز به غذا ، خواب ، درآمدزایی و پیوند ما با دیگران.

> خوشبختانه با یک برنامه ریزی صحیح ، می توانیم از برخی از این عوامل موقعیتی برای تقویت تغییراتی که می خواهیم استفاده کنیم استفاده کنیم.

این ایده جدیدی نیست. به عنوان مثال ، بسیاری از برنامه های رسمی کاهش وزن افراد را ملزم می کنند که مصرف مواد غذایی خود را به یک مکان محدود کنند و برای تسهیل کنترل بخش ، فقط از غذاهای خاص استفاده کنند.

ما می توانیم از روند مشابهی برای مدیریت رفتار خود استفاده کنیم. بنابراین اگر چند روز در هفته بعد از کار به باشگاه می روید ، مقداری لباس ورزشی اضافی را در ماشین بگذارید ، بنابراین فراموش کردن با آن مانعی برای رفتن شما نیست.

اگر دفتر کار شما بسیار شلوغ است ، قادر به یافتن آن نخواهید بود. در صورتحسابهای خود ، بنابراین حتی با بودجه ریزی هم اذیت نخواهید شد ، مدتی را صرف سازماندهی کنید تا شلوغی دفتر شما مانعی برای مدیریت پول شما نشود.

اگر همیشه به خاطر نمی آورید که ویتامین های خود را مصرف کرده اید یا نه ، هر بار یک عدد مشخص در جعبه دارو قرار دهید یکشنبه هر هفته ، بنابراین راهی برای ردیابی آنها دارید. استفاده از چنین انگیزه های موقعیتی می تواند تفاوت زیادی در توانایی شما برای پیگیری تصمیمات روزانه شما ایجاد کند.

دریافت حمایت اجتماعی به ما نیز کمک می کند. مطمئنا شروع یک رژیم غذایی یا برنامه ورزشی با یک دوست بیشتر از پیروی از آن سرگرم کننده است. آن را به تنهایی ، و نه شما می توانید. همدیگر را مسئول بدانید.

با این حال ، به شریک غیر رژیم خود بگویید که مطمئن شوید بعد از شام میان وعده ندارید می تواند در اوقات استرس زا به شما کمک کند. در شرف از بین بردن رژیم غذایی شما است.

گاهی اوقات افراد زندگی شما ممکن است مقاومت کنند یا مانع تلاش شما برای تغییر شوند.

به عنوان مثال ، همسری که هنوز سیگار می کشد ممکن است با ترک همسرش احساس خطر کند اگر هنوز آمادگی لازم را برای تلاش ندارد ، سیگار بکشید.

 

اگر متوجه شدید که افراد اطراف شما نمی خواهند شما تغییرات مفیدی در زندگی خود ایجاد کنید ، ممکن است وقت آن است که به دنبال یک روش درمانی باشید تا یاد بگیرید چگونه با این روابط کنار بیایید.

در بعضی موارد ، تغییر رفتار به توسعه مهارت های جدید بستگی دارد.

اگر می خواهید غذای کمتری بیرون مصرف کنید ، ممکن است بخواهید برای کاهش مشکل در تهیه وعده های غذایی در وعده های غذایی ، شرکت در برخی کلاس های آشپزی را در نظر بگیرید. خانه.

اگر مدتی به باشگاه نرفته اید ، ممکن است برنامه ریزی یک جلسه خصوصی با مربی کمک کند.

من مدام به دانش آموزانم می گویم که رفتن به یک معلم یا مربی آکادمیک به معنای دانش آموز بودن آنها نیست افراد فقیر از آنجا که دروس تنیس را می گذرانند به این معنی نیست که ورزشکاران خوبی نیستند. هدف از آموزش این است که به شما کمک کند توانایی های خود را بهبود ببخشید ، که باعث سهولت و لذت بیشتر تمرین رفتار جدید می شود.

دو اشتباه دیگر نیز وجود دارد که افراد هنگام تلاش برای تغییر رفتار مرتکب می شوند.

اولین تصور آنها این است كه آنها باید خودشان را به خاطر ناكامی مجازات كنند تا اینكه به آنها برای موفقیت پاداش دهند.

اگر مجازات واقعاً یك بازدارنده موثر در رفتار باشد ، تعداد كمتری از ما به سرعت رانندگی خواهیم كرد. بزرگراه و سپس خود را با والدین ، ​​مافوق ارشد یا سیستم حقوقی خود درگیر مشکل می کنیم. این اولین بار نیازی را ایجاد نمی کند که انگیزه این رفتار باشد.

یک دقیقه درباره کاهش وزن فکر کنید. بسیاری از ما برای کنترل احساسات خود غذا می خوریم و نسبت به وزن خود احساس گناه می کنیم.

اما شروع یک رژیم غذایی با این هدف که اگر به هم ریخته اید چیزی را که دوست دارید رها کنید به معنای واقعی کلمه یک دستورالعمل برای فاجعه است. وقتی غذا می خوریم چون عصبانی هستیم ، یک نیاز را با هزینه دیگری برآورده می کنیم که حال ما را بدتر می کند.

در نهایت ، ما اغلب کل مراحل را رها می کنیم. اگر در عوض در روزهای موفق به خود جایزه بدهید چه می کنید؟ انجام این کار می تواند انگیزه شما برای ادامه کار را تقویت کند ، حتی اگر گاهی اوقات دچار فساد شوید.

دلیل دیگر عدم موفقیت از این واقعیت ناشی می شود که ما می بینیم رفتار به طور کلی یا هیچ چیز تغییر می کند.

در بسیاری از موارد ، بعضی اوقات افراد خیلی زیاد اهداف خود را تعیین می كنند و تصور می كنند كه حتی اگر یك لغزش اتفاق بیفتد ، همه موفقیتهای گذشته را از بین می برد ، بنابراین ممكن است دیگر دست از تلاش برندارند.

در زمینه های مختلفی از جمله رژیم غذایی ، ترک الکل یا سیگار کشیدن و تلاش برای تغییر رفتارهای شخصی مشاهده شده است.

اما اگر متوجه شویم که تغییر رفتار یک روند مداوم است ، و برنامه ای برای با لغزش گاه به گاه کنار بیایید؟

اگر می دانید احتمال دارد روز تعطیل بیشتر غذا بخورید ، بنابراین می توانید برنامه خود را طوری تنظیم کنید که حفظ وزن را در اولویت قرار دهید نه اینکه آن را در دوره استراحت کاهش دهید و سپس به رژیم برگردید. هفته بعد.

اگر می دانید که برای انجام تمرینات کامل خود برای مدتی وقت نخواهید داشت ، می توانید یک هدف کوچکتر و قابل دستیابی مانند انجام نشستن در حالت بیدار هنگام بیدار شدن و فشار دادن را تعیین کنید. قبل از خواب حتی به انرژی خود را از دست ندهید.

مانند بسیاری از چیزهای زندگی ، تغییر رفتار برای پاداش دادن ایده آل نیست و برخی از سرگرمی ها می توانند از این روند ناشی شوند.

2020 نمونه ای از تغییر ناخوشایند بود. سابقه و ناخواسته برای همه ما. شاید سال 2021 زمان مناسبی برای پذیرش مسئولیت رفتار خود باشد تا بتوانید تصمیمات خود را به واقعیت تبدیل کنید.

خواننده عزیز

از آنجا که ما برای ما مهم است ، امیدواریم که در مورد موضوعات مورد علاقه و علاقه خود در نظرات برای ما بنویسید تا بتوانیم آن را به شما ارائه دهیم ، زیرا ما می خواهیم سایت ما علایق خواننده را بیان کند.

ما همچنین از شما می خواهیم اگر مطلب را دوست دارید ، مقاله را به اشتراک بگذارید.


توصیه می کنیم مقالات زیر را بخوانید:

الگوهای رفتاری: ما به الگوهای آشنا اعتیاد پیدا کرده ایم ، و این همان چیزی است که زندگی ما را خراب می کند a>

تکنیک های تغییر رفتار کودک

10 راز رفتار اجتماعی – آداب و معاشرت – باید بدانید

دیدگاهتان را بنویسید